Mijn netgear router nog goed?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arnoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnoe

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo, het gebeurt mij regelmatig dat ik mijn verbinding als het ware voor een tijdje kwijt ben.
Ik zit dan op mijn laptop aan de keukentafel en zo'n 3 meter verder staat mijn netgear router. Ik zie dan aan het icoontje in mijn taakbalk dat ik alleen nog maar een "lokaal"
verbinding heb.

Ik heb draadloos internet van Ziggo, het alles in 1 pakket van €49,95.
Mijn laptop heeft Windows Vista Premium
Ik gebruik de firewall van windows.
Ik heb een NETGEAR WGR614v6 router.
Het modem wat ik van @Home toentertijd nog heb gehad is een ARRIS TM401B.
Mijn wireless kaartje is een Atheros AR5B91.

Nu vroeg ik me af ofdat de combo router/modem nog wel goed is sinds ze bij Ziggo de snelheden hebben verhoogd. En ook ofdat mijn router wel zo'n goede is omdat ik af en toe gewoon mijn verbinding kwijt ben.

Tenslotte wil ik er nog aan toe voegen dat ik dit fenomeen ook heb op mijn desktop die 2 meter verder in een andere ruimte staat.

Die Netgear router is een uiterst correct en solide apparaat... daar zal weinig mee fout zijn...

Als je in een (flat)omgeving zit met erg veel andere bewoners met wireless dan kan er een "verdringingsstrijd" ontstaan waar men elkaar in de weg zit... Probeer in dat geval eens van kanaal te wisselen..... (instelbaar in wireless card)

Ik woon in een rijtjeshuis.
Er is echter wel een andere verbinding die ook erg goed bij mij binnenkomt. Vooral als ik met de laptop boven zit heb ik maar 2 streepjes bereik terwijl die andere some wel volledig bereik aangeeft.

Hoe kan ik van kanaal wisselen? Heb daar niet zoveel ervaring mee.

Probeer in dat geval eens van kanaal te wisselen..... (instelbaar in wireless card)

Nee,instelbaar in router.

'" Probeer in dat geval eens van kanaal te wisselen..... (instelbaar in wireless card) "

Nee,instelbaar in router.

Ik denk dat de router niet goed geconfigureerd is.
Het signaal wat het beste binnenkomt is jouw signaal.
Of je zit nu te internetten op een signaal van de buren

Nee hoor ik ben gewoon verbondn met mijn eigen routeren modem. Alleen some is het signaal van de buren/overburen sterker dan die van mijzelf als ik boven zit.
En naar mijn weten is alles goed geconfigureerd.

Het moet niet gekker worden. Gisteren de verbinding weer weggevallen, zo'n 3 keer achter elkaar. Alleen maar een "lokaal" verbinding meer ....

Omdat er meerdere systemen wegvallen gooi ik het op het modem.
Als internet uitvalt, welke lampjes branden er dan?
Als hij uitvalt kun je eens proberen om naar http://192.168.100.1 te gaan (meerdere keren proberen). Er staat ergens in een log wat je signaalsterkte is tot je provider. Alls deze slecht is, kun je de bekabeling van je CAI aansluiting tot het modem verbeteren.

Gr.J

Ik heb het opgelost door een ander kanaal in te stellen!
Bedankt voor de goede raad en tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan