Mijn nieuw systeem.

• Onderwerp starter Onderwerp starter roy26
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
zie hier voor ddr2-geheugen

Neem hoe dan ook 2 strips geheugen.
Liefst 2x 512mb, maar anders 2x 256.
Jouw moederbord ondersteunt namelijk dual channel geheugen. Daar moet je dan natuurlijk zekers gebruik van maken!!!

Maar ik heb een varaag moet ik ddr2 geheugen nemen of past er ook ddr geheugen in?

roy

ik kom er ook niet 100% uit.
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1573
Hieruit lijkt het dat je echt ddr2-geheugen nodig hebt.

ALs je dat wil, dan betaal je er ook voor.
Ik zou t iets wat overdreven vinden, gezien de rest van je systeem.
De rest van je systeem is redelijk budget, om dan t nieuwste van het nieuwste geheugen erin te doen, is wat overdreven.

Ben je trouwens hiermee bekend: http://www.tweakers.net/reviews/551

Altijd handig om eens door te lezen

op de DDR vraag weet ik helaas geen antwoord, maar iemand anders vast wel.

Maar wat zag ik; een standaard cd-rom drive? wel minder voor als je spellen zoals HL2 wil spelen die is in europa alleen op DVD uitgebracht. (of laat staan een filmpje kijken of rippen) en ipv daarvan ook geen brander?

Ik zal daar alleen nog wat extra geld voor bijleggen. Dan is een combo drive denk ik de beste keus :P (leest CDs & DVDs en kan alleen CDs branden) :thumb:

sterkte met je aankoop.

Je zal DDR2 geheugen moeten hebben, hieronder een stukje uit de manual voor het moederbord.

msi.jpg

Geplaatst door marsmannetje
ik kom er ook niet 100% uit.
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1573
Hieruit lijkt het dat je echt ddr2-geheugen nodig hebt.

ALs je dat wil, dan betaal je er ook voor.
Ik zou t iets wat overdreven vinden, gezien de rest van je systeem.
De rest van je systeem is redelijk budget, om dan t nieuwste van het nieuwste geheugen erin te doen, is wat overdreven.

Ben je trouwens hiermee bekend: http://www.tweakers.net/reviews/551

Altijd handig om eens door te lezen

Ja gaar ben ik mee bekend. Maar hel leuke van zelf en systeem inelkaar zetten si dat ik zelf kan bepalen wat er in komt. Hun budget voor het goedkoopste systeem is ongeveer 800 daar zit dan ook nog een beeldscherm bij van 250 euro dus houw je nog maar 550 euro over voor het systeem.Terwijl ik daar 800 euro voor overheb.

@ maestro12
Dan koop ik gewoon ddr2 geheugen.
Dan word het deze: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=51725
Die is zelfs een paar euro goedkoper dan mijn eerste geheugen.

roy

dat klopt helemaal, maar je moet jouw systeem dan ook vergelijken met het budget game-pc/ multimedia pc.

Haal je daar namelijk opties vanaf zoals monitor, toetsenbord en dergelijke, dan kom je op jouw bedrag uit. (ietsjes hoger..)

Maaruh in elk geval een dvd-rom erin zetten, je kan echt niet meer zonder...

Over je geheugen: Ik vrees dat je moederbord duurder is als een ddr-moederbord (niet gecontroleerd), en je geheugen is bijna 2x zo duur als ddr geheugen.
512mb is vrij krap vind ik, ben je daar zelf niet bang voor?

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=603
Deze 110 euro bij jouw shop, bespaar je 30 euro.

In deze kan je gewoon ddr geheugen plaatsen (2 slots) en over een tijd kan je altijd nog dit geheugen vervangen door ddr2 geheugen (ook 2 slots).
DDR geheugen is volgens de BBG van tweakers 68 euro.
136 euro + 110 euro = 246 euro

Jouw moederbord is
142 + geheugen 111 = 253 euro.

Het belangrijkste verschil is dat je dan 1024mb intern hebt, ipv 512.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marsmannetje
dat klopt helemaal, maar je moet jouw systeem dan ook vergelijken met het budget game-pc/ multimedia pc.

Haal je daar namelijk opties vanaf zoals monitor, toetsenbord en dergelijke, dan kom je op jouw bedrag uit. (ietsjes hoger..)

Maaruh in elk geval een dvd-rom erin zetten, je kan echt niet meer zonder...

Over je geheugen: Ik vrees dat je moederbord duurder is als een ddr-moederbord (niet gecontroleerd), en je geheugen is bijna 2x zo duur als ddr geheugen.
512mb is vrij krap vind ik, ben je daar zelf niet bang voor?

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=603
Deze 110 euro bij jouw shop, bespaar je 30 euro.

In deze kan je gewoon ddr geheugen plaatsen (2 slots) en over een tijd kan je altijd nog dit geheugen vervangen door ddr2 geheugen (ook 2 slots).
DDR geheugen is volgens de BBG van tweakers 68 euro.
136 euro + 110 euro = 246 euro

Jouw moederbord is
142 + geheugen 111 = 253 euro.

Het belangrijkste verschil is dat je dan 1024mb intern hebt, ipv 512.
Ik zit nu ook op een PC met 512 MB geheugen en dat vind ik nog voldoende.Dus ik denk dat ik gewoon 2 keer 265 neem.Ik kan er altijd nog 2 bij stoppen.En het goedkoopste 1 gb geheugen is € 163,69 met dat goedkoper moederbord er bij si het nog te duur.
Dus ik denk dat ik mijn originele configuratie ga bestellen.

Roy

Bedankt

Bendankt voor alle hulp voor het kiezen van mijn systeem.Ik heb hem net besteld voor 803.43 incl verzentkosten.ik denk dat het nog wel even gaat duren voor dat hij er is aar als ik hem heb zal ik wat foto's voor jullie maken.

Roy

Veel plezier een succes met je systeem, Roy!

om ff op dat ddr2 in te gaan (gewoon algemene discussie/info-deling):

Helpt t snellere geheugen bij elke 775-processor?
De reden hiervoor is dit:
http://www6.tomshardware.com/cpu/20041221/cpu_charts-13.html

Ik zie hier dat bij een aantal topmodellen van intel gebruik wordt gemaakt van ddr2 geheugen, maar bij andere goede intels (bijv de EE 3,40 ghz) wordt het normale ddr 400 geheugen gebruikt.
Dat vind ik gek.

Iemand een idee?

Hallo Ik heb nog een vraag.
Ik zie dat mijn x600xt videokaard een Engine kloksnelheid van 500mhz heeft een een geheugen kloksnelheid van 740 mhz.Maar bijvoorbeld de 9800XT heeft een engine kloksnelhijd van 412 en een geheugen kloksnelheid van 730. Maar het lijkt me niet dat hij sneller is dan de 9800XT. Of kan je deze karten niet vergelijken? Hoe zit dat?

Roy

Laatst bewerkt:
hij is sneller als de 9800xt, zou ik zo zeggen, maar heeft veel langzamer geheugen.

Kortom: ik denk dat de x600 gebaseerd is op de core van de x800 (die veel sneller is) (denk aan de processoren die niet hoog genoeg geklokt kunnen worden voor die kaart) en daar is goedkoper geheugen bij geplaatst.

Ik snap het niet helemaal.
De kaart is sneller dan een 9800XT maar heeft een lagzamer geheugen. Hoe kan hij dat sneller zijn?
Hij heeft wel meer mhz aan geheugen
En hoe zit het dan met de prijs de 9800XT is veel duurder dan de x600XT.Hoe kan dat.

Een videokaart bestaat uit een kern: de videoprocessor.
(daarop zit dan ook de koeler), daar omheen zit wat geheugen en de verbindingen tussen geheugen en processor (en met het moederbord van je systeem)

Een processor (gewone, of videokaart-processor) wordt op een bepaalde snelheid geklokt. Niet elke processor kan je even snel klokken. Het is niet een kwestie van machine instellen en de juiste processor komt eruit.

Sommige processors hebben precies dezelfde opbouw, maar de een is wat sterker als de ander. Die sterkere kan dan ook hoger geklokt worden. Die wordt dus de kern van een x800 kaart.
Sommige zijn daar niet sterk genoeg voor. Die in een x800-kaart duwen zou betekenen dat die niet lang mee zou gaan.
Nu kan je dan heel de processor weggooien, maar dat is zonde.

Als je diezelfde zwakke processor minder hoog klokt, dan kan hij wel lang mee. Dit wordt dan de kern van een goedkopere kaart.

Hetzelfde principe zie je bij gewone processoren. De P4 3,0 kan dezelfde zijn als de P4 3,6. Alleen is de 3,6-processor wat sterker, waardoor hij die snelheid wel aankan. (en dit kan uit 1 en dezelfde serie komen die gebakken wordt)

Dan geheugen. Het is niets nieuws voor je dat het ene geheugen sneller of langzamer is. Sneller is duurder. Door goedkoper geheugen te gebruiken, wordt ook de prijs van de videokaart lager.

Ken je het principe dat je van een 9800SE (geloof ik..) kunt tweaken naar een 9800pro? Dit kan omdat er op de kaart dezelfde zaken zitten, maar alles werkt op een lagere snelheid omdat de kaart niet aan de kwaliteitseisen van de 9800pro voldeed.
De individuele gebruiker kan dan alsnog die kaart op de hogere snelheid gebruiken, maar er is een behoorlijk risico dat dit niet goed gaat. En als het wel lukt zal de levensduur wel flink naar beneden gaat.

(hier en daar kan ik wel een fout gemaakt hebben, ik heb dit stuk geschreven op basis van zaken die ik gelezen hebt.. een mens kan niet alles letterlijk en perfect onthouden...)

hallo,

Ik heb vandaag de onderdelen binnen gekregen met de post en de pc inelkaar gezet.En hij deet het meteen:D
ik plaats morgen wel wat foto's

Roy

Hallo,Ik heb eindelijk even de tijd om een paar foto's te posten.

pc1bf.jpg

naamloos9vc.jpg

pro3ze.jpg

vodeo3pk.jpg

En die stomme kat is er ook wel blij mee :P

kat6uj.jpg

Ik heb allen nog drie vraagjes.

-Hoe kan ik zien dat mijn systeem op Hyper-Threading werkt?

-In mijn favoriete staat een mapje met de naam 'koppelingen' Als ik die verwijder komt hij steets weer trug.

-En ik heb 3Dmark05 op mijn systeem gedraait en mijn score is 1574. Is dat goed voor mijn systeem?

Roy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan