Mijn nieuwe xfx ATI 5850 black edition..

Status
Niet open voor verdere reacties.

GAMER 007

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Berichten
87
Hey..
Ik heb ale een tijdje een perfecte pc met rampage formula, quad core,...blablabla en een ati 4870 nooit geen problemen ik heb vorige week geupgrade naar de nieuwe ati 5850 van xfx en de black edition (dus standaard oc) de eerste dagen nooit geen problemen temperaturen zijn perfect laag kaart is stil ongelooflijk goede graphics, dx11, crysis op max 1680 resolutie 40+ fps! 3dmark vantage met gpu score van p15000..
maar sinds gisteren heb ik een probleempje! als ik een film zie via windows media player (zowel in mkv als in mp4 formaat tot nu toe) begint het beeld raar te doen en flikkerd me scherm! dan ineens krijg ik de volgende error:
Beeldschermstuurprogramma ATI Radeon Family reageert niet meer en is hersteld.

http://img16.imageshack.us/img16/7272/pffu.png kijk hier naar de error
 
Cooler Master Real Power Pro M850
uitstekend en perfect dus! en aangezien de 4870 evenveel gebruikt dan deze isdat het probleem niet.. en iemand zei me verwijder de drivers van ati download driver sweeper restart pc start in safe mode run driver sweeper om software te cleanen en installeer dan ati drivers opnieuw
Nu... begon ik eraan ik begin drivers te uninstallen.. meteen BSOD! me eerste in jaar ofzo^^
 
Ik probeer het nu eens opnieuw tot nu toe gaat alles goed daarmee.. ik hoop dat dit het zou oplossen? de kaart is egt perfect ik ben bijna zeker dat het aan de software lag of ligt..
 
Is dit ook bij andere films? Heb je dit probleem ook bij Games?

Waar heb je trouwens die prachtige achtergrond vandaan :D
 
Laatst bewerkt:
Is dit ook bij andere films? Heb je dit probleem ook bij Games?

Waar heb je trouwens die prachtige achtergrond vandaan :D

Dit is inderdaad alleen maar bij windows media player.. in games nog nooit problemen.. aah jah heb wat van die mooie achtergronden in pakketjeuh dat doorheen lopen met windows 7:p als ik het je moet doorsturen moet je het maar zegge;)
 
Dat is prima ;)

Nu weer terug op je probleem, het is (min of meer) goed nieuws om dat te horen, nu wil ik ook graag weten of het in Windows Media Player wel lukt om andere films af te spelen. En wat als je een andere mediaplayer gebruikt zoals DivX of Media Player Classic?
 
Dat is prima ;)

Nu weer terug op je probleem, het is (min of meer) goed nieuws om dat te horen, nu wil ik ook graag weten of het in Windows Media Player wel lukt om andere films af te spelen. En wat als je een andere mediaplayer gebruikt zoals DivX of Media Player Classic?

Het probleem is er ook met andere films.. zowel mkv heb ik al gebruikt en mp4 beide zelfde resultaat... het is niet constant dat het beeld zo flikkert dus ik moet egt een halve film zien.. ik gebruik klite codec pack (goede volgens mij) ik zal een media player classic gebruiken.. maar nu een probleempje:s ik heb wat tests gedaan met games en ik heb ineens lagg op call of duty 6.. ik had altijd 100+ fps op max settings ik heb niets veranderd en ineens krijg ik drops waarbij ik 17fps heb :s en max 50-60 ! en bij crysis benchmark en heaven benchmark merk ik niet egt een verschil:s
 
Oh oh, ik heb te vroeg gejuicht, het begint als een serieus probleem te klinken.
Ik durf het eigenlijk niet te vragen maar heb je al oude drivers verwijderd en nieuwe geinstalleerd?

Anders denk ik misschien toch dat je mooie kaartje kapot is :eek:
 
Ik weet niet of je het weet maar ati downclocked de kaart als hij idle op bureau blad is he om stroom te besparen.. maar ik merk als ik bluray film kijk dat hij altijd van clock snelheid veranderd van 157 naar 765..zou toch 765 moeten blijven dan..
 
Oh oh, ik heb te vroeg gejuicht, het begint als een serieus probleem te klinken.
Ik durf het eigenlijk niet te vragen maar heb je al oude drivers verwijderd en nieuwe geinstalleerd?

Anders denk ik misschien toch dat je mooie kaartje kapot is :eek:

ze is juist nieuw.. zou ik er een andere dan voor krijgen?
 
andere games gaan perfect Dirt2 op max dx11 AA op max heb ik 60 fps
crysis 44fps avg met settings op very high en resolutie van 1680-1050
En nu ineens cod6 lagg.. en verbinding is goed..er is wel game update gekomen maar daar kan het toch egt niet aan liggen he..
 
Ik heb nogwat opnieuw getest! en ik heb tot nu toe die error nog niet voorgehad bij windows media player classic en het beeld is daar stukken beter... endan die fps drops... als ik in catelyst AA afzet en bij call of duty aan op max zijn er geen probs... vanaf ik het inschakel bij catalyst weer lagg en fps drops ik had dit niet voorheen isdit normaal?
en bij andere games heb ik tot nu toe nog geen last...
 
Nou er lijkt verbetering in te komen :rolleyes:

Onthou wel dat het met AA óf óf is. Dus daarmee bedoel ik dat als je in het spel zelf de AA heel hoog zet en ze in Catalyst ook hoog zet dat sommige games daar moeite mee kunnen hebben, (heel kort gekleurde blokjes in het scherm, of fps drop) ik zal gewoon de AA in Catalyst uitzetten en inschakelen bij Video Display options ingame.

Ben er wel mee dat het probleem dan toch niet aan de Videokaart ligt, anders draait die Dirt 2 ook niet.

Als voor die storing in WMP. Dan heeft WMP gewoon een leesfoutje aangezien je het bij andere spelers niet heb. Ga voor DivX dat is wel een goede of gewoon Media Player Classic.
 
Nou er lijkt verbetering in te komen :rolleyes:

Onthou wel dat het met AA óf óf is. Dus daarmee bedoel ik dat als je in het spel zelf de AA heel hoog zet en ze in Catalyst ook hoog zet dat sommige games daar moeite mee kunnen hebben, (heel kort gekleurde blokjes in het scherm, of fps drop) ik zal gewoon de AA in Catalyst uitzetten en inschakelen bij Video Display options ingame.

Ben er wel mee dat het probleem dan toch niet aan de Videokaart ligt, anders draait die Dirt 2 ook niet.

Als voor die storing in WMP. Dan heeft WMP gewoon een leesfoutje aangezien je het bij andere spelers niet heb. Ga voor DivX dat is wel een goede of gewoon Media Player Classic.

Ok! Danku voor uw tijd!!
Neen ik heb geen blokjes of die dingen alleen fps drops ik heb heel de tijd zitten proberen met settings op default te zetten enzo en inderdaad catalyst zet ik dan use application settings bij AA en in game gewoon maximum AA x8mssa ofzoiets... dirt2 nu zo op ultra max settings 60+fps dx11 denk wel dat dit mooi is voor een race game... call of duty6 gaat nu ook beter op deze mannier.. ik heb ook alles max staan ingame en fps +100 raar dat dit ineens niet meer lute met die dingen aan in catalyst! want zoals bij crysis in het heel slegt om in game AA in te schakelen (heel veel verschil in fps) ik merk ook dat AA bij deze kaart veel uitmaakt.. maar als je het alleen in game opzet is er dus blijkbaar geen probleem en moet ik me nietmeer drukmaken hierin? (ik had ook bang dat ik teveel geprutst heb aan clocks) ik zit nu met mijn 5850 boven de snelheid van een 5870! op lage voltage (1.162) en clock gpu van 875 en mem 1200 (standaard 725&1100 @ 1.0875v)
Ik weet wel dat dit veilig is mijn temps blijven goed ik heb veel zitten benchmarken voor ik het dee en mensen gaan tot 1.35v.. dus ik denk wel dat mijn kaart mooi stabiel blijft draaien.. en ik heb een goede 5 jaar garantie op de kaart wat ik er ook mee doe.. dus lijkt me intresant om 100€ uit te sparen voor die 30% increase want dat is het egt wel! ;) thnx voor je tijd;)
ps: ik raad deze kaart nogaltijd aan iedereen aan;)
 
Ach overal de AA aan is teveel van het goede denk ik :D
Ik ben blij dat alles weer naar behoren werkt!
Je hoeft niet bang te zijn dat je kaartje moeilijk zal doen met Max settings in Crysis. Die game tilt nu eenmaal onwijs zwaar. maar de HD5850 is een patsertje hoor, die doet dat makkelijk.:love:

Hoe zit het met je WMP probleem?

Als ook dat over is kun je rechtsonder in het Topic de knop "vraag opgelost" indrukken:thumb:

Trouwens, ik heb er respect voor dat je je kaartje overclockt, ikzelf zou het niet durven :eek:
 
Laatst bewerkt:
Ach overal de AA aan is teveel van het goede denk ik :D
Ik ben blij dat alles weer naar behoren werkt!
Je hoeft niet bang te zijn dat je kaartje moeilijk zal doen met Max settings in Crysis. Die game tilt nu eenmaal onwijs zwaar. maar de HD5850 is een patsertje hoor, die doet dat makkelijk.:love:

Hoe zit het met je WMP probleem?

Als ook dat over is kun je rechtsonder in het Topic de knop "vraag opgelost" indrukken:thumb:

Trouwens, ik heb er respect voor dat je je kaartje overclockt, ikzelf zou het niet durven :eek:

wel nog altijd groot bijna onmogelijk om normaal een film te bekijken, op mpc geen probleem (beide hebben klite codec pack full laatste versie) en het is bij alle bestand typ's..
 
Laatst bewerkt:
Als hij het bij MPC het wel gewoon doet is het probleem toch opgelost? Ik heb er zelf goede ervaringen mee, helemaal toen ik .mkv bestanden ging afspelen haha :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan