Mijn omas pc loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

djjaapsmal

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
38
Hallo
Als ik mijn oma's pc wil opstarten gaat het nog goed.
ongeveer 10 seond erna loopt die dan vast en kan j nix meer doen en de muis beweegt dan ook niet meer.
weet iemand hier raad mee?
Groetjes Jaap Smallegange (sorry voor slechte speling)
 
De volgende keer iets meer informatie geven is al fijn voor ons.

Wat is het besturingssysteem wat er op de computer staat?
Weet je zo welke hardware er precies in zit?

Dit kan namelijk een hardwareprobleem zijn. :thumb:

Groetjes,
 
hallo jaap, we zitten hier in de categorie windows XP, dus zul je wel XP hebben, maar kun je wel nog in de safe mode komen? en dat is dacht ik F8 indrukken bij het opstarten. volgens mij heb ik dat ook een keer gehad dat ie vastliep maar pas op het laatst bij het inlogscherm van de XP en de mousepointer stond precies in het midden van het (inlog)scherm stil en kon ook niet meer bewegen. en ook bleven de 3 groene lichtjes van de scrolllock, de numlock en nog een of andere lock dacht ik, op het toetsenbord constant branden en toen kon ik de harde schijf wel wegdoen, want ik kon ook niet meer in de safe mode komen..maar..dat was nog voor het tijdperk dat ik ontdekte dat je je pc ook kon opstarten via een live-cd van een linuxdistributie.
als je zoiets downloadt ergens (kan tegenwoordig geloof ik ook in een internetcafe maar je kan zoiets ook bestellen, want dat is gratis) en op cd of dvd zet, kijk dan eens of je kan starten weer. vergeet dan niet je cd/dvdspeler als eerste in de bootvolgorde te zetten.
als je nou wel in je safe mode kan komen, kijk hier dan voor mogelijke verdere hulp :
http://www.schoonepc.nl/optim/msconfig.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan