mijn p.c. doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou het graag willen doen maar ik moet nu eerst een administrator wachtwoord opgeven, wat ik niet weet.
Ik heb al op internet gezocht en bij een forum gelezen dat iemand met het zelfde probleem zit/zat. Een antwoord staat er niet bij vermeld.
Als het echt niet anders kan dan probeer ik wel om xp opnieuw te instaleren.

Zit het wachtwoord misschien niet verborgen in het hijackthis log dat ik heb verzonden?
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=7328&goto=newpost

Ik weet niet hoe ik het heb gedaan maar ik kon na F:\WINDOWS bootcfg intikken en nu ben ik in een scherm waar ik kan kiezen uit de volgende opties:
/ scan
/add
/rebuild
/default
/list
/disableredirect
/redirect
Welke moet ik kiezen?

je moet kiezen voor de keuze rebuild!!

Als het goed is zal hij nu je opstartmogelijkheden opnieuw aanmaken.

Overigens heb ik dat in mijn eerdere post óók aangegeven.

Er wordt me nu gevraagt of ik F:\Windows Instalatie aan de opstartlijst toevoegen (Ja/Nee/Alle)
Welke moet ik kiezen?

ja, die wil je in je opstart hebben..
geef hem ook de naam windows xp

de andere zal hij ook vinden, dat zal windows 98 zijn.

Let op: mocht je de systemen een verkeerde naam hebben gegeven, dit kan je later herstellen.. Eerst maar eens zorgen dat je weer in windows xp kom.

Indentificatie is XP
Geef de optie voor opstarten van het besturingssysteem op:
Ook XP?

ja doe maar,

dan kom je in ieder geval weer xp in.

Ik heb ingevoerd voor Windows XP en 98
Nu staat er weer F:\WINDOWS>, heb ik help ingetikt, want ik weet het weer niet.
Wat is het beste wat ik in moet toetsen?
Fixboot? Copy?
F is mijn cd rom maar cd doet'ie niet.

hij moet wel wat vinden op de c: schijf natuurlijk!
probeer maar fixboot want bootcfg /rebuild had dit probleem moeten verhelpen.

kan je niet eerst naar c schijf gaan? c: dan zou hij op c moeten staan (ik ben niet zo sterk in de commando's onder dos)

Wellicht iemand die even bijspringt?

Fixboot kan het systeemstation niet vinden, of het opgegeven station is ongeldig.
Fixmbr, hierbij krijg ik de melding dat deze computer een niet standaard of ongeldige MBR heeft, doorgaan kan beschadigingen opleveren.

Hoe kom ik bij C?

Steentje
heb je die repair install al geprobeerd? naar mijn weten hoef je daar geen wachtwoord in te vullen.

Degene die jou een briefje heeft gegeven met hoe je windows 98 erop moet zetten had je wel even mogen waarschuwen...

je kan wel bootcfg doen, maar niet fixboot?

kan je eens bootcfg /list doen?
en exact overnemen wat daar staat??

Ik heb het idee dat op c: allang geen windows xp meer staat..

Anders hij hij deze met bootcfg /rebuild allang moeten geven (tussen bootcfg en /rebuild moet een spatie)

Ik ben ook niet zo blij met m'n collega, moet ik je zeggen.
Het duizeld me allemaal en ik vind de hulp die ik nu krijg fantastisch. Als jij denkt dat ik allang geen xp meer op c hebt staan dan ga ik het gewoon proberen om opnieuw te instaleren, dan maar alles kwijt.

nee,
doe eerst maar even wat ik je hiervoor al aangaf

die boot.ini is kapot. Dit kan meerdere oorzaken hebben

nogmaals opstarten met de xp-cdrom
direct hierna de R invullen (eerste scherm)

daarna bootcfg /list intypen en hier melden wat daar exact staat!

We kunnen altijd nog formateren:cool:

[edit]
ik moet nu weg, ben vanavond weer aanwezig, doe even rustig aan, we komen er wel. tuurlijk duizeld het je, maar na even rust komt die ingeving wel
[/edit]

Laatst bewerkt:
Als ik R intoets dan krijg ik het volgende scherm:
Microsoft Windows XP (TM) Herstelconsole.
De herstelconsole biedt mogelijkheden voor systeemreparatie en herstel.
Type Exit als u de herstelconsolenwilt sluiten en de computer opnieuw wilt opstarten.
1: C:\C
2:C:\Windows
3:D:\Windows
Bij welke windows instalatie wilt u zich aanmelden?
(Druk op enter om te annuleren)

ik zou kiezen voor c:/windows (dus 2)
omdat dit het meest voor de hand ligt...

d zou je windows 98 installatie zijn (dat lachebekje wat je net heb gedaan;)

en dan zijn we weer terug bij af....
heb je nog de boekjes die je bij de computer kreeg?
of een hersteloptie die ook bij de mediamarkt computer zou moeten zijn.
Zou toch maar even de dokumenten erbij zoeken. als jij geen wachtwoord heb ingevuld zou het blanco moeten zijn.

bekijk dus nu eerst je dokumenten die je bij de computer heb gekregen voordat je verder gaat.

even een nachtje erover slapen wil ook wel eens helpen, wellicht dat het wachtwoord je te binnen schiet.

Ik wil je als eerste bedanken voor alle energie die je erin gestoken hebt.
Ik zag het niet meer zitten omdat het inderdaad weer terug bij af was.
Ik ben naar de buurman gegaan en die heeft in een korte tijd XP opnieuw geinstaleerd met behoud van alle programma's en documenten.
Ik heb van 2 schijfen, 3 gemaakt (vraag me niet hoe).
Nu moet ik alles wat ik wil bewaren op DVD zetten.
Hij zal alles schonen en dan kan ik weer alles opnieuw op mijn p.c. instaleren.
Zijn advies is om geen dubbele besturingssystemen op 1 p.c. te zetten.
Als je 98 op je p.c. hebt, kun je er makkelijker XP bijzetten als andersom. Dit geeft vaak fouten en systemen kunnen uitvallen. Dit hebben we gemerkt.
Morgen ga ik beginnen om alles op dvd te zetten en dan komt alles toch weer goed.
IK blijf in het vervolg van de besturingssystemen af, ik heb mijn lesje geleerd.
Nogmaals bedankt voor alle moeite en energie die je erin hebt gestoken.

Jouw buurman heeft dus een repair instal gedaan... Dat was ook een optie die ik je reeds gegeven had. (how to perform a Windows XP repair install)

Nu je toch in xp ben, er valt volgens mij nog veel meer te redden dan dat jij denkt.
Als xp gewoon nog goed draait, waarom opnieuw installeren? je kan zelfs je bootini aanpassen zodat xp en win98 draaien.

Heeft je buurman ook al in de bootsector gekeken?
je zegt het zelf al, eerst win98 daarna xp, dat is het meest ideale, jouw manier kan ook.. maar dat kost enorm veel moeite.

Jammer dat ik je niet heb kunnen helpen, maar dat de buurman uitkomst moest bieden:o
Gelukkig maar dat je een buurman hebt die je wilt helpen.
Succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan