Mijn pagina binnen google

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Weet niet goed in welke groep ik mijn vraag moet posten dus kies ik maar voor "algemeen"
Mijn vrouw is pedicure... we hebben een website en zouden graag zien dat die verschijnt als je in Google een aantal parameters ingeeft... bvb Pedicure - Melsele
Maar niks... ze verschijnt niet...
Hoe kan ik er voor zorgen dat ze gevonden wordt of dat ze in de lijst staat van Pedicures in de buurt zoals er een aantal verschijnen, met een locatie-mapje bij.
Ik stuur een scherm-afprint door met wat ik bedoel
Bedankt

Bijlagen

• Pedicure.jpg
    Pedicure.jpg
    53,4 KB · Weergaven: 23
Je had beter een verwijzing naar jullie eigen website kunnen geven,
dan hadden we daar wat advies bij kunnen geven.

Over het algemeen kom je al een eind als je je houd aan de SEO-adviezen die Google zelf geeft.
Effe zoeken naar "Beginnershandleiding zoekmachineoptimalisatie Google"

Heb je zelf al jullie adres/bedrijfsnaam opgegeven in Google Maps?

Hoe wil je als eerste komen voor pedicure Melsele als het woord pedicure niet op de site voor komt? (of is kine Vlaams voor pedicure?) Eerste tip, meer tekst, denk aan beschrijvingen van behandelingen, prijzen e.d. Afgezien van de locatie en wat plaatjes bied de site nu nul informatie. Daarop aansluitend, als iets tekst is, gebruik dan ook tekst, geen plaatje, die kunnen bots namelijk niet lezen. Dus, in plaats van een plaatje te gebruiken voor je titel is het veel beter om tekst te gebruiken tussen <h1></h1> tags.

Tweede tip, gebruik de <address></address> tags voor je contactgegevens. In het algemeen geld dat een site voor zoekmachines overzichtelijker wordt als je de goede tags gebruikt

Derde tip, mijd iframes als de pest, niets van wat in dat frame staat zal door de bots op je site gezien worden en zal dus ook niet met een zoekmachine gevonden kunnen worden.

Vierde tip, dit is wat bewerkelijker, maar het is beter om een site niet uit tabellen op te bouwen, het is voor zoekmachines, en mensen die van schermlezers afhankelijk zijn, dan lastiger om te zien hoe de site in elkaar steekt. Op web-garden.be (link staat in m'n sig) staat goed uitgelegd hoe je beter een site op kunt bouwen.

Oh, en de handleiding lezen waar tecsman naar verwees is natuurlijk ook een uitstekend idee.

Laatst bewerkt:
Er missen een aantal factoren op de site die onmisbaar zijn voor een goed SEO (Search Engine Optimization). Dit zijn de description en keywordstags. Op Google is er ongetwijfeld een hoop te vinden over hoe je deze kunt toevoegen aan je website.

Het is aan te raden om een CMS te gebruiken als Wordpress, Joomla of Drupal (er zijn er nog veeeeeel meer). Hiermee kun je bovengenoemde tags automatisch laten toevoeg en content makkelijk wijzigen.

Nog even twee bonustips:

Door te zoeken op Google met "site:desitediejewiltvinden.nl" kun je kijken of je uberhaubt in Google voorkomt. Dit is een voorbeeld: http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=site:kine-dewinter-deckers.be

Verder kun je met GTMetrix heel simpel zien hoe je site functioneert. http://gtmetrix.com/reports/www.kine-dewinter-deckers.be/yjputDnz

mensen,
bedankt voor jullie info... echter, veel van wat jullie zeggen gaat mijn petje te boven...
met heel veel moeite heb ik via dreamweaver mijn website in mekaar gebokst en ben ik dus niet echt met code vertrouwd...
termen als CMS ed zijn voor mij Chinees..
Ik ging wel even naar de site van Worldpress, maar dat zijn programma's om sites te bouwen (of heb ik het mis)...
Het Pedicure gedoe is in onze praktijk maar een nevenactiviteit... het gaat hier voornamelijk over fysiotherapie, en raar maar waar... typ je in google ons vak en onze gemeente dan sta in steevast bovenaan... hoe dat kan????
JP

@ naarling...

Als je klikt op de vrouw links op de foto dan zie je dat ZIJ in staat voor de pedicure...
Meer info staat er niet, daar heb je gelijk in
JP

Hoi JP,
typ je in google ons vak en onze gemeente dan sta ik steevast bovenaan... hoe dat kan????
Dat komt omdat deze trefwoorden in de <title>...</title> van de homepagina staan, omdat de <title> erg belangrijk is voor Google, er zo te zien geen andere sites met deze trefwoorden in de titel zijn, en er niet zo heel veel sites "kinesitherapie in Melsele" in hun tekst hebben.

Nu de pedicure. Er zijn ongeveer 81.400 Google-resultaten op de trefwoorden "Pedicure" en "Melsele", en daar zullen jullie echt bij staan. Niet bovenaan, want deze trefwoorden zitten nogal verdekt opgesteld in de pagina (niet in de paginatitel, niet in een kop, en zelfs niet in één dezelfde regel).
  • Even spitten. Ja, daar is ze al: op pagina 5 van de Google-resultaten.
    Nog niet gek, nummer 45 van de 81.000!
Wat behalve de trefwoorden ook in belangrijke mate meespeelt, is de "ranking" die Google aan een site toebedeelt. Daar zit een ingewikkelde en deels geheime berekening achter. O.a. spelen mee: hoe oud de site is (t.o.v. anderen met dezelfde trefwoorden), hoe een site door andere sites gewaardeerd wordt (veel links ernaartoe = kennelijk de moeite waard, denkt Google), enz. enz.

Nu staan door deze vraag de trefwoorden "Pedicure" en "Melsele" ook op deze helpmij-site. Helpmij wordt nogal goed aangeschreven door Google:
Zo zie je maar weer!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

@ naarling...

Als je klikt op de vrouw links op de foto dan zie je dat ZIJ in staat voor de pedicure...
Meer info staat er niet, daar heb je gelijk in
JP
Ah, ik had niet gezien dat je op de koppen kunt klikken. Ik zie nu inderdaad op de grote foto staan dat dat kan maar dat springt niet echt in het oog. Het is ook niet echt een behulpzame vorm van navigatie, als ik voor het eerst op jullie site kom, op zoek naar een behandeling, heb ik weinig zin om alle therapeuten af te klikken om te zien welke mijn behandeling geeft (als ik al zie dat dat kan). Ik zou zoeken naar een kopje 'behandelingen' (o.i.d.) dat niet vinden en weer vertrekken naar de volgende site. Ik zou de enige niet zijn, internetgebruikers zijn extreem ongeduldige mensen.

Daarbij staat die tekst in een iframe, wat erg slecht is voor de vindbaarheid. Het is veel beter om PHP te gebruiken, deze cursus van csshunter legt kort uit hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan