Mijn pc bevriest op de paar minuten 'enkele seconden'

• Onderwerp starter Onderwerp starter win8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

win8

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2013
Hoi allen,

Recent ( 2 weken terug) heb ik een nieuwe desktop pc gekocht. Het betreft de Acer Predator G5920. Hij werkt voor mij razend snel! Echter heb ik een probleem.

Specificaties:

Processor: Intel Core i7-3770K
Processorsnelheid 3,5 Ghz
RAM: 16 GB RAM
Geheugentype: DDR3
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 680
Totale opslagruimte: 128 GB SSD + 1 TB HDD
Type hardeschijf: SERIAL ATA
Soort koeling: Actieve luchtkoeler
Besturingssysteem: Windows 8

Om de zoveel minuten lijkt de pc enkele seconden (ongeveer tussen de 10 en 20 seconden) ‘te bevriezen’. Ik kan dan wel met mijn muis bewegen maar verder geen andere programma’s of iets dergelijk aanklikken. Bovenop mijn pc branden tijdens deze bevriezing 2 lampjes continu. Geen idee of hier iets uit valt af te lezen.

Deze bevriezing gebeurd eigenlijk alleen als ik op internet zit. Ik heb zowel Internet Explorer als Mozilla Firefox geprobeerd maar bij beide hetzelfde probleem. Als ik zware spellen speel zoals Call of Duty (alle graphics op max) dan heb ik raar genoeg nergens last van en speelt hij deze met gemak af.

Mijn vraag is nu waar dit aan kan liggen dat hij bij geen zware internethandelingen ‘tijdelijk bevriest’ en wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Het lijkt alsof je PC het te druk heeft op sommige momenten...
Weet je bv hoeveel progs je pc tegelijk laat lopen ( en bv ook hoeveel progs er opstarten als je de PC aanzet?).

Hoi Hendricus,

Bedankt voor je snelle antwoord!

Ik zal straks eens kijken hoeveel progs er tegelijk lopen:).

Gisteren is vanaf de eerste 30 minuten de pc 3 keer (ongeveer 20 seconden) vast komen te hangen. Gek genoeg de 2,5 uur daarna heb ik hier geen last meer van gehad terwijl ik precies dezelfde handelingen deed als in de eerste 30 minuten, zoals met name internetten.

Wanneer hij blijft vasthangen blijft ook continu het lampje van de harde schijf deze 20 seconden branden. Na deze 20 seconden knippert hij nog maar af en toe. Misschien probleem met de harde schijf? Wel gek dat hij na een tijdje als hij volledig warm is gedraaid hier geen last meer van heeft.

Dat bevriezen van Windows 8 is een bekend probleem. Windows 8 doet heel veel dingen op de achtergrond en zegt totaal niets daarover en dan lijkt het of windows hangt.
Hopelijk wordt dat met SP1 opgelost.
Als het wachten te lang duurt druk ik maar op ctrl-alt-del en herstart de PC. Dat lost het probleem dan op.

Makkelijk.

Zet je bestanden even op een externe hardeschijf en terug naar het verkooppunt. Nog geen 2 weken geleden.
Geen moeilijke dingen gaan doen als je het nog zo goed als nieuw kunt krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan