Mijn PC crashed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan het niet aan het moederbord liggen? En zo ja hoe kom je daar achter?

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je een verkeerde sensor te pakken hebt, voor een processor zijn deze temps extreem laag.
Deze waardes komen meer overeen met de temp van het moederboard...
Als je een mobo hebt met een SIS chipset wil hier nog weleens een koeler met dubbelzijdig plakband opzitten :)
Je snapt zelf wel wat dit voor een "koelende" eigenschappen heeft :)
Kijk ook eens in de bios wat daar voor een temps aangegeven worden voor de diverse onderdelen..

Groetjes,
Martin.

Standaard is de temperatuur van mijn moederbord rond de 35 graden. Van mijn CPU is de temperatuur normaal rond de 25 graden. Toen ik hem grafisch behoorlijk belaste liep de temperatuur van mijn CPU op tot rond de 37 a 38 graden.
Volgens mij heb ik geen mobo of wat dat ook mag zijn.
Ik heb die temperaturen met het programmaatje aida bekeken.

Guido

Geplaatst door Kakebeeke
Standaard is de temperatuur van mijn moederbord rond de 35 graden. Van mijn CPU is de temperatuur normaal rond de 25 graden. Toen ik hem grafisch behoorlijk belaste liep de temperatuur van mijn CPU op tot rond de 37 a 38 graden.
Volgens mij heb ik geen mobo of wat dat ook mag zijn.
Ik heb die temperaturen met het programmaatje aida bekeken.
Mobo=moederbord.:)
Je CPU temperatuur lager dan je mobo?:confused:
Oplopen naar 37 á 38 graden valt best mee.
Voel eens voorzichtig aan je videokaart.
Kan je deze nog gewoon aanraken als de pc ermee stopt?

Ik heb net mijn pc aangezet en dit zijn de temperaturen die ik zie met aida:
moederbord: 33 graden
cpu: 24 graden
aux: 51 graden

Hoe kun je testen of je geheugen niet goed is? Met memtest? Maar moet je dan niet je hele harde schijf formatteren? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik zal is voelen of hij heel warm is...

Laatst bewerkt:
Memtest86 moet je op een floppy zetten.
Daarna de pc met die floppy opstarten.
Ik heb nog niet meegemaakt dat je hardeschijf daarvoor leeg moet.

Ik heb het geprobeerd. Ik deed de diskette erin en heb opnieuw opgestart. Hij begon gelijk met testen. Na meer dan een uur en een kwartier kwam ik terug en was hij nog steeds bezig. Ik heb wel in de handleiding gelezen dat het voor een celeron-366 met 64 SDRAM 23 minuten kan duren maar hoe lang doet een Pentium 4 2.6 over 512MB? Ik had het gevoel dat hij weer opnieuw was begonnen en er waren ook nog geen errors geconstateerd dus ik drukte op de c om een andere test te kiezen. e820 std naar bios-all. Hij gaf alleen maar errors en toen gebeurde ineens wat geks na ongeveer 400000 errors startte mijn pc ineens opnieuw op:confused:
I NEED HELP!!!
Wat doe ik verkeerd? Welke tests moet ik doen? Allemaal? Hoe lang duurt het? Bij bios all leek alles een error te zijn, ligt dat eraan dat mijn moederbord niet geschikt is zoals ik in de handleiding las? Maar dat ging meer over stabiliteit van je systeem volgens mij. Snapt iemand er iets van?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Kakebeeke
Ik heb wel in de handleiding gelezen dat het voor een celeron-366 met 64 SDRAM 23 minuten kan duren maar hoe lang doet een Pentium 4 2.6 over 512MB?
Die Celeron zal er waarschijnlijk langer over doen dan die ±23 minuten.
Ik heb Memtest86 ook eens los gelaten op mijn systeem.
Ook een Pentium 4 2,6ghz en 512mb ddr-RAM.
Deze deed er al langer dan een uur over.
Ik heb de test niet laten afmaken, omdat ik gewoon wilde kijken wat Memtest86 doet.

Ik laat de pc opstarten met de Memtest86 floppy en laat hem zelf z'n gang gaan.

Indien ik de e820 std test uitvoer is er niks mis bij de 7 verschillende tests...
Doe ik de bios all dan zijn er alleen maar errors en gebeurde er wat er hieronder staat.

Laatst bewerkt:
moederbord: 33 graden cpu: 24 graden aux: 51 graden
De HOOGSTE temp is de temp van de processor (dat bedoelde ik dus met de verkeerde sensoren)

Groetjes,
Martin.

Zoals ik het heb begrepen zijn er 7 testen en die doet hij in 5 minuten bij mij. Daarna begint hij weer opnieuw volgens mij. Als je de bios-all test doet dan zijn er alleen maar errors en bij 400000 errors starte hij dus ineens opnieuw op :confused: Doe ik iets niet goed of zo?

Laatst bewerkt:
Die temperaturen lees ik rechtstreeks uit Aida af. Wat is aux dan? En achter CPU staat toch echt 26 graden op dit moment. Ook staat er voor aux het icoontje van een beeldscherm dus ik dacht dat het iets daar mee te maken heeft. Hoe kan het dat het dus volgens jou niet klopt?

Laatst bewerkt:
Maar stel dat die aux om de 1 of andere reden toch mijn processor is ook al snap ik niet waarom aida dat dan verkeerd aangeeft. Is die 50 graden dan hoog?

Laatst bewerkt:
AUX is niks, het kan een aanduiding zijn voor de temp in de kast (kamertemperatuur)
Dus
Proc; 51
Moederboard 33
Kast 24
Bij Aida en andere progjes kan je instellen welke temp sensor bij welke omschrijving hoort.
Maar 51 graden voor een P4 kan aardig kloppen..

Martin.

In mijn bios staat ook dat de temperatuur van mijn CPU 30 graden is en van mijn systeem rond de 35. Er staat daar niks over 50 graden bij of zo. Daar zie ik maar 2 sensors en in aida worden er 3 gegeven...
Is het dan wel zeker dat die 50 graden van mijn processor is? En zo ja dan is dat dus kennelijk niet de reden waarom mijn pc crashed? Ik zal zo 3DMark nog is draaien en kijken wat die aux dan in Aida aangeeft. Maar als het dus niet de temperatuur is dan wil ik graag nog weten of het dan aan mijn geheugen ligt. Zoals gezegt doet die e820 standaard test volgens mij maar een paar minuten en er worden dan geen errors geconstateerd. Als ik bios-all kies gebeurt wat ik hieronder heb aangegeven.

Laatst bewerkt:
Ik heb net 3DMark 1 keer gedraaid en de temperaturen daarna zijn volgens Aida:
Moederbord: 39 graden
CPU: 39 graden
Aux: 49 graden

Als Aux dus toch de CPU is dan loopt de temperatuur dus helemaal niet op als ik voor een aantal minuten een grafisch zware demo laat lopen. Is dat normaal?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Daar ben ik weer:D. Als ik Memtest86 uitvoer, dan worden er geen errors geconstateerd. Indien ik de instellingen als volgt doe:
cache mode: test controlled
test selection: all tests
address range: test all memory
memory sizing: bios-all

Dan regent het errors. Ergens aan het begin van test 4 zijn er al meer dan 300000 errors en dan start hij ineens opnieuw op. Waarom? geen idee...
Betekent dit dat mijn geheugen niet goed is? Of wil vraag ik dingen van mijn pc die hij niet kan? In de handleiding stond namelijk iets over dat het programma (maar dan volgens mij bepaalde instellingen) niet door elk moederbord kon worden uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Hoi,

1 Van de modules is dan inderdaad defect.
je kunt de defecte module achterhalen door ze om en om te testen.

Ik heb maar 1 module van 512MB dus neem aan dat die dan defect is. Ik zal is kijken of ik een andere module kan lenen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan