Mijn pc crasht de heletijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rozay

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2012
Berichten
34
Hallo gebruikers

Ik heb een probleem, mijn HP PC met als besturingssysteem windows 8 crasht steeds, ik krijg dan een scherm met : ( Uw pc is gecrasht en dan wordt me verteld dat hij opnieuw opgestart wordt.
En na het opnieuw opstarten gebeurt het weer, en weer.
Hoe kan dit gebeuren?

Mijn processor is een AMD A4 met een kloksnelheid van 3.4 GHz
Het is een HP Pavilion

En ik game ook op de pc (Steam, Aeria Games) wie weet ligt het daaraan..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je in de logboeken kijken waardoor dit probleem wordt veroorzaakt en/of een systeemherstel toepassen.
 
Ik heb denk ik al een idee waardoor me pc steeds crasht.
Ik heb zeg maar een soort programma waarmee ik gratis games kan downloaden genaamd Ignite van Aeria Games en via dit deze games kan spelen en telkens als ik het opstart duurt het 10 seconden voordat hij weer crasht, ik ga het nu weer opstarten en afwachten of me pc weer crasht, en als hij dat doet dan Ignite van me pc afhalen?
Is dit een goede oplossing of zijn er alternatieven om dit op te lossen?
 
Rozay

Dit is een zeer goede oplossing. Ik heb wel eens Avast! Antivirus EN Malwarebytes Anti-Malware op één computer geïnstalleerd. Dat was heel dom van mij. Beide anti-virusprogramma's werden automatisch geladen bij het opstarten van de computer. Ik had na het opstarten van de computer in de veilige modus met CCleaner Malwarebytes Anti-Malware uit dat opstartlijstje verwijderd, en toen kon ik mijn computer weer probleemloos opstarten.

Ik vermoed dat jij een vergelijkbaar probleem ondervindt, dus waarschijnlijk zal dit helpen.
 
Laatst bewerkt:
Avast! antivirus & malwarebytes werken prima samen, sterker nog... ik draai ze nu beide.

Avast = Anti-Virus
mbam = Adware/Malware and Spyware infection scanner
 
Ik heb denk ik al een idee waardoor me pc steeds crasht.
Ik heb zeg maar een soort programma waarmee ik gratis games kan downloaden genaamd Ignite van Aeria Games en via dit deze games kan spelen en telkens als ik het opstart duurt het 10 seconden voordat hij weer crasht, ik ga het nu weer opstarten en afwachten of me pc weer crasht, en als hij dat doet dan Ignite van me pc afhalen?
Is dit een goede oplossing of zijn er alternatieven om dit op te lossen?

Probeer het eens.
Maare, al in de logboeken gekeken of dat werkelijk het probleem geeft?
Wat het geneuzel over virusscanners ermee te maken heeft ontgaat mij.
 
Dat heeft er niks mee te maken, vandaar mijn reactie.

@TS, doe gewoon even wat lange pier al de hele tijd voorsteld, het logboek proberen te benaderen
Windows houd namelijk bij WAT er fout gaat, en als je dat kan lezen zijn we al veel dichter bij een oplossing.

Logboeken kan je vinden bij:
start -> configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Systeembeheer -> logboeken.
 
@henkpoepjes
Jouw off-topic bericht verwijderd!
We zijn hier om vragen van TS te beantwoorden en niet om te debatteren over antivirussoftware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan