Mijn pc doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Gisteren is mijn pc er mee op gehouden.

Ik zat op een forum een bericht in te tikken. Opeens, hoorde ik een piep. En de pc ging meteen uit. En nu krijg ik hem niet meer aan.

Als ik de power knop (voor) in druk, gebeurd er helemaal niets, dus ook geen fans die aan gaan, net als of dat de knop voor niets zit.
Op het moederbord zit een lampje, die brand altijd als de powerknop van de voeding (knop achter) aan staat. Maar dit doet hij ook niet meer

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik denk zelf aan de voeding.

Hoi,

Op het eerste gezicht heb je denk ik gelijk, heb je niet even een voeding die je kan proberen.

Modag

Helaas niet. maar moet ik wel dezelfde voeding hebben? Of maakt dat niet uit?

Ik heb namelijk een Chieftec kast met Model HPC 360 202 voeding

Hoi,

Mag ik vragen wat voor hardware er in de pc zit?

Modag

Hoi,

Mag ik vragen wat voor hardware er in de pc zit?

Modag

Natuurlijk mag dat, alleen weet het zo niet uit mijn hoofd, en ja kan het ook niet
uitlezen (aangezien dat hij niets doet)

Het is volgens mij een Celeron XP 1200 zit een Asus moederbord in, 512 MB. Asus videokaart en Creatieve soundblaster card.

Hoi,

Wat je ook nog even kan proberen is zo kaal mogelijk proberen op te starten dus alleen voeding en moederbord .

En dan kijken wat er gebeurt piepen en led weer branden fans weer draaien.

Modag

Heb de harddisk cd rom los gekoppeld, maar geeft geen kick. Geen fan geen led's.

Hoi,

Dan ben ik bang dat het dus inderdaad de voeding is, maar het zou het moederbord kunnen zijn.
Misschien dat je een deal me de pc winkel kan maken dat als het niet de voeding is dat je hem terug kan brengen.
En het kan een ander merk voeding zijn maar neem wel een A-merk.
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,
En het kan een ander merk voeding zijn maar neem wel een A-merk.
Modag

Ik ben tegenwoordig niet echt meer, up to date wat de beste merk is.
Welke merken vallen onder A-merk??

En ja moet ik ook nog ergens opletten? Voltage of watt ofzo?

Hoi,

Hier een link voor a-merk voedingen:
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/53173#a-merk

Alleen wattage is van belang als je een voeding op de toekomst wil kopen zou ik rchting 6 á 700 watt gaan(ligt er een beetje aan wat voor systeem je in de toekomst wil) maar die je nu hebt is 360 watt als die voor dit systeem voldoet en je voorlopig toch niks wil kan je daar ook voor kiezen.

Modag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan