Mijn pc doet raar.

Ardilez99

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2025
Beste lezer,

Kan je me AUB helpen om mijn pc te onderzoeken en weer sneller te maken. Hij doet vaak raar. Onder andere als ik typ, typt ie opeens achtersevoren. Ook duurt het soms 2 tot 3 seconden voordat ie reageert als ik al heb geklikt.
Gegevens; Desktop Acer T 603, 2 HD;S 1 TB HD en 120 GB SSD, 10 Gb DDR 3 Ram, i7 4770, NVIDEA Geforce GT640, windows 10 ALLEEN standaard beveiliging van Windows zelf, Geen extra scanners

Begin eens met:

Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.

Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator

te openen.

Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Heb je deze uitgevoerd?
Klik in het venster Windows-beveiliging op 'Virus- en bedreigingsbeveiliging'. Klik onder 'Snelle scan' op de knop 'Snelle scan'. Windows Defender scant uw systeem op malware. Dit kan enkele minuten duren.
Kunt ook een volledig scan doen, maar die zal aanzienlijk langer duren.

Bouwjaar? Kan ook een hardware-defect zijn.

Artikel.
Probleemoplossers nagekeken?
%systemroot%\system32\msdt.exe -id KeyboardDiagnostic

Gezondheid schijven
Controleer de gezondheid van schijven en een solid-state drive (SSD)

Ga naar de website https://crystalmark.info. Download en Installeer CrystalDiskInfo. Voer het programma uit, kies de juiste schijf en kijk of er Goed 100% bij de SSD staat.

Laatst bewerkt:
Begin eens met:

Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.

Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator

te openen.

Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.
Ik kom niet verder dan stap 3 want ik krijg een melding dat ik administrator moet zijn, wat gek is, want ik ben administrator en de enige die deze pc gebruikt

opgeslagen in Paint als jpeg bestand

Bijlagen

• afbeelding_2025-04-30_202733543.png
    afbeelding_2025-04-30_202733543.png
    588,6 KB · Weergaven: 5
Quoten hoeft niet, immers de tekst staat er al.

Probeer onderstaande:

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt en druk op Enter. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Hij is ah scannen. bedankt

Resultaat scannow

Bijlagen

• afbeelding_2025-04-30_212816608.png
    afbeelding_2025-04-30_212816608.png
    119,8 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt door een moderator:
Quoten hoeft niet, immers de tekst staat er al. Niet op citeren of andere knoppen drukken om te quoten!

Het begin is dan goed en voer de rest, post 3 uit.

waar vind ik/ hoe kom ik in het windows venster beveiliging ?

Laatst bewerkt door een moderator:
@Ardilez: ofwel je weet niet wat quoten is, ofwel je ziet op het scherm niet dat er een supergroot tekstvak staat waar je antwoorden in kan typen. Wat dan weer een beetje gek is, want je ziet wél de (meestal nutteloze) knop "citeren". Vreemd genoeg heeft de knop Citeren een onweerstaanbare aantrekkingskracht op nieuwe gebruikers. Niemand weet waarom, en niemand (ook de nieuwe gebruiker niet) kan uitleggen waarom er op geklikt wordt.

Maar die knop is dus niet bedoeld om mee te antwoorden op een bericht. En al helemaal niet als dat het voorgaande bericht is, zoals je nu al een paar keer gedaan hebt. Gewoon in het grote tekstvak je bericht typen, dan is iedereen hier gelukkig :).

Ga naar > Windows Instellingen > Bijwerken en beveiliging > links > Windows - beveiliging

Ook hier geplaatst, verder nog niet geholpen hier:

Is al een wat oudere machine. Kan zijn dat de harde schijf (die van 1TB) stuk aan het gaan is. Tijdens pogingen opnieuw te lezen van de schijf kan het systeem dan blijven hangen.

Die omgekeerde tekst (bedoel je overigens, van rechts naar links of staan de tekens in spiegelbeeld. Zou ik niet 1-2-3 weten.

Terug
Bovenaan Onderaan