Mijn PC een MONSTER, of toch niet? -Help hardware instellingen niet goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter MI8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MI8

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo,

Ik heb mijn computer zelf in elkaar gezet en verwacht dat ik voor deze prijs ook aardig een monster heb. Helaas bleek dit anders.
Ik heb zo het idee dat er instellingen gewoon niet goed in mijn bios staan, maar snap hier nog niks van dus hoop dat jullie mij meer uitleg kunnen geven.
Mijn computer start niet zo snel op terwijl ik hem altijd heel erg school en vrij van zooi hou, ik verwacht hierbij dat ik de games ook op ultra high kan spelen maar ook dit is niet altijd zo. Weten jullie wat er verkeerd is ingesteld? (hardware en alle andere informatie, zie bijlagen).

Ik hoop snel van u te mogen horen, alvast bedankt!

MI8

Bijlagen

• HARD.png
    HARD.png
    33,8 KB · Weergaven: 46
Als je dit een 'monster' noemt is mijn een god.

ON: Drivers van videokaart?

Ja, ik heb alle drivers up-to-date!

Haha ja maar vergeleken met mijn oude PC is dit een monster, dan nog; wat zou deze computer nou niet goed aankunnen? Niets denk ik!

Ik heb mijn computer zelf in elkaar gezet en verwacht dat ik voor deze prijs ook aardig een monster heb. Helaas bleek dit anders.

Mijn computer start niet zo snel op...
ik verwacht hierbij dat ik de games ook op ultra high kan spelen
MI8

Misschien zijn je verwachtingen wat te hooggespannen?
Het is een beste pc - niet erg verschillend van mijn bouwsel - maar... waarom vind jij dat je pc niet zo snel opstart? Hoe snel is dan dan wel? Of liever, niet? ;)
Wat zijn je bios instellingen dan waar je twijfelt of dat goed staat?

Zelf ben ik best tevreden met de mijne maar mijn streven was niet om de snelste of een monster te maken (kan ook niet met deze videokaart, heb ik ook trouwens! Hij is prima, snel heel goede prijs-prestatie verhouding toen ik hem kocht maar het is niet de snelste meer), maar gewoon een snelle krachtige multipurpose computer. En dat is ie! :D

Ik ben blij met de mijne. Zou jij ook moeten zijn als ik de specs zo bekijk... Dus waarom vind je van niet?
Wilde je soms een snelle gamebak maken?
Waar heb je je informatie gezocht (gevonden) over welke componenten goed bij elkaar passen en wat je beter wel, of juist niet moet doen?

Er zijn verschillende sites waar je een heleboel tech-info kunt vinden, met tests en advies bij het zelf samenstellen van een pc (bv: http://tweakers.net/reviews/1907/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-januari-2011.html - of http://nl.hardware.info/pcadvies/ bij voorbeeld maar er zijn er meer).

Dus graag wat meer specifieke info (als het hierna nog nodig is)?
:)

Wat vind jij langzaam optarten?

en kan je misschien meer gegevens geven?

Het is geen monster maar wel een prima pc zo te zien, je moet b.v. COD Black Ops toch wel op maximale settings kunnen draaien. Als je games niet voluit kunt spelen zonder lag zet dan de AA eens wat lager, het verschil is nauwelijks te zien en speelt dan meteen een stuk soepeler.

Idd AA is alleen voor verscherping van randjes maar geeft je wel een FPS boost ik zet aa op 2x bij mijn laptop en op mijn pc gewoon max!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan