Mijn PC fikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

SN0W

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2007
Berichten
10
hello helpmij forum,

ik heb een prooblempje met mijn PC...
Het word te warm :confused:.
en als ie te warm word restart mijn PC,
En het is nogal erietanmd als je net iets aan het doen bent :(.
weet iemant hier meschien hoe ik mijn PC kan afkoelen?
Alles is te proberen.

alvast bedankt:thumb:
~SN0W
 
PC al eens voorzichtig van binnen stofvrij gemaakt? De Fan's en koelblokken voorzichtig met een kwastje schoonmaken.
 
Zou hem eens openmaken en zorgen dat hij goed stofvrij is.Ook kijken of er genoeg koelpasta aanwezig is en deze niet beschadigd is.

Wat zijn de temperaturen, weet je dat?
Anders even kijken en doorgeven.


Vlugge Crach was me net voor :)
 
Temperaturen meten kun je bijvoorbeeld met Speedfan of Everest.

Geef die even aan ons door.

Controleer inderdaad of de PC genoeg stofvrij is. Uitvallen wordt meestal geinitieerd door de processor maar sommige PC's laten videokaart, moederbord en/of geheugen ook meespelen. Het is dus zaak om te weten wát er te warm wordt.

Als tijdelijke oplossing zou ik even geen zware programma's gebruiken. Zolang je koeler loopt zal de PC niet snel te warm worden als 'ie niet teveel te doen heeft.
 
de tempratuur stijgt gewoon steets..
Uiteindelijk komt ie zelfs op 100 graden.
En ik zal het wel even vragen aan de man die deze PC aan mij heeft verkocht (hij is heel handig met PC's) of hij mijn computer even van binnen wil schoonmaken.
maar hij begint heel vaak op:
70 Graden
Daarna meteen:
83 Graden
Vervolgens zelfs:
91 Graden
En verder stijgt hij alleen maar

Nog bedankt dat jullie hebben gereageert:thumb:
(Let niet op mijn spelling;))
 
En ik zal het wel even vragen aan de man die deze PC aan mij heeft verkocht (hij is heel handig met PC's) of hij mijn computer even van binnen wil schoonmaken.

Als hij echt zo handig is mocht hij dat wel eens gedaan hebben vóór de verkoop.

100* is mogelijk maar echt veels te hoog. Dit doet mij denken aan een héél erg verstopte heatsink (stof) óf zelfs een koeler die niet functioneert.

Ik zou dit zo snel mogelijk laten controleren daar dit niet goed voor de levensduur van je processor is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan