Mijn pc gaat er langzaam aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Ik heb 2 jr geleden een Athlon XP 3000+ op 166 Mhz gekocht ..echter de laatste tijd heeft hij problemen met opstarten. Ik druk de powerknop aan en dan begint de pc te starten..vervolgens loopt hij niet door. als ik dan op de achterkant van de kast de zwarte powerswitch omzet en hem aan de voorkant weer aandruk dan loopt hij soms wel opeens weer door. Echter de pc wordt dan herkend als een Athlon 2200 op 133 mhz. Ik heb al de Bios Geflashed en de pc geformatteerd. Niets helpt. kan het soms zijn dat de batterij op het moederbord aan vervanging toe is ? of is mijn hard schijf aan het sterven?

HELP!!

Hoe ziet de kast er van binnen uit.......schoon....ventilatoren allemaal stof vrij.
Powerknop voorkant en achterzijde moet niks uitmaken.
Gaat het alleen fout met het opstarten....is de rest wel snel.

Hallo !

Ik had hier pas iets soortgelijks: oorzaak een brakke voeding.

Als je een andere hebt liggen zou ik het daarmee es proberen!

Greetz,

Harry.

alleen tijdens het (opnieuw) opstarten ja .. rest functioneert hij optimaal ...vind t raar dat hij niet meer aangeeft dat het een 3000+ plus 166 Mhz is ..maar opeens een 2200 op 133 Mhz

Hoi !

Dat kun je veranderen in het BIOS !

Om wat voor reden dan ook heeft het BIOS zich waarschijnlijk gereset naar Default.

Dus FSB even terug instellen op 166 Mhz.

Greetz,

Harry.

Als ik het Bios inga krijg ik eerst het RAID setup menu en dan geeft hij aan dat er "Not enough disk to create" is .. de pc draait in de bios wel op 166mhz , maar is per Jumper ingesteld. Kan hem wel handmatig in het bios aanpassen , maar als hij dan op t moederbord fout staat blaas ik dat op ..das me een beetje te link.

aan puppie die schreef:
Hoe ziet de kast er van binnen uit.......schoon....ventilatoren allemaal stof vrij.

vraagje:

Mag je met een stofzuiger de ventilator stofzuigen vanaf een afstandje zonder de ventilator aan te raken of door de ventilatie- gaten van de kast harde lucht blazen.
Met een Miele stofzuiger kun je zowel zuigen als het omgekeerde doen namelijk hard blazen , in de hoop dat de stof dan weggeblazen word.?

Laatst bewerkt:
Blazen mag.......
Als je de ventilator dan maar vast houd zodat deze niet gaat draaien.
Deze kan dan namelijk negatieve spanning opwekken en dan kan het zijn.....dag cpu of moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan