Mijn pc is bijna een vliegtuig

Status
Niet open voor verdere reacties.

eise

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Berichten
81
Onlangs heb ik mijn pc even wat geüpgrade. Ik heb nu een p4 3,0 gig in mijn oude microkast zitten.
Nu werd het in de kast nogal warm. Het moederbord werd zeker wel 41 graden en de processor zo rond de 55 met de standaard cooler.
Ik had toen 1 case fan draaien.

Ik heb nu om koude lucht aan te voeren een rondje in mijn sidepanel van mijn kast gemaakt en daarachter een casefan met een mooi blauw lampje erin. Tjah... het oog wil natuurlijk ook wat.

De temperaturen zijn nu goed. CPU 47 graden, MOBO 35 graden. Alleen nu maakt dat mooie blauwe ventilatortje nogal een herrie. Het lijkt wel of de pc ieder moment kan gaan opstijgen. :p

Mijn vraag is of ik de fan met dat mooie lichtje ook wat trager kan zetten. Zodat ik hier niet weg waai :D:

Diverse programma's haalden niks uit, ook in de bios kon ik niks vinden. Is hier misschien een stukje hardware voor te koop?


P.S. Ik wil geen dikke fancontroler in mijn Pc hangen ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Je kan het beste een regelbare potmeter hier voor kopen.
Neem de gegevens van de ven op ( vermogen )+( spanning ) ga daarmee naar een electronica winkel en vraag om een geschikte potmeter, plaats de potmeter aan de achterkant van de pc en zet hem in serie met de ventilator.

groetjes speedtouch
 
Een fan met een acceptabel geluid zit rond de 25dB. De truc is dus een grote fan (min. 8 cm) te nemen met een laag toerental. Je hebt ze ook met een temp. censor en die draaien harder naarmate de temp. stijgt in de kast.

Kijk even op www.coolermaster.com en www.zalman.co.kr
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door eise
Mijn vraag is of ik de fan met dat mooie lichtje ook wat trager kan zetten. Zodat ik hier niet weg waai :D:

Diverse programma's haalden niks uit, ook in de bios kon ik niks vinden. Is hier misschien een stukje hardware voor te koop?


P.S. Ik wil geen dikke fancontroler in mijn Pc hangen ;)


Waarom geen fancontroller? Vind dit persoonlijk toch aardig mooi (zie bijlage)!

Wil je fan langzamer laten draaien, gaat ie ook minder koelen! Maar hier lees je hoe je hem langzamer zet...

hier
 
Oeps..:eek:


(Bijlage)
Foto11
 
Geplaatst door eise
Mijn vraag is of ik de fan met dat mooie lichtje ook wat trager kan zetten. Zodat ik hier niet weg waai :D:
Hoe zit die fan aangesloten in je pc.
Via een Molex stekker(zie afbeeldig), dan kun je deze op 7 volt laten draaen.
Geen nieuwe hardware nodig, alleen wat pinnetjes van de molex omdraaien.:)
(aan de fan kant)
psplug.gif

Bron plus nog wat uitleg;
http://www.heatsink-guide.com/psplug.htm
 
Opgelost

Ik kan geen fancontroler meer plaatsen. Aangezien ik niet van enorme kasten houd heb ik een microkast en dat heeft als nadeel dat ik weinig ruimte heb. (zie bijlage)

Ik heb mijn lawaai-probleem opgelost doormiddel van een mooie blauwe maar stille fan van het merk coolermaster te plaatsen. Dit geeft een verschil van dag en nacht.

Ik ben blij :D

Bedankt voor jullie reacties :thumb:
 

Bijlagen

  • afbeelding 003.jpg
    afbeelding 003.jpg
    12,7 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan