mijn pc met xp wilt niet meer opstarten en installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pwpollewop

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hoi problemen met mijn computer.Het begon met missen van het bestand ddl.window.32.
Dus dacht installeer windows maar opnieuw op de computer is ie een keertje schoon ook.
Maar als ik de windows cd erin doe gaat in beginnen met installeren. Dan kom ik bij de schijf. Kies voor leegmaken maak nieuwe partities en kies dan voor installeren op c.
Dan gaat ie vragen om formateren. Geef opdracht ja. en dan gaat ie mappen kopieeren.
tot 21 % en dan zegt ie kan bestand gpeditw.chm niet kopieeren. kan je overslaan maar hij kan dan niks meer.
Als ik gewoon opstart zegt ie ntldr ontbreekt. druk crtl alt del voor opnieuw opstarten maar dat blijft ie herhalen. En na tijdje proberen krijg ik blauw beeld met opstarten met de stopcodes:
stop: 0x00000050-(0xF87c04AB-0x00000000,0xF87c04AB,000000000, partmgr.sys- adress F87c04AB. Base at F87BE000. datestamp 00000000. en hij zei dat het bestand partmgr.sys er niet was.
Iemand een idee. Ik was zover dat ik hem opnieuw kon installeren maar dit gaat met boven met petje nog. mvrg. Yvonne

Om te beginnen: is de cd schoon?
Op welke manier ga je te werk met opnieuw installeren?

ja cd is schoon en ik start hem op buiten de computer om via boot. Want ik kom windows niet in hij start niet op.
gr.yvonne

Ok, als format optie moet je voor de langzame ntfs optie kiezen. Deze heeft als voordeel dat beschadigde clusters op de schijf gemarkeerd worden, zodat er tijdens de installatie niets meer naar toe geschreven wordt en dus ook geen fouten kan opleveren.
Of had je deze optie al gebruikt?

ja en dan reageerd ie helemaal niet. Na een uur stond ie nog op 0% er zat geen beweging in. sorry dat ik later reageer maar ben pas op deze site wist niet dat ik op de ongelezen vraag moest klikken.

Dan heb je waarschijnlijk een vet probleem. En wordt 't misschien tijd dat je een nieuwe harde schijf moet inbouwen.
Ik zal nog even naar je foutmelding zoeken, eens kijken wat dat nog oplevert.

oke bedankt. Ik had een kennis die had het ook over geheugenbankje eventueel.
Dus zou toch harde schijf. Nu zegt hij bijvoorbeeld nu ik het opnieuw probeer weer. setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. Maar als ik het weer opnieuw doe gaat ie gewoon wel door vraagt ie weer installeren, welke partitie ik wil. formateren en snel doet ie wel. (heel snel inderdaad) en dan kopieeren en dan gaat het mis. Dus als ik andere schijf zou nemen zou hij het wel weer moeten doen?
Ook een kennis zei dat misschien de cd van windows niet meer goed zou zijn. ik wacht nog even op je antwoord.

Yep, toch een hard disk probleem.
Je kunt nog 't volgende proberen.
xp schijf erin en dan kiezen voor R
in de dos promt tik je dan het volgende:
CHKDSK C: /R en enter.

Nog iets anders. Als je de bios ingaat, kijk dan eens of de harde schijf wel herkend wordt.

oke dan ga ik dat proberen maar dat probeer ik dan morgen dan heb ik vrij. En ik had in de bios al gekeken en daar staat ie wel. toshiba en dan staan daar ook mijn cd rom en dvd brander. De computer is van mijn zoon en die moet vroeg op en staat op zijn kamer.
Maar in ieder geval vast bedankt voor de moeite. Ik laat je in ieder geval het resultaat weten
morgen en anders wordt het toch een nieuwe schijf. Ik probeer het.
groetjes yvonne

hoi heb geprobeerd wat je zei. Heb ook andere windows schijf geprobeerd. Had nog een oude maar ook die deed hetzelfde.
Nou vond ie de vaste schijven op mijn computer weer niet en dan weer wel. Dus denk inderdaad dat mijn harde schijf niet helemaal lekker meer is.
Dus maar een nieuwe schijf kopen en dan kijken of het probleem opgelost is.
In ieder geval hartelijk bedankt voor de vlotte hulp op mijn vragen.
Groetjes yvonne

sorry dat ik later reageer maar ben pas op deze site wist niet dat ik op de ongelezen vraag moest klikken.
Je kunt via Gebruikerspaneel > Opties aangeven,dat je met e-mail notificatie op de hoogte gesteld wilt worden,van een nieuw antwoord op je vraag.
Heb ook andere windows schijf geprobeerd. Had nog een oude maar ook die deed hetzelfde.
Nou vond ie de vaste schijven op mijn computer weer niet en dan weer wel. Dus denk inderdaad dat mijn harde schijf niet helemaal lekker meer is.
Dat het aan de schijf ligt kan zijn,maar is niet logisch omdat je de fout met 2 schijven hebt.

Kijk eens of je met GParted,dat is een freeware partitionerings programma,de schijf wel kunt formatteren.

Ik opteer voor deze versie,die werkt erg prettig.

http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-livecd-0.3.4-5.iso?modtime=1174861488&big_mirror=0

De download heeft even nodig om op te starten.

Hier vindt je een screenshot.
http://gparted.sourceforge.net/
http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

Omdat er misschien iets mis is met de XP CD en je geen "CHKDSK C: /R" kunt uitvoeren,is deze kant en klare herstelconsole wel iets om te proberen.
Hier zitten de 6 opstartdiskettes in verwerkt.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Btw,je weet hoe je iso-files moet branden?In b.v Nero als image of opgeslagen project.

Greetz

hoi,

Ik heb toevallig vandaag een nieuwe harddisk gekocht. Het bleek daar toch aan te liggen
Had de bestanden gedownload maar had nergens resultaat mee. Maar ik had even geen tijd om de schijf te kopen tot vandaag dan. En ben toevallig net bezig met installeren enhet gaat tot nu toe goed.
Heel erg bedankt in ieder geval voor alle mogelijke oplossingen. En als ik de volgende keer ergens mee zit kom ik hier zeker terug.
Bedankt.
Gr.Yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan