Ik heb zo'n 1 1/2 jaar een Epox 4G4A+ moederbord en alles werkt goed tot nu toe. De laatste paar dagen hoor ik echter regelmatig een piep uit mijn kast komen. Hoe vaak kan ik niet aangeven, maar ik denk zo gemiddeld 1x per kwartier. Het is een beetje hetzelfde geluid als de piep die je hoort bij het opstarten. (Dan hoor ik ook één piep, dus dat zou betekenen dat alles o.k. is dacht ik).
Nu viel me ineens ook op dat de Post Code op het moederbord FF aangeeft. Of dat altijd al zo is geweest, durf ik niet te zeggen. Ik heb al via Google gezocht en begreep uit diverse forums dat bij Epox FF betekent óf niet opstarten door een defect m.b. óf dat er juist goed is opgestart.
Zekerheidshalve heb ik binnenin alles nog eens gecheckt, alle kaarten nog eens goed vastgezet en vond verder niets bijzonders. Ook het bios heb ik naar de laatste versie geupdate. De piep blijft echter.
Heeft iemand hier een idee wat dat kan betekenen ?
Of is er niets aan de hand en is het een normaal verschijnsel ?
Alvast bij voorbaat bedankt voor jullie reacties.
Nu viel me ineens ook op dat de Post Code op het moederbord FF aangeeft. Of dat altijd al zo is geweest, durf ik niet te zeggen. Ik heb al via Google gezocht en begreep uit diverse forums dat bij Epox FF betekent óf niet opstarten door een defect m.b. óf dat er juist goed is opgestart.
Zekerheidshalve heb ik binnenin alles nog eens gecheckt, alle kaarten nog eens goed vastgezet en vond verder niets bijzonders. Ook het bios heb ik naar de laatste versie geupdate. De piep blijft echter.
Heeft iemand hier een idee wat dat kan betekenen ?
Of is er niets aan de hand en is het een normaal verschijnsel ?
Alvast bij voorbaat bedankt voor jullie reacties.