Mijn pc/moederbord piept om de zoveel tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnton

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik heb zo'n 1 1/2 jaar een Epox 4G4A+ moederbord en alles werkt goed tot nu toe. De laatste paar dagen hoor ik echter regelmatig een piep uit mijn kast komen. Hoe vaak kan ik niet aangeven, maar ik denk zo gemiddeld 1x per kwartier. Het is een beetje hetzelfde geluid als de piep die je hoort bij het opstarten. (Dan hoor ik ook één piep, dus dat zou betekenen dat alles o.k. is dacht ik).
Nu viel me ineens ook op dat de Post Code op het moederbord FF aangeeft. Of dat altijd al zo is geweest, durf ik niet te zeggen. Ik heb al via Google gezocht en begreep uit diverse forums dat bij Epox FF betekent óf niet opstarten door een defect m.b. óf dat er juist goed is opgestart.
Zekerheidshalve heb ik binnenin alles nog eens gecheckt, alle kaarten nog eens goed vastgezet en vond verder niets bijzonders. Ook het bios heb ik naar de laatste versie geupdate. De piep blijft echter.
Heeft iemand hier een idee wat dat kan betekenen ?
Of is er niets aan de hand en is het een normaal verschijnsel ?
Alvast bij voorbaat bedankt voor jullie reacties.

De beste wensen alvast Rijnton,

Die piepjes zijn zeer waarschijnlijk afkomstig van de speaker in je pc.

Krijg je ze gewoon in windows?

het kan namelijk ook van een applicatie of ander draaiende proces komen en dan is het niet aan je hardware te wijten.

Sluit alle programma's die op de achtergrond lopen (ik bedoel hiermee die in je taalbalk rechtsonder geladen zijn) eens af en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.

Alvast bedankt DarkZen. Ga ik morgen, of liever gezegd vanmiddag eens uitproberen.
Uiteraard ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Geplaatst door DarkZen
De beste wensen alvast Rijnton,

Die piepjes zijn zeer waarschijnlijk afkomstig van de speaker in je pc.

Krijg je ze gewoon in windows?

het kan namelijk ook van een applicatie of ander draaiende proces komen en dan is het niet aan je hardware te wijten.

Sluit alle programma's die op de achtergrond lopen (ik bedoel hiermee die in je taalbalk rechtsonder geladen zijn) eens af en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.

Man he, ben je soms Helpmij Addicted ofzo? :confused:

12 minuten na de jaarwisseling zit meneer alweer lekker te helpmijen :p

Maar goed, jij ook de beste wenzen :)

Wij hadden vet weinig vuurwerk, het was al op in 30 minuuten, daarstraks kwam er ook al een rotjoch langs dat een rotje ofzo voor ons raam gooide, hij ging gelukkig niet af want als het een strijker ofzo was lag de ruit er nu uit. Gelukkig nieuwjaar trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan