mijn pc sluit telkens games af..

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een gigabyte 8IHXP 2.1 moederbord :cool:

de link werkt niet dus zeg ik het maar even: hij ondersteund 4xrdram pc1066 en pc800
zit lan onboard en geluids kaart ook alleen die onboard geluids kaart gebruik ik niet.
max 2GB geheugen.
enz er zitten nog veel meer dingen op maar die ben ik vergeten.

is een goed board!
en hier zijn nog een keer me volledige specificaitie's

http://www.tweakzone.nl/specs/152

Laatst bewerkt:
ik heb nog een vraag als ik een andere versie van windows xp prof heb kan het dan zijn dat me problemen over zijn?! of erger worden....

Geplaatst door Tweakzone
ik heb nog een vraag als ik een andere versie van windows xp prof heb kan het dan zijn dat me problemen over zijn?! of erger worden....

Neuh, hooguit is de taal anders, mocht je een buitenlandse versie hebben.

Maar van XP Pro naar XP Home of andersom maakt niet uit.

Installeer gewoon je huidigde XP-versie opnieuw (wel c-schijf formatteren eerst) en installeer de boel opnieuw.

Grote kans dat alles nu weer werkt.

ik weet wel dat het dan weer werkt maar het komt telkens weer terug... ik heb me hardeschijf pas geformatteerd nadat er 49 fouten in het log stonden.
me hardeschijf is net nieuw dus daar ligt het niet aan.
telkens krijg ik weer dat ie reboot en games afsluit reboten doet ie soms nadat ie terug is gegaan naar windows en de foutmelding heeft gegeven.
dus ben ik bang dat formateren niet helpt want het is een bepaalde driver die ervoor zorgt dat ik deze problemen krijg. (volgens windows)

me hardware is het niet want die is pas vervangen!!!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tweakzone

waarom ga je er vanuit dat nieuwe hardware niet kapot kan zijn?

Het probleem zit hem in een driver die te maken heeft met je videokaart. Dat kan dus de detonator driver zijn, maar ook zoiets als DirectX, OpenGL, dat soort dingen. Je zegt zelf dat je de goede detonator hebt. Als je info klopt ligt het daar niet aan. Dan ligt het dus aan een van de andere 2. Aangezien je die niet kunt deïnstalleren zit er niets anders op dan je pc te formatteren...

Geplaatst door Tweakzone
ik weet wel dat het dan weer werkt maar het komt telkens weer terug... ik heb me hardeschijf pas geformatteerd nadat er 49 fouten in het log stonden.
me hardeschijf is net nieuw dus daar ligt het niet aan.
telkens krijg ik weer dat ie reboot en games afsluit reboten doet ie soms nadat ie terug is gegaan naar windows en de foutmelding heeft gegeven.
dus ben ik bang dat formateren niet helpt want het is een bepaalde driver die ervoor zorgt dat ik deze problemen krijg. (volgens windows)

Zorg dan dat je meest kritische drivers anders (lees nieuwer) zijn.
Installeer een (1) spel en je drivers 1 voor 1,speel het spel en test je config.
Werk eventueel met herstelpunten wanneer je meer drivers gaat installeren.

Suc6.

Je had anders dus ook deze foutmelding:

Technical difficulties
You have encountered a serious error can be caused by many things including viruses,overheated hardware and hardware tht does not meet the minimum specifications for the game.

Daar staat dat het aan verschillende dingen kan liggen. Het is niet juist steeds maar te zeggen dat het persé aan een driver moet liggen. Et kan zoveel oorzaken hebben.

ik heb bij me vorige post een link gedaan waarin staat dat het aan de drivers ligt.
het is gewoon zo'n preset foutmelding...... nadat ik directx geinstalleerd had kreeg ik dit.
en toen alle oude hardware er nog in zat (p4 1400mhz,geforce 2mx,128mb werkgeheugen.)
had ik dit ookal tenminste nadat ik xp geinstalleerd had.

windows XP Prof. SP 1a
en wil je ook de rest van me drivers weten?
ik heb windows al helemaal ge-update.

me vorige windows was Windows ME en die suckt erg dus vandaar dat ik windows xp heb,maar die is blijkbaar ook niet helemaal goed.

Aangezien je die niet kunt deïnstalleren zit er niets anders op dan je pc te formatte

Helaas.......er zit volgens mij niets anders op!!

gewoon een detonator........

versie 6.14.10.4523 daar heb je dus geen bal aan.....
ik had ook een leadtek driver geprobeerd maar dat hielp ook niet.

Geplaatst door Tweakzone
daar heb je dus geen bal aan.....
daar heb ik juist wel iets aan. Je draait 45.23. Dat is ongeveer de nieuwste dus dat zou goed moeten zijn.

Ik denk nog steeds dat het aan directX ligt, maar als jij zegt dat het probleem daar niet zit... :confused: Je zou kunnen proberen om een oudere driver te gebruiken...

DirectX ?? ik dacht zelf ookal dat het DirectX was.....
Want ik had problemen met het geluid,nadat ik de update gedonwload had van directx toen sloot ie na een tijdje spellen af.
zonder dat ik nieuwe hardware geinstalleerd had.

Geplaatst door Tweakzone
DirectX ?? ik dacht zelf ookal dat het DirectX was.....
Want ik had problemen met het geluid,nadat ik de update gedonwload had van directx toen sloot ie na een tijdje spellen af.
zonder dat ik nieuwe hardware geinstalleerd had.
dus een formatje draaien... Veel succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan