mijn pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesjuhdabomb

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
ik had een nieuwe kast gekocht en alles overgezet van de oude kast naar de nieuwe. alles paar keer nagekeken voeding aangesloten druk op de knop 3 seconden aan en weer uit.. ik deed de kast open en rook een klein beetje brandlucht:confused: daarna gelijk voeding stekker uit voeding gehaalt. iedere keer als ik em nu probeer op te starten gaat hij net ff aan en daarna weer uit.(je ziet de cpu fan net ff draaien) ik heb vanalles geconteroleerd en ik denk dat ik weet wat het is.. in een pc kast zitten schroefjes om je moederbord aan vast te schroeven (die ong 0.5 cm hoogzijn) er zaten er nog een paar in op plekken waar geen schroefje in moest..ik denk dat me moederbord kortsluiting heeft gemaakt met die schroefjes.. kan dat?:o ik weet anders niet wat het is.. en valt het nog te repareren of iets dergeijks of moet ik een nieuwe kopen? mvg wesley;)

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=GEEM13 = mijn moederbord

Heb je al geprobeerd om je moederbord te demonteren uit de kast en dan kijken wat die doet?

ik heb hem al losgeschroefd en ook zonder hardeschijf en extra's geprobeerd ( die schroefjes zijn er ook al uit)

Je moet je moederbord eens los halen en alle hardware afkoppelen dus alleen je videokaart en geheugen laten zitten en dan eens opstarten dan zou je moeten zien dat die de bios doorloopt.
Je zou nog even een bios reset kunnen proberen voor de tijd, en kijken of die dan opstart.

Doet die het nog niet na dit alles geprobeerd te hebben dan heb je het moederbord vermoedelijk opgeblazen.

ok bedankt voor je hulp ik heb al het voorgaande al geprobeerd en hij doet het niet maar wat ik raar vind is dat hij het wel voor 1 sec doet ongeveer.:S

alles precies overgenomen uit vorige kast een een ict vriend van mij heeft het nog nagelopen

Dan zal je moederbord defect zijn.
Je zou nog even een andere voeding kunnen proberen.

Ik zou het ook eens proberen met een andere voeding. Als die vijsjes een kortsluiting veroorzaakt hebben en je moederbord is naar de maan, moet je dit ten eerste kunnen zien aan verbranden (zwartgeblakerde) printbanen. Zie je die niet, dan is de eerste kandidaat de voeding. Als deze verbrand is, zal je dat nu waarschijnlijk nog kunnen ruiken, ff snuffelen aan de voeding kan reeds uitsluitsel geven.

Jan

bedankt jan ik zal gelijk even ruiken maar kunnen jullie mij uitleggen hoe het komt dat hij steeds 1 seconde aangaat en dan weer uit:confused: daar ben ik nog steeds niet over uit.. maar als me voeding dan kapot is hoe is dat dan gekomen (mogelijke oorzaken) zodat het niet weer gebeurt en zoals je zegt ik zie iniedergeval geen zwartblakeringen aan de onderkant van me moederbord dus met een beetje geluk is het de voeding. alvast bedankt . wesley

ik heb de voeding nog geprobeert op een andere pc maar hij doet het zonder problemen dus blijkbaar is het toch mijn moederbord?

Je kunt het zelf controleren op de volgende manier.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

bedankt voor de hulp maar ik heb em toch weggebracht naar de lokale pc zaak omdat ik er zelf niet meer uit kwam:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan