Mijn PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mentosz

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hela,

Mijn pc start niet meer op? Hij komt voorbij het Compaq schermpje en dan blijf hij hangen op een grijs scherm? Overbelasting, overmatig gebruik? Teveel stof? Hoe los ik het op,

mvg Casper.

Hallo,

Kan je nog wel in de Bios? Anders denk ik dat er toch wel iets defect is of iets dergelijks.
Kijk eens als je in de Bios kan of alle hardware nog herkend word!

Het kan wel van alles zijn kan hardware matig zijn, schroef hem eens open en doe stap voor stap iets los koppelen bijv. je cd/dvd speler je floppy gewoon even de voeding er af halen.
Het kan zoveel zijn het is lastig om dit zo van de afstand te zeggen.

Ik start hem op krijg Compaq schermpje, daarbij kan ik nog even op F1 of F10 drukken, F1 voor setup, F10 voor System Recovery, druk ik op F10, krijg ik melding dat hij het bestand niet kan openen, wegens 'corrupte of beschadigde, onleesbare etc.. data',

mvg.

Ja gewoon als je de computer opstart op F8 drukken, eerst kijken of het mogelijk is om nog in de veilig modus te komen lukt dat ook niet is de kans groot dat de hardeschijf kapot is.

Nee dan doet hij niks :(.

Geen kans dat als ik de kast openhaal en al het stof eruit zuig hij het weer doet?

Oke dan denk ik het het iets met je hardeschijf is, heb je niet nog een andere hardeschijf? die je kan aansluiten en kijken of hij dan wel verder gaat?
Je kan het stof er uit zuigen maar dat zal het probleem niet zijn.

Nah, als hij na het stof eruitzuigen het niet doet, ga ik nieuwe pc kopen, deze pc was sowieso al een aantal jaar in dit huis aanwezig, dus denk dat hij zijn beste tijd wel heeft gehad. Of heb je nog andere suggesties?

Ja ik heb geen idee hoe oud die pc is? Heb je al geprobeerd F10 System Recovery ?
Lukt dat niet kijk dan eens als je toch je kast open maakt dan je 1 voor 1 iets los koppelt bijv. de cd/dvd speler, floppy, geheugen etc.

Minstens 8 jaar. 3 jaar inmiddels onder mij 5jaar beneden gestaan als pc. F10 werkt niet dan krijg ik melding dat het bestand corrupt is.

Ah oke dan. dat is wel oud ja. maar goed als je daar ook niet vanaf kan starten dan is er wel iets goed mis ja. Ik denk dat je hardeschijf wel kapot is.

Als ik voor max. 600 euries een nieuwe pc wil hebben, welke zou je me dan aanraden?

Ik had nog cd's om helemaal opnieuw te beginnen en mijn pc werkt inmiddels weer ;)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan