Sinds enige tijd start mijn pc niet meer normaal op, als ik de aan/uit knop in druk dan gaat het lampje van de knop branden en je hoort de ventilatoren draaien.
Het beeldscherm blijft zwart met een melding "no signal"
Ik heb de pc al gereset door de schakelaar op de voeding uit te zetten en de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt te houden, maar dit mocht niet baten.
Ik heb ook inwendig gekeken of alles vast zat en stof vrij is, en dat was in orde.
Soms moet ik wel 5x de aan/uit knop indrukken wil de pc opstarten.
Ik heb tijdens een opstart op F8 gedrukt en uit de bios de volgende gegevens gehaald, misschien is dit nuttig voor de oplossing.
PC Health Status
Sys Temp 35
CPU fan speed 1236 rpm
Sys fan speed 0
Power fan speed 0
CPU voltage 1,200 V
IMC voltage 1,068 V
Dimm voltage 1,476 V
PCH voltage 1,056
PECI mode
off set to TCC Activation
Temp -20
De laatste tijd zet ik de pc in slaapstand en dat werkte redelijk goed, maar ook dat wordt minder.
Soms als je op de pc aan het werk bent dan wordt het scherm spontaan zwart of grijs met horizontale strepen of zwart met diverse kleurtjes aan het begin en dan zwart.
Ik heb 2 maanden geleden mijn videokaart drivers geüpdatet en had een tijdje geen last hiervan, na een paar weken begon het.
Ik heb uiteindelijk een systeem recovery gedaan en toen was alles weer als van ouds goed, maar na een paar weken begon het weer.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is misschien voeding probleem, misschien videokaart of moederboard.
Ook heb ik nog 2 schermafdrukken van mijn systeem gegevens ingevoegd.

Het beeldscherm blijft zwart met een melding "no signal"
Ik heb de pc al gereset door de schakelaar op de voeding uit te zetten en de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt te houden, maar dit mocht niet baten.
Ik heb ook inwendig gekeken of alles vast zat en stof vrij is, en dat was in orde.
Soms moet ik wel 5x de aan/uit knop indrukken wil de pc opstarten.
Ik heb tijdens een opstart op F8 gedrukt en uit de bios de volgende gegevens gehaald, misschien is dit nuttig voor de oplossing.
PC Health Status
Sys Temp 35
CPU fan speed 1236 rpm
Sys fan speed 0
Power fan speed 0
CPU voltage 1,200 V
IMC voltage 1,068 V
Dimm voltage 1,476 V
PCH voltage 1,056
PECI mode
off set to TCC Activation
Temp -20
De laatste tijd zet ik de pc in slaapstand en dat werkte redelijk goed, maar ook dat wordt minder.
Soms als je op de pc aan het werk bent dan wordt het scherm spontaan zwart of grijs met horizontale strepen of zwart met diverse kleurtjes aan het begin en dan zwart.
Ik heb 2 maanden geleden mijn videokaart drivers geüpdatet en had een tijdje geen last hiervan, na een paar weken begon het.
Ik heb uiteindelijk een systeem recovery gedaan en toen was alles weer als van ouds goed, maar na een paar weken begon het weer.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is misschien voeding probleem, misschien videokaart of moederboard.
Ook heb ik nog 2 schermafdrukken van mijn systeem gegevens ingevoegd.