mijn pc start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wompai

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Berichten
44
Ik heb een nieuwe moederbord en processor uit een Compaq Evo D31D gebruikt om mijn pc een boost te geven... Maar nu start hij niet meer op... Hij blijft hangen op een zwart scherm met een witte cursor, terwijl ik niks kan typen...
Ik kan wel in de bios maar verder gaat-ie niet...
Kan iemand mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Je start neem ik aan wel op vanaf de Windows CD?

Want ander moederbord betekent ook nieuwe Windows installatie!
 
uhm...

Mijn pc geeft geen piepjes...




Ik heb een cd van windows maar die kun je alleen in windows zelf installeren, wat ik nou wou gaan proberen is om een tweede computer te bouwen met wat overgebleven onderdelen, mijn harddisk daarop aansluiten en dan als ik in windows ben, de cd te installeren. Daarna haal ik mijn harddisk (met nieuwe windows) eruit en stop hem in mijn eigen pc. Nou weet ik niet of dit gaat werken... Kan iemand me helpen???
 
Dat gaat dus niet werken.....

je moet Windows installeren op die pc met dat moederbord waarop het ook moet draaien!!!
 
omg...

Ik heb mijn pc draaiende gekregen op een oude versie van Windows XP Home Edition SP1a. Ik heb hem met veel moeite geïnstalleerd op mijn pc (een hele nieuwe installatie, dus geen repair)... Nu kwam ik op het volgende probleem: Ongeveer 10 a 20 minuten na het opstarten hangt de pc gewoon vast... Ik kan er wel op werken maar het is vreselijk irritant en ik kan hem niet updaten naar SP2 want daar heb ik gewoon geen tijd voor! En ik heb al geprobeerd om wat settings in de BIOS te veranderen maar het blijft zich voordoen. Er is bijvoorbeeld een setting wat 'System time-outs' heet, ik kan kiezen wanneer de hardeschijven en andere systemen een time-out nemen, deze optie heb ik op 'never' gezet, dus ervoor gezorgd dat ze nooit een time-out nemen. En toch blijft het probleem aanhouden...
 
De boel gewoon normaal herinstalleren met originele XP cd en direct updaten naar laatste Service Pack en alle andere updates installeren.
 
al gedaan

Bedankt voor je reactie ,maar dat heb ik al geprobeerd. Ik heb hem zeker 3 keer opnieuw geïnstalleerd, en toen ik SP2 wilde installeren, hing hij vast tijdens de setup, dus ik krijg gewoon niet genoeg tijd om hem te updaten... En het probleem is trouwens erger geworden volgens mij, want nu hangt hij niet meer zomaar vast, maar er komt een blauw scherm met het volgende bericht:
'windows moest worden afgesloten wegens een ernstige fout. Als dit de eerste keer is dat U dit scherm ziet moet U de computer herstarten etc..' Dit is mij nu twee keer gebeurt sinds mijn laatste post bij dit onderwerp. Nog andere ideeën?

PS: Als iemand mijn system specs nodig heeft, post dat dan ff, OK?
 
Errorcode

Hi

Ik heb net weer dat blauw scherm gehad en dit keer heb ik de Error Code opgeschreven, nml.:"***STOP: 0x0000000A (0x000015E0, 0x000000FF, 0x00000001, 0x80410A8108)" ook krijg ik het volgende bericht: "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
Weet iemand wat dit betekent?

Alvast bedankt.
 
nieuwe hdd

Ik heb een nieuwe Harddisk geinstalleerd en het probleem blijft aanhouden, het moet dus een installatiefout zijn... Hoe kan ik dit fiksen? Heb ik een andere versie van windows nodig?
 
windows

ik heb windows xp profesional SP3 geinstalleerd, maar het blijft aanhouden... Iemand nog suggesties?
 
...

Hoe zou ik dat moeten doen???? Hij slaat af tegen de tijd dat hij mn updates gevonden heeft!
 
drivers

Waar zou ik die drivers kunnen krijgen, hoe kan ik zien welke drivers ik nodig heb en welke driver zou dit probleem kunnen verhelpen?
 
Gelukt!

Hi

Mijn PC doet 't weer! Het lag niet aan oude drivers, het lag aan het geheugen... Ik had 2 vrijwel identieke DDR memory chips in mijn pc. Beide hadden en snelhied van 266MHZ en een capaciteit van 512MB. Een van de twee was echter niet van Compaq maar van Samsung... We verwijderden deze kaart en alles liep zoals het moest... Toen hebben we hem geupdate als normaal en nu doet alles het prima.


Ik wil iedereen bedanken die me met dit probleem hebben geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan