mijn pc valt uit in tijden van 3 seconden tot 1 minuut.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffreyboele

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2014
Berichten
3
Een goedendag.

Mijn pc heb ik verplaats in mijn auto van weekendje bij iemand waar alles perfect deed tot weer na huis.
Thuis wil hem neerzetten en aandoen en tot me verbazing viel die meteen al bij het begin uit.

Ik heb nu helemaal voorzichtig stofvrij gemaakt en alles schoon gemaakt zover ik kon zonder iets te beschadigen zover ik weet.

nu gaat ie van tot het welkom scherm van windows 7 en valt ie uit. soms iets eerder.

heb hem al zonder videokaart geprobeerd op te starten dus via moederboard. precies het zelfde.

zonder ram opstarten en krijg dan 3 piepjes en gaat ie uit. voeding lijkt nergens beschadigd of ergens beschadigde kabels etc.\

iemand die mij kan helpen ?
 
Misschien wordt je CPU te warm. heb je tijdens het schoonmaken goede en genoeg koelpasta gebruikt bij je cpu?
 
koelpasta ? heb ik nog nooit van gehoord. dus denk het niet. maar heb vaker los gekoppeld en terug gezet, zonder dat ooit iets aan de hand was, zonder koelpasta. en is al meteen vanaf het begin dat ik hem opstartte thuis dit probleem. dus verder geen hitte of dergelijk.. hij start gewoon alles op. veilige modus. normaal. herstel.. maar bij alles valt ie ongeveer voor me gevoel na de zelfde hoeveel tijd uit. als ik hem vaker achter elkaar direct wil opstarten worden de tijden ook korter... tot ik weer echt 1 minuut maar wacht. dan gaat ie weer lang.
 
Koelpasta moet tussen de ventilator en de processor komen. Misschien dat door tijdens het verslepen hier iets is verschoven waardoor de pasta niet meer goed zit. Anders moet je, als het lukt, pcwizard of iets dergelijks installeren en bekijken of de temperaturen erg hoog zijn.

Vervolgens kun je nog testen of je computer wel normaal blijft draaien als je bijvoorbeeld ubuntu opstart met een opstartschijf. Hoelang blijft de computer dan aan? En anders kun je nog kijken of je computer ook uit valt als je in je bios gaat en die even laat aanstaan.
 
Klinkt toch als een temperatuur probleem.

Draaien alle ventilatoren nog goed ?
 
dankje. ik heb extra goed naar mijn ventilator en processor gekeken. blijkbaar was tijdens mijn verplaatsen het lichtjes los te komen zitten. ff goed vastgezet en nu start hij normaal op. laat hem nu draaien en start hem zometeen helemaal normaal op. hopen dat alles het doet zoals het hoort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan