Mijn PC valt zo nu en dan ineens uit??? HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimce

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Beste mensen,

Wie kan mij helpen:
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe pc:

Mainboard : Asus P5E3
Chipset : Intel X38
Processor : Intel Core 2 Duo E8400 @ 3000 MHz
Physical Memory : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Video Card : NVIDIA GeForce 9800 GTX
Hard Disk : SAMSUNG (250 GB)
Operating System : Windows (TM) Vista Home Premium Home Edition 64BIT
Service Pack 1
DirectX : Version 10.00
Windows Performance Index : 5.4

Op een soort zelfde forum onderwerp heb ik op advies van iemand de PC wizard 2008 geinstalleerd... dit zijn mijn temperatuur-waarden:

Processor Temperature : 55 °C
Mainboard Temperature : 34 °C
Power/Aux Temperature : 6.5 °C
:
Processor : Thermal Diode
Processor Temperature (Core 1) : 38 °C
Processor Temperature (Core 2) : 27 °C
:
Video Monitoring : nVidia Driver
GPU Temperature : 60 °C
:
Hard Disk Monitoring : S.M.A.R.T
Hard Disk SAMSUNG SP2504C : 37 °C

Hij stopt om de zoveel tijd ineens.... en start opnieuw op.. dan kom ik in het windows scherm veilig modus... normaal starten enz.. en dan doet ie het weer gewoon.

Ook mijn scherm doet het soms niet... SAMSUNG 2493HM
De ene keer geen signaal.. dan nadat ik em helemaal uitzet weer wel enz. enz.

Erg vreemd allemaal... wie kan mij helpen???

ALVAST BEDANKT!!!!

m.vr.gr.
Wim

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Als je in het logboek kijkt welke fout melding geeft hij dan?

Modag

Hoi.

D.m.v. rechter muisknop op computer dan beheren en daar staat logboek bij.

Modag

Beste... alvast bedankt voor je support.

In het logboek staan veel dingen... wat wil je precies weten?

- Samenvatting van beheergebeurtenissen? Dit zijn er veel!!!

- Logboeksamenvatting? Ook dit zijn er veel!!!

Hoi.

Bij samenvating van gebeurtenissen staat een vakje fout bij als je die op het plusje klikt krijg je alle fouten daar zou ik kijken klik je weer op die fout melding opend hij zich en geeft de volledige fout melding.
Kijk een en geef de gene door die je verdenkt.

Modag

Ik denk dat ik em wel begrijp... ik zal alle meestvoorkomende fout-gebeurtenissen even opsommen:

Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen. DEZE KWAM 22X VOOR

De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume \Device\HarddiskVolume1. DEZE KWAM 92X VOOR

Toepassing met fout pcwizard.dll, versie 2008.1.0.852, tijdstempel 0x487a3069, module met fout pcwizard.dll, versie 2008.1.0.852, tijdstempel 0x487a3069, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x000da4fe, proces-id 0x11a8, starttijd van toepassing 0x01c8e67d64d2bb94. DEZE KWAM 7X VOOR

De vorige afsluiting van het systeem om 14:17:14 op 15-7-2008 is onverwacht gebeurd.
DEZE KWAM 12X VOOR

De Eset Trial Reset-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord. DEZE KWAM 16X VOOR

Kan het beveiligingspakket Kerberos voor verificatie vanaf de server niet initialiseren. Het foutnummer is opgenomen in het gegevensveld. DEZE KWAM 16X VOOR

Ik denk aan de aantallen te zien dat het probleem ligt in de harde schijf.
Ik moet er even bijzeggen: We hebben de pc zelf in elkaar gezet... alleen hebben we heel lang gezoch naar het probleem dat de pc het niet deed.
Uiteindelijk hebben we de harde schijf vervangen.. de nieuwe 750gb die ik dus had, vervangen door mijn oude (de huidige 250gb) en toen deed de volledige installatie van VISTA het en kon ik aan de gang.

Nu stuit ik op dit probleem dus!!!
Wat denk jij???

Hoi !

Duidelijk toch: chkdsk /r draaien !!

Greetz,

Harry.

Beste Harry,

Kun je iets duidelijker zijn?
Hoe moet ik dit draaien dan?

m.vr.gr.

Dit doe je door naar Computer te gaan en dan klik je met rechtermuisknop op de c-schijf en dan klik je op eigenschappen. Dan ga je naar het tabblad 'Extra' en dan kun je daar klikken op de knop 'Nu controleren'. Waarschijnlijk moet je dan opnieuw opstarten zodat de pc de harde schijf kan controleren.

Modag

Bedankt, ik heb hem uitgevoerd nadat ik em opnieuw heb opgestart.
Nu ben ik weer gewoon in Vista.

Wat moet ik nu doen?
Iets checken?
Is het nu verholpen dan?

Wim

Net kreeg ik weer een uitval.
Nu kijk ik in het logboek bij foutmeldingen.

Het is deze storing waardoor hij uitvalt:

Bron: WMI

Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.

Wie o wie kan mij helpen?

Ok, ik zat even op internet te zoeken naar fout 0x80041003 en heb het volgende gevonden.

Open een Commandline-venster (Toets cmd bij zoeken in het startmenu en druk op enter).
Voer dan de volgende commando's in:

1. net stop winmgmt
  2. DEL C:\Windows\System32\wbem\Repository\*.*

Start dan de computer opnieuw op. En laat het systeem dan een paar minuten idle staan.
Er zullen een aantal melding komen in de logboeken maar dat maakt even niet uit.
Start dan de pc weer opnieuw op. Als het goed is moet het nu opgelost zijn.

Bron

Veel succes!

Modag

Modag,

Sorry voor de beginnersfouten :cool: maar ---> cmd bij zoeken startmenu levert niets op.
Hoe kan ik er nog meer komen?

Wat bedoel je met het systeem 'idle' laten staan?

Bedankt alvast... ;)

Wim

Je kunt er ook komen door de Windows-toets + R in te drukken en dan daar cmd in typen en dan op Enter drukken.

Idle wil zeggen dat als je opnieuw opgestart bent, geen programma's opstart. Dus je blijft gewoon even een paar minuten op de bureaublad staan en start dan nog een keer op.

Modag

Hij zegt steeds toegang is geweigerd...

ik zie in het commandscherm:

C:\users\Wimce> HIER ACHTER TYPE IK DAN net stop winmgmt

Dan geeft ie weer toegang gewijgerd....

HELP???

Sorry, ben vergeten te zeggen dat je als administrator ingelogd moet zijn :rolleyes:.

Wat je ook kunt doen is om de opdrachtprompt als administrator op te starten, dit doe je door naar start - alle programma's - bureauaccesoires - opdrachtprompt te gaan en daar met de rechtermuisknop op klikken en 'uitvoeren als administrator' te selecteren.

Als het goed is moet het dan wel werken.

Modag

Ik heb dit nu uitgevoerd... het logboek heb ik niet bekeken betreffende de meldingen die er zouden komen...

Ik moet er nog wel bij zeggen dat ik altijd een melding krijg als de pc opgestart is:

Bestand openen - Beveiligingswaarschuwing

C:\Windows\System32\startup.exe UITVOEREN of ANNULEREN

Deze melding krijs ik altijd...

Is nu mijn probleem verholpen denk je???
Kan ik dit checken?

Bedankt alvast...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan