Mijn Project

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralphnag

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Hallo,
ik ben ralph en ben bezig om een programaatje te schrijven in vb voor mijn bedrijf.
Zodat jullie mij kunnen in schatten ik heb letterlijk geen verstand van VB,
Ik heb pas 3 jaar geleden de eerste x een computer aangeraakt dus denk dat ik echt heel weinig ervaring heb.

Nu ben ik 4 dagen fulltime bezig om mij te verdiepen in VB.
Maar ik loop soms tegen dingen aan die ik niet snap of gevonden krijg.
Ik hoop dat jullie me behalve de oplossing ook een duidelijke uitleg willen geven zodat ik ook snap waarom het zo moet.

op dit moment heb ik 3 dingen die ik niet uit gevogelt krijg.
1 ik heb div comboboxen die data uit een DB halen.
ik wil graag dat er dubbelen waarde maar 1x worden weer gegeven en in alfabetische volgorde.
ik weet dat dit onderwerp al div malen voor bij is gekomen. maar ik krijg het bij mij niet aan het werken.
*welke code moet ik daar voor hebben
*en waar moet ik die neer zetten.

2 ik heb div comboboxen die vooraf bepaalde waardes moeten weer geven.
bijv ja,nee of 0%, 6%,19%
Nu kan ik een nieuw blad maken en daar allemaal deze texsten neer zetten.
Maar ik denk dat ik ooit in excel een dropbox gemaakt heb waar waar ik in eigenschappen
z'n lijst kon maken. maar ik kan dit niet terug vinden.
*is dit mogelijk
*en hoe doe ik dit

3 Ik heb 2 frm`s
van uit form1 ga ik met een knop naar form2 (form1 blijft open staan)
in form 1 heb ik doormiddel van een combobox een unike code van een klant geselecteerd.
in form1 vul ik textboxen met data uit de DB die bij de gekozen klant horen
ik gebruik nu de code : box2.Value = Blad4.Range("B2").Offset(Box1.ListIndex).Value

in form2 wil ik ander informatie weergeven van die zelfde klant ,
maar ik wil niet weer de unike code moeten in typen.
Kan ik data in form2 zetten doormiddel van de offset die in form1 in de combobox geselecteerd is?

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.
Alvast bedankt
gr Ralph

Visual Basic is iets anders dan Visual Basic for Applications, VBA is programmeren binnen Office applicaties. Verplaatst naar de juiste sectie.

bestandje

Sorry het heeft ff geduurt maar hier is een stukje van het bestand waar ik mee bezig ben.

in de data staan in rij 2 allemaal op volgende getallen, dit gaat uiteindelijk weg en maakt dus deel uit van de data, dit is nu voor mijn gemak om een nr bij de kolom te hebben.

vraag 3 het vak "code" op frm_klant_gegevens_zakelijk hier kun je een unieke klant code selecteren,
Als je dan op een van de knoppen met ">>>" klikt kom je in een ander formulier en ik wil graag dat hij daar dan de data neerzet die bij de unieke code hoort die je op frm_klant_gegevens_zakelijk hebt geselecteerd. zodat je hem hier kunt aanvullen of wijzigen.

Bekijk bijlage Administratie 2.0 - kopie.xls

Laatst bewerkt:
hallo huijb,
Oeps!
Hoe doe ik dat.
Moet ik dit sluiten en een nieuwebeginnen in de goede sectie of kan ik dit makkelijk aanpassen
gr ralph

Ik heb het toch al verplaatst. Je hoeft niets te doen.

hallo huijb,

nog 2 vragen als ik dit verplaats heb ik he tdan goed dat ik hem onder EXcel moet plaatsen.

En ik kan Verschillende tekens niet gebruiken in het invoerscherm waar ik nu type.
Ik kan geen vraagteken typen krijg dan = .
en als ik de code die ik heb gebruikt wil typen zo als je bij belangrijk omschreef krijg ik ^code>|
dit snapt de site niet zoals ik het bedoel haha
wat doe ik verkeert.

vraag 4

Hallo,

Ik heb voor vraag 2 en 3 een nieuw blad aangemaakt waar ik de benodigde info in heb staan.
De form s halen daar de benodigde info op.
Met de intensie om straks dit blad6 te verbergen
Zou iemand een betere en makkelijkere manier weten hoor ik het graag als nog.

Vraag 4
ik loop tegen een probleem aan, als ik het form in onderstaand bestand opstart loopt het vast ik kan geen knoppen gebruiken of texstboxen invullen ik kan zelfs niet meer op de `X` drukken als ik VB niet heb opgestart moet ik het bestand weg klikken en opnieuw opstarten. in VB kan ik door op de stopknop te drukken wel het formulier uitzeten en weer in excel werken.

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, ik kan in de code niks afwijkens vind tov ander form die het wel doen.
en in de eigenschappen vind ik ook niets wat anders is.

Wie kan mij helpen
Bekijk bijlage fout1.xlsm

Kijk bij de eigenschappen v/h userform bij enabled. Deze staat bij jou op False, moet op True.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan