Mijn PS2 leest de spellen niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanleeuwen254

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Laats is mijn TV kapot gegaan omdat er aardig wat stof in lag:rolleyes:. Dus ik heb net besloten om mijn PS2 naar mijn vader mee te nemen en hem daar aan te sluiten, ik sluit mijn PS2 aan, een stekkers er in, memory card er in, controler, spel der in(voor de gene die het willen weten:d: GTA Liberty City Stories). Ik zit met PS2 aan, TV aan, en ik start het spel op, het PS2 logo komt in beeld en dan komt het rockstar logo filmpje, daarna begon het vooraf filmpje, ik klik op ''X'' wat ik altijd doe. Het weergeeft het start scherm, en dan gaat ie normaal laden, maar dat deed ie dus niet. Ik dat apparaat uit, weer aan, weer het zelfde probleem, apparaat uit, GTV VCS er in, weer het zelfde probleem. Ik zet dus mijn PS2 uit, haal alle spelen er uit, en zet hem weer aan. Dan kom je in het menu waar je ook je memory card kan selecteren, ik doe mijn spel der in, doe het klepje dicht, en normaal hoor je hem dan dus de CD lezen, dat deed ie niet, ik doe hem open, een weer dicht(met beleid, ik gooi hem nooit dicht, want door wordt het zeker niet beter van;)). Het laadt de CD, maar toen vond ie het mooi genoeg, hij stopt met lezen, en het CD icontje verdwijnt. Hij begint weer te laden, en dan komt het icoontje weer, en zo ging het een tijdje door. Toen heb ik hem maar uit gezet en ben ik deze topic gaan schrijven.

Ik denk dat de dingen(weet niet hoe ik ze anders moet noemen :D) die kijken of het klepje dicht zit het begeven hebben, heeft hier iemand misschien een idee van? Is het nog de moeite om het te maken?

Voor dat er reacties komen, bijvoorbeeld: ''Je hebt hem vast een zeker geprobeerd om te bouwen, maar dat is niet gelukt.'' Nee, ik heb dat niet gedaan, ik vind dat je gewoon moet betalen voor een spel.

Bob

Hallo

Laats is mijn TV kapot gegaan omdat er aardig wat stof in lag...

Vermoedelijk is slechts de leesoptiek / loopwerk vervuild , en dient deze te worden gereinigd.

Indien dit een slimline betreft , is de laser gemakkelijk bereikbaar , indien een fat , dient het toestel te worden geopend om deze te reinigen.

Een reinigings c.d. zou je bij de fat eventueel ook kunnen proberen , persoonlijk vind ik de reinigend werking van deze echter onvoldoende.

Het zou natuurlijk ook domweg een versleten laser kunnen zijn , want er wordt geen ouderdom / typenr vermeld.

Indien dit toestel veel films heeft afgespeeld (permanente laserwerking) , is deze zo goed als versleten , en helpt enkel vervangen door een nieuw exemplaar.

Peter

Laatst bewerkt:
Dit is mijn informatie:
SERIAL: AC2700350
MODEL NO. SCPH-77004

Ik heb hem eigenlijk de laatste tijd niet zo veel gebruikt, niet eigelijk veel dvdtjes opgekeken, misschien 1 of 2 keer. Hoe kan ik hem schoonmaken? Want ik denk dat er na 3 jaar niet zo veel garantie meer op zal zitten:(.

Over mijn TV, die heb ik voor 5 euro bij de zendingswinkel onderons gekoct:D

Hallo

De laseroptiek reinigen d.m.v. vochtig wattenstaafje (oorstokje).

Mits dit een slim versie is , is deze gemakkelijk toegangkelijk.

Peter

Ik zie hem zo zitten, ik zal het problemen, en dan vertellen of het wel of niet gelukt is.

Hij doet het weer, ik heb de lens schoongemaakt, ik zal vanmiddag nog een busje met samengeperste lucht gaan halen, en dan zal ik ook de klep dicht regelaars schoon maken, want ik krijg soms de mededeling dat de CD klep open is.

Bedankt voor het helpen!;):thumb:

Bob

Hallo

Indien je een compressor bezit (of een kennis) , is het veel effektiever om deze hiermee stofvrij (zuiver) te maken , dan met die "busje met samengeperste lucht".

Terwijl je toch bezig bent , de rest v/h toestel ook stofvrij maken.

Let op dat de ingebouwde ventilator niet op hol slaat (kans op schade ventilator/motherboard).

Vergeet nadien uiteraad niet om de laser opnieuw stofvrij (zuiver) te maken.

Peter

P.s.: Let op voor de open/close detectieschakelaartjes (micoswitch) , deze zijn fragiel , dus voorzichtig ermee zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan