Mijn R4 kaartje doet raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammbimbam

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Ja jullie zullen wel denken lees gewoon dan vind je de oplossing maar ik heb het anders dan anderen.
Ik heb ook die Loading fout maar ik heb mijn R4 al een jaar ofzo aan de praat.
Hij heeft het altijd gedaan en ik wou hem nu updaten dus ik ging zoeken op internet.
Op een site stond dat ik al mijn spellen veilig moest zetten en dan de hele R4 moest formatteren om vervolgens de nieuwe kernel erop te gooien.
Ik heb toen dus inderdaad alles veilig gezet en de R4 geformatteerd, hierdoor was dus alles eraf zoals het moest (stond op die site).
Toen ik na het formatteren een andere kernel erop deed, en zelfs zonder spellen of maar 1 spel, kreeg ik die Loading fout en die is niet meer weg te krijgen.
Pas hierna las ik dat hij helemaal niet geformatteerd hoefde te worden (op een andere site)

Ik heb kernel v1.11 zelfs geprobeert, en heb alle versies getest t/m v1.18 maar hij wil echt niet meer.

Ik weet zelf niet meer wat ik er mee moet omdat hij het altijd gedaan heeft.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt !
xx Samm

Laatst bewerkt:
Heb je niet geformatteerd naar het verkeerde bestandssysteem?
Het zou als het goed is FAT moeten zijn, en als dat niet zo is, moet je hem even grondig formatteren (dat wil zeggen: niet snel formatteren ;) ) naar FAT (uiteraard wel eerst je spellen redden :P ).
Succes!

nou alles is erdus vanaf dus er valt niks te formatteren of als fat te zetten XD
ik heb alle spellen nu in mijn documtenten staan.

opgelost

Hi

Heb je het probleempje opgelost; ik zit met excact hetzelde.......:evil:

nee want ik zou niet weten hoe.
ik heb denk met formatteren een onzichtbaar bestand verwijdert, die hel belangrijk is.
en ik zou echt niet weten hoe we die terug kunnen krijgen :(

Allereerst sorry voor mijn ietwat late reactie!

Maar formatteer nou gewoon even naar fat.Download het bestand van DEZE LINK, pak het uit op je schone geheugenkaart, zet hierna de spellen er weer op en ik denk dat ie het weer doet. Zo niet, dan hoor ik het wel!

korte uitleg: ik vermoed dat je inderdaad een verborgen bestand hebt verwijderd. Als je doet zoals ik het zeg begin je als het ware met een nieuwe kaart, en zet je dit verborgen bestand er opnieuw op!

Succes!:thumb:

En hoe zet ik hem naar dat fat.
Want alsik op formatteren duw heb ik geen keuzes ofzo dan begint hij meteen.
Zo ver was ik ook nog wel :P

Gebruik je windows XP?
Want als je windows XP hebt, en je klikt in Deze Computer met rechtermuisknop op je geheugenkaart, dan formatteren, kun je toch voor ie begint met formatteren allerlei dingen instellen? Dus ook bestandssysteem naar FAT?
Overigens zou dit ook zo moeten werken met Vista, met windows 7 weet ik het niet, maar waarschijnlijk zal het ongeveer hetzelfde werken.
En zo niet: formatteer dan gewoon maar even zonder zeker te weten of het FAT is, en pak alsnog het bestand van de door mij gegeven link uit op het lege kaartje, en kijk of die het doet.
we komen er wel uit! Succes:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb dat ding al 10x geformatteerd (zo slim ben ik nog wel) en dat werkt niet.
Dus ik zie wel zometeen ef ivm dat Fat.
En als ze voor het verkopen het onzichtbaar bestand er al op gooien, zit dat bestand niet in de paketten van de versies... anders had dat ook allang gewerkt.
Ik probeer zometeen wel met fat maar weet bijna 100% zeker dat het niet gaat werken.
Dus dan moeten we weer iets anders verzinnen xd

Ik zat net je eerste post te lezen, en realiseer me dat ik je dingen aanraad die je zelf al geprobeerd had. Excuus.
Goed. Dan ga ik er nog 1 keer vanuit dat formatteren niet naar FAT gaat. Probeer het dan eens met deze (tenminste er gaan toch microSD in die R4 dingen): LINK. Waarschijnlijk kan je met deze wel FAT instellen (zit op het moment niet windows, kan het niet testen). als dit niet werkt, tsja dan was ik erg optimistisch xD

EDIT: wederom te optimistisch, je kan geen FAT selecteren met dit programma, maar het wordt wel aangeraden in verschillend tutorials die uitleggen hoe je een R4 kaart maakt van een nieuwe microSD kaart en er spellen opzet.... Probeer het toch maar even ;)

Laatst bewerkt:
Eej
Ik heb het ook gehad.
Toen had ik even alles erafgehaald, en toen zette ik er nieuwe firmware op, toen bleeftie hangen op loading.
Wat ik heb gedaan is niet de nieuwste maar de oudste (op me cd nog die ik erbij had) Toen was het opgelost!

Hallo sambimbam,

Welke r4 kaart heb je, want er zijn diverse clonen. Dus kijk even of er een webadres op staat en download daar de juiste firmware. Want met een onjuiste firmware werkt hij niet.

Ik formateer de sd kaart altijd met een speciaal programmatje, die je hier kunt downloaden.

Groetjes Erik Rothuis

Probleem r4 kaart

Ik heb ook een probleem met de r4 kaart/de spelletjes

Als ik spelletjes erop heb gezet en ik doe het kaartje in m'n ds. Dan gewoon klikken op games en dan krijg je die lijst. Al klik ik dan op een spelletje dan kan ik sommige spellen niet spelen omdat er dan staat: Spellen opslaan

Weet iemand wat dit is en/of hoe ik dit kan verhelpen?
Ik kan hierdoor heel veel spelletjes niet spelen

Groetjes!

Heeeeei, Laat maar > Als je je spelletje even laat laden doet hij het wel.

p.s. Ik heb een hele goede site gevonden voor het downloaden van spelletjes!
Je meot gedult hebben wat eht duurt wel even voordat het spelletje is gedownload, maar je kan super veel spellen downloaden, zoveel je maar wilt en het is gratis.

mod edit link verwijderd

Groetjes!

Laatst bewerkt door een moderator:
De handleiding voor het installeren van de flashkaarten:
*link verwijderd*

Mocht hij in het scherm loading geven dan heb je de verkeerde firmware op het kaartje staan, op het kaartje staat vaak ook een link, daar moet altijd de juiste firmware staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan