mijn schern is zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herman56

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2001
Berichten
4
Hallo allemaal, wie kan mij helpen.
Mijn beeldscherm doet plots nietsmeer, windows start normaal op alleen zie ik niets op mijn scherm, het ligt niet aan de pc denk ik want als ik er een andere monitor op zet werkt alles prima.
Het vreemde vind ik dat de monitor wel merkt dat er signaal is want hij word uit de slaapstand gehaald ( het oranje lampje word groen ) maar als ik bv de kabel eraf haal zou hij normaal gesproken "no signal" moeten laten zien, maar zelfs dat zie ik niet.
Het is een NEOVO K-19 tft lcd panel
Wie heeft er raad ??
 
Pak eens je ander scherm en sluit deze aan. Vervolgens controlleer je de scherminstellingen, bij voorbeeld 1024* 768@60Hz. Misschien zijn je instellingen veranderd en erdoor toont de scherm niets meer.

Hang ten tweede de verdachte scherm aan een ander pc. Misschien werkt die dan wel.

Anders mag je tegen de crisis een nieuwe scherm halen...:thumb:
 
oke

Heb het verdachte scherm aan een andere pc gehangen maar het zelfde resultaat.
Heb de instellingen gecontroleerd en die staan zoals ze altijd gestaan hebben.
 
Hallo

Dit lijkt verdacht veel op een defekte "backlight invertor".

Controleer eens of je heeeel vaag toch beeld ziet op dit scherm .

Desnoods eens d.m.v. zaklamp er schuin licht op laten schijnen.

Peter
 
Zit er een losse voedings adapter bij?
Zo ja dan kan het zijn dat deze defect is.
 
De losse voeding heb ik nagemeten , en werkt goed.
Met heel veel moeite zie ik idd heel vaag beeld, dus de inverter is kapot.
Zijn die makkelijk zelf t vervangen ? en wat zou zoiets kosten, en waar koop je zoiets ?
 
Hallo

Ik vermoed dat de "backlight invertor" van dit scherm geintegreerd is op de printplaat , en dat je deze niet gewoonweg kunt vervangen .

Je zult deze moeten herstellen of laten herstellen.

De meest logische oplossing indien je geen ervaring hierin bezit , is om dit te laten doen door een deftige lokale t.v. technieker.

Indien je dit zelf kunt , dan wil ik u gerust hierin helpen ...

Uiteraard dien je dan enkele deftige/duidelijke foto's te posten van het binnenwerk (printplaat) van dit toestel.

Soldeerbout (temp. geregeld) , desoldeerpomp of lint , multimeter en geduld zijn de enige benodigdheden.


Uw vragen :

"Zijn die makkelijk zelf te vervangen ?" :

Dit hangt af van uw ervaring , indien iemand u hier doorheen helpt en je bezit geen 2 linkerhanden zou dit moeten lukken.


" en wat zou zoiets kosten":

Vermoedelijk zijn er slechts enkele transistoren en een zekering defekt (2sc5707) kostprijs +/- 5€
Indien er echter s.m.d. ic's worden gebruikt is het einde oefening.

"en waar koop je zoiets ? "

Elke elektronikawinkel die naam waardig , heeft deze in voorraad , of kan deze bestellen.


Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan