Mijn secondaire systeem zou niet compatible zijn met Win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal,

Mijn tweede systeem (MB: BIOSTAR EN325-A9, Processor: AMD Athlon 64bit 3500+ Venice, met socket 939) zou niet
compatible zijn met Win10
Foutmelding: "CompareExchange128 wordt niet door uw processor ondersteunt"
Terwijl een BIOS update beloofd compatible te zijn voor Win10 zowel 32bit als 64bit

Wat dat betekend weet ik niet, maar belangrijker is, is het probleem te verhelpen?

MVG
Jan Filarski :evil:
 
Laatst bewerkt:
Is enkel te verhelpen met een andere processor, deze voldoet simpelweg niet aan de minimum vereisten voor Windows 10 (en ook niet voor 8.1 overigens).
 
Jan dat gaat niet zo lekker. Voor de 32 bits in windows 10 misschien wel, maar dan zit je met het geheugen (beperkingen) probleem. En wat kipje al zei.
 
Hallo manamana

En weet U misschien ook welke AMD processor met socket 939, ik zou moeten gebruiken dat CompareExchange128 ondervangen wordt?

Gaat CompareExchange128 soms om Hyper Threading?

MVG
Jan Filarski
 
Nee, Hyper Threading is iets van Intel.

Voor zover ik weet is er geen enkele socket 939 processor die de CMPXCHG16b instructieset heeft (wat overeenkomt met dat CompareExchange128), die processors zijn blijven hangen op de CMPXCHG8b.
 
Hallo K1pje

Ik vind het fantastisch dat U over deze gegevens beschikt, maar wat zou U zeggen van het bijschrift van de BIOS gegevens hieronder afgebeeld

Daar staat toch duidelijk dat na de daarbij staande Bios-update geschikt is voor Win10 zowel 32-bit als 64-bit



BIOS Caution !!

We DO NOT recommend you to update BIOS while system is running. Updating BIOS improperly might cause system failure, please do not hesitate to contact us via E- Support if you need any assistane.

File Description File Size Upload Date Download
Nf32a916.bs Update BIOS code(with Biostar logo) 524288 2007-08-07

BIOS Update Utility
Operating System Version Date File Size Download
Windows XP x86/ XP x64/ Vista x86/ Vista x64/ Server 2003 x86/ Server 2003 x64/ XP MCE/ 7 x86/ 7 x64/ 8 x64/ 8 x86/ 8.1 x86/ 8.1 x64/ 10 x86/ 10 x64 1.9.5.3 2015-06-30 4.62 MB

BIOSCreen Utility
Operating System Version Date File Size Download
Windows XP x86/ XP x64/ Vista x86/ Vista x64/ XP MCE/ 7 x86/ 7 x64/ 8 x64/ 8 x86/ 8.1 x86/ 8.1 x64/ 10 x86/ 10 x64 0.9.3.7 2015-07-31 3.83 MB

MVG
Jan Filarski
 
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, de bios update is al uit 2007! Het hulpmiddel om die te installeren is inderdaad geschikt voor windows 10, maar dat wil helaas niet zeggen dat je windows 10 op dat systeem gaat kunnen draaien. Sorry, maar je cpu wordt niet meer ondersteund, dat wordt dus geen upgrade.

Trouwens, het probleem zit 'm niet in de bios, maar in de processor, en zoals Kipje al vertelde is er geen vervangende processor voor jouw computer die wel aan de eis voldoet.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het ook niet omzeilen en het wordt ook niet aanbevolen. :confused:
 
Hallo Mensen,

Ik valt niet mee, maar ik heb de handdoel in de ring gegooid.

Ik zal die oude computer slopen, en het geheel samenvatten on de verzamelnaam: TROEP

In ieder geval, iedereen hartelijk bedankt voor jullie inzet.

MVG
Jan Filarski
 
Oke Jan. Weer graag gedaan namens allen. Mag wel he. Hahaha.:D
 
Hallo manamana

Ja natuurlijk wel, hoe was het ook al weer?

"Geen groter vermaak dan leedvermaak"

MVG
Jan Filarski
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan