Mijn site word anders weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

asmole9

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Mijn site word anders weergegeven in internet exlorer, :confused:
in Google chrome en Mozilla firefox wil die het gewoon laden hoe ik het wil maar niet bij internet explorer.
als iemand de code wil vraag het maar.

Alvast bedankt.

We willen graag een URL, zodat we zelf de site kunnen bekijken.

Tip 1:
zelf de html+css code hier plaatsen heeft niet zoveel zin,
omdat we dan bijvoorbeeld de echte images er niet bij hebben.
Dan zie je ook niet de verschuivingen die veroorzaakt worden door gebruik van plaatjes.
Ook het kopiëren van codetekst gaat niet altijd goed, dus dan zitten we met andere code te hannesen dan de werkelijke code.

Tip 2:
Sommigen bekijken de site in Firefox met behulp van de Webdeveloper Toolbar (plugin),
daarmee kun je hele handige dingen doen.
Ook voor jou handig bij het ontwikkelen van je website.

Wat bedoel je precies met anders?

Het zou kunnen dat je CSS in combinatie met de HTML anders wordt geïnterpreteerd door de browser. Zeker als deze browsers niet de nieuwste zijn.

Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat in FF en Chrome menu's worden weergegeven met een ronding (ipv een punt) en dat in IE niet het geval is.

Je zou een W3C test kunnen uitvoeren, dan zie je waar de fouten zich bevinden. http://validator.w3.org/

Maar ik kan het niet via Die Validator kijken want mijn site staat nog niet online en heb nog geen host

of zou jij zo uit je hoofd een code kunnen zeggen?
ik heb ook alles teruggedraait naar hou het in het begin was maar nu doet hij nog steeds raar...

en hoe bedooel je en hoe kan ik die site dan uploaden?

ik ben nog niet zo goed in sites maken ik doe dit i.v.m mijn opleiding

Zie de link die ik bij mijn vorige bericht heb gevoegd, daar kun je het bestand mee uploaden. (dmv bladeren).

Je zou ook de html codes kunnen laden door het te plakken in het tabblad "Validate by direct input"

Laatst bewerkt:
kan het misschien te maken hebben met het feit dat ik als eerst met Photoshop een achtergrond heb gemaakt?

Nee dat hoeft geen probleem te zijn, de achtergrond is gewoon een background: naamplaatje.png

Laatst bewerkt:
Het niet niet 1 afbeelding maar het zijn er ong. 30,
ik heb namelijk gesliced..

er komen namelijk ong. 25 van deze errors (document type does not allow element "TR" here)

Waarschijnlijk mis je ergens een essentiële openings- of sluittag. <tag>.......</tag>
Dit is wat ik vind als ik via Google "document type does not allow element "TR" here" zoek.

ik heb nu veel minder errors maar hij geeft nu aan (Line 165, Column 1: end tag for "TABLE" omitted, but its declaration does not permit this
</tag>

You forgot to close a tag, or
you used something inside this tag that was not allowed, and the validator is complaining that the tag should be closed before such content can be allowed.
The next message, "start tag was here" points to the particular instance of the tag in question); the positional indicator points to where the validator expected you to close the tag.)

Vast wel maar niet a la minute... :)
Informatie verstrekken en geduld hebben lost de meeste problemen op!

Bijdeweg welke html/css editor gebruik je?

Ik gebruik graag HTMLkit (AceHtml is ook fijn), het voordeel is dat je code automatisch gemarkeerd wordt waardoor je snel kan zien welke begin en eindtags bij elkaar horen en of je er ergens een vergeten hebt.
HTMLkit heeft ook htmlTidy aan boord, daarmee kun je ook je code controleren op fouten.
Bovendien kunnen deze editors overweg met html, css, php, txt en meer formaten.
Aanrader dus!

Laatst bewerkt:
misschien met zo'n code laten beginnnen?

HTML:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE html 
     PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
     "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">

natuurlijk wel die gebruiken die bij je site van toepassing is;)

zoals ik al zei ik ben nog maar net begonnen met websites maken en weet nog niet echt wat/hoe alles bedoelt wordt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan