mijn sites ff checken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi

de eerste twee sites zijn wel goed maar de laatste staat een beetje weinig op.

Beetje saaie lay-outs... Menu boven, tekst eronder, zelfde achtergrond.
De inhoud is wel goed.

De eerste twee werken prima, de derde geeft een fout op de pagina en opendt niet volledig.
Groetjes

bij de tweede site hou je er een beetje rare naam geving van de html-pagina's aan >> nieuwe_pagina_1.htm enz als je iets wil veranderen moet je eerst kijken of je wel goed zit.

de menu's van de eerste twee sites vind ik matig daarmee bedoel ik waarom zet je ze niet allemaal naast elkaar (minder grote menu keuzes bijv)

de laatste site is erg traag denk dat het niet aan de server ligt want de tweede site is wel weer sneller
maar het komt door het banner-script van lycos

De eerste gaat goed, laad snel en heeft geen fouten.
Nummers 2 en 3 laden zeer slecht en geven fouten op de pagina.
En wat Chris al zei; drie sites, driemaal de zelfde layout.
Probeer eens wat creatiever te zijn zou ik zeggen. :)

euh oke bedankt, en dat ik wat meer creatiever moet zijn....tja dat wil ik wel, maar dat lukt me niet want ik heb geen andere editor....dus heeft iemand nog een idee voor een editor?
Het is ook jammer dat ik met Frontpage niet zoveel mogelijkheden heb.
Het kan best zijn dat ik PhP ondersteuning heb geactiveerd, kheb geen idee.
De sites van lycos zijn wel vaker slecht bereikbaar.
En dat op de laatste site weinig staat is ook de bedoeling. Het moet een overzichtelijke site zijn voor mensen die willen leren hoe je een site moet maken.

In elk geval bedankt dat jullie wilden kijken, ik had er geen idee van dat de sites niet zo leuk waren als ik dacht.

Je doet net alsof je met Frontpage maar 1 optie hebt met de layout, kijk maar eens rond hier op het forum dit is absoluut niet zo.
Ik heb m'n FPtutorial opzettelijk zo simpel gehouden qua layout om de mensen te stimuleren, zo'n site is tenslotte heel simpel te maken in Frontpage.
Als je echter naar m'n fotosite kijkt die ook met FP is gemaakt, dan zie je dat dit toch heel wat anders is;
http://www.great-picture.com
Deze twee heb ik met Dreamweaver gemaakt;
www.hoogstramontage.nl
en
www.intadbelgium.com
Je kan echter dezelfde layouts ook in FP maken.

De eerste twee sites zijn OK voor mensen die zijn geinteresseerd in deze honden(rassen). Informatief en degelijk van opzet.
Die derde site is tamelijk overbodig gezien het grote aantal website tutorials dat er al is en het weinige dat je eraan toevoegt. Het gastenboek ziet er netjes uit!

Btw alle drie de sites laadden snel.

Hm inderdaad, ik wist eigenlijk niet dat je met Frontpage nog zo veel opties had, maar Dimage ik vraag me dan af hoe jij dat zo maakt (foto site).
En nog bedankt voor jullie reacties natuurlijk. Kheb weer genoeg dingen die ik kan veranderen.

M'n fotosite is wellicht een beetje te groot voor je om te importeren, maar je zou het met de volgende voorbeeldsite wel kunnen doen, zodat je een beetje snapt hoe het in elkaar zit; http://home.tiscali.nl/~intad/GPnew/home.html
Het is gewoon een combinatie van frames en tabellen.
In totaal heb ik vier frames gebruikt;
1) Het vaandel
2) Linkerframe menu
3) Rechterframe menu
4) Het middenframe (hoofd/main)
De galleries zelf op m'n fotosite heb ik gemaakt in fotosjop, die ze zelf al omzet in html.
Op dit moment ben ik echter gestopt met frames gebruiken en ben ik helemaal overgestapt naar tabellen/cellen.
Dit omdat een zoekmachine een framespagina (child) uit z'n verband kan trekken en na een zoekactie dus alleen de link naar de child geeft waardoor de rest van de site niet wordt weergegeven.
Daar zijn wel weer scriptjes voor dat je dan ipv in dat frame op de hoofdpagina komt, maar daardoor maak je weer kans dat iemand gewoon weer doorfietst naar de volgende site omdat hij niet gelijk vind waarnaar hij op zoek is.
Het is trouwens absoluut niet m'n bedoeling om je sites af te zeiken hoor, want ze zijn inhoudelijk zeer goed.
Ze verdienen naar mijn mening echter een mooier en verschillend uiterlijk.
Als je naar een andere editor over wilt gaan, dan kan ik zeker dreamweaver aanraden.
Ik ben er aan begonnen omdat ik me in de toekomst in Flash wil verdiepen en deze editor daar (en met nog veel meer dingen) uitstekend mee samenwerkt, het is tenslotte van dezelfde maker.
Indien je nog vragen hebt, dan hoor ik (of we) het wel. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan