Mijn systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Berichten
147
Ik heb een ietswat oudere PC uit het jaar 2001 en een 1 jaar oude laptop. Nu zijn beiden niet echt optimaal voor het spelen van games, mijn laptop valt upgraden valt af, want ten eerste is het niet zo makkelijk of bijna onmogelijk naar mijn idee een laptop nog up te graden, (behalve dan het geheugen). En op mijn computer uit 2001, spelen de meeste games beter dan op mijn laptop. Vaak wel een beetje schokkerig, en met de instellingen op de laagste stand. Dus wil ik mijn oude pc upgraden, nu is mijn vraag welke onderdelen het beste vervangen kunnen worden, om toch de wat nieuwe games te kunnen spelen.

Hieronder wat gegevens, over mijn computer:

Serienummer: BT98500289
Model: I MEDIA 2000 D RW
Processor: AMD Duron <TM> 1 GHz microprocessor
Moederbord: Explorer
Soundship: Extended Stereo Sound:
RAM: 256 MB RAM dynamisch gedeeld met video (DVTM)

Verder heb ik enkele jaren geleden een nieuwe grafische kaart gekocht, namelijk de ATI 9250. Deze heeft er voor gezorgd dat mijn geheugen niet meer gedeeld is.

Zoals je ziet, is alles niet echt meer optimaal, en mijn budget is ook weer niet zo groot, om het grondig aan te pakken, en direct een niew moederbord, met processor te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Moederbord: Explorer
:)

Tja, wat is je budget?

Iets meer geheugen zou mogen, het probleem is echter dat alle upgrades, dus ook van de processor maar een marginale verbetering geeft, het moederbord, lees chipset, is de beperkende factor, en ook de videokaart is niet echt een gamers kaart.
 
EEN Nieuw systeem van €300 heb je al wat voor Lichte games En andere dingen internetten enzo
 
:)

Tja, wat is je budget?

Iets meer geheugen zou mogen, het probleem is echter dat alle upgrades, dus ook van de processor maar een marginale verbetering geeft, het moederbord, lees chipset, is de beperkende factor, en ook de videokaart is niet echt een gamers kaart.

Rond de 100, hooguit 200 euro. En alles is inderdaad een beetje minimaal, de processor, geheugen, en videokaart. Als ik alles zou vervangen ben ik wel een stukje meer kwijt dan mijn budget.
Dan kan ik beter een nieuwe pc samenstellen, (als ik eerst een beetje geld heb gespaard)

Ik heb namelijk C&C Tiberium Wars gewonnen, en wil dat graag spelen, en dat spel vraagt nogal veel. Ik d8t eerst dat het misschien holp als ik er wat geheugen bij zou gooien, maar als mijn videokaart en processor al aan de minimale kant zijn, dan heeft dat waarschijnlijk geen zin, als de het resulaat maar minimaal is.
 
EEN Nieuw systeem van €300 heb je al wat voor Lichte games En andere dingen internetten enzo


Maar als ik een nieuwe koop, doe ik het liever goed, want ik wil de ook wat nieuwere games spelen, en dan het liefst ook niet met de instellingen op minimaal.
 
Zou dan inderdaad even doorsparen, voor een beetje upgrade zit je al gauw op zo'n 700/800 euro, voor een beginner gamers PC, je hebt dan ook een kast en voeding nodig.

Zoiets als de bovenste b.v.
 
Als ik het goed heb dan heb je een agp videokaart?
deze zou je bijvoorbeeld kunnen upgraden naar een asus ax1650 pro. Deze kost ongeveer 85 euro. En het geheugen naar minimaal 512mb.
 
Als ik het goed heb dan heb je een agp videokaart?
deze zou je bijvoorbeeld kunnen upgraden naar een asus ax1650 pro. Deze kost ongeveer 85 euro. En het geheugen naar minimaal 512mb.

Ja dat klopt, ik heb een agp videokaart.

En ik zou dat wel kunnen upgraden, maar spaar denk door, want dan zit ik ook nog een beetje met een processor die 1 Ghz is, dus en dan is het misschien verstandiger om door te sparen.
 
Jouw videokaart en processor zullen dat spel nooit kunnen spelen

EAgames zei:
In order to install and play Command & Conquer 3 Tiberium Wars, your system must meet or exceed the following minimum system requirements:

For Windows XP:

(Single Core) Intel P4 2.0 GHz / AMD Athlon 2000+
512 MB of RAM
DirectX 9.0c, NVIDIA GeForce 4+ / ATI Radeon 8500+ video card
(Note: ATI Radeon 9200 and 9250, NVIDIA GeForce 4 MX cards are not supported.)
DirectX 9.0c compatible sound card
8X or faster DVD-ROM drive
6 GB of free hard drive space
For Multiplayer games: 2 to 8 players with optional voice support, network or Internet connection required (Cable, DSL, or faster connection)

Toch maar even goed doorsparen voor een complete upgrade lijkt mij de beste optie.
 
je kan je laptop ook upgraden moet je ff kijken of je moederbord dual core of iets anders onderstuund en dan een bijbehorende processor uitzoeken die sneller is kan je zo andere in zetten en geheugeen dat wist je zelf al
 
je kan je laptop ook upgraden moet je ff kijken of je moederbord dual core of iets anders onderstuund en dan een bijbehorende processor uitzoeken die sneller is kan je zo andere in zetten en geheugeen dat wist je zelf al

Naar mijn mening is een laptop minder geschikter voor games, aangezien daar ook niet echt een super grafische kaart in zit, en het ook wel erg duur wordt deze laptop up te graden, omdat deze best nog wel vrij nieuw is. Een jaar oud.
En deze ondersteund geen dual-core.
 
je kan je laptop ook upgraden moet je ff kijken of je moederbord dual core of iets anders onderstuund en dan een bijbehorende processor uitzoeken die sneller is kan je zo andere in zetten en geheugeen dat wist je zelf al

Bij gamen is de processor niet eens zo van belang, de grafische kaart wel en het geheugen een beetje, een notebook ugraden met alleen een processor die meestal gesoldeerd zit schiet voor gamen niet zo op.
 
Zou dan inderdaad even doorsparen, voor een beetje upgrade zit je al gauw op zo'n 700/800 euro, voor een beginner gamers PC, je hebt dan ook een kast en voeding nodig.

Zoiets als de bovenste b.v.

De bovenste is inderdaad een leuk systeempje. :) :thumb:
 
Maar als ik een nieuwe koop, doe ik het liever goed, want ik wil de ook wat nieuwere games spelen, en dan het liefst ook niet met de instellingen op minimaal.

Dan dnek ik dat je toch meer moet inzetten maar dat is mijn mening en ga niet een Celeron processor ofzo kopen!
 
Je kan hier ook nog even tussen kijken of er wat nog leuks te vinden wat niet al te oud is. Je heb niet perse het nieuwste van het nieuwste nodig om een beetje fatsoenlijk te kunnen gamen.


Upgradesets

Complete systemen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan