Mijn trema doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik weet, dat dit onderwerp al eerder ter sprake is geweest, maar ik heb geen oplossing kunnen ontdekken, dus ik probeer het nog een keer.

Ik heb een Samsung Pleomax toetsenbord en die gebruik ik al een jaar of vier zonder problemen. Maar nu kan ik van de ene op de andere dag de trema niet meer gebruiken. Normaal toetste ik eerst de tweede toets rechts naast de L (met shift) en daarna bijvoorbeeld de letter e. Maar nu komt er geen trema meer boven de e. Als ik de toets wat langer ingedrukt houdt komen er wel kommaatjes, maar dat kunnen net zo goed de accenttekens zijn van deze toets zonder shift.

Ik heb het toetsenbord al een keer gede-installeerd, maar zonder resultaat. De taalindeling staat al jaren zoals in de bijlage is aangegeven. Wie weet raad?
 

Bijlagen

  • toetsenbord.jpg
    toetsenbord.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 196
Hoi,

Haal onder die taal Nederlands de toetsenbord-indeling Nederlands maar eens weg .....
 
Begin met het verwijderen van het Nederlands toetsenbord, want die heb/gebruik je toch niet. Herstart de pc en kijk of het probleem is opgelost.

EDIT: Ik zie dat Tée dezelfde tip gaf zojuist.

Tijs.
 
Ik heb dat gedaan, maar nu krijg ik de e zonder trema.



Edit: dit schrijf ik met een ander toetsenbord, die hetzelfde probleem heeft. Aan het toetsenbord ligt het dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Doot Dnties opgelost door:

Verenigde staten Internationaal was niet (goed) geïnstalleerd in de NL-taal!

Toetsenbord opnieuw geïnstalleerd, NL weggemikt, NL toegevoegd, incl. USA Internationaal toetsenbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan