Mijn USB muis en externe HDD worden niet herkend door windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

NienkeW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo

Ik maak gebruik van een Acer Aspire 3000 waar XP home opstond toen ik hem kocht.
Nu heb ik windows XP proffesional erop geinstalleerd met als gevolg dat mijn USB niet goed meer werkt.
Voordat ik de laptop aanzet moet ik mijn muis al inpluggen, anders wordt deze niet gezien door windows.
Mijn externe HDD van WD wordt helemaal niet gezien. (voor de installatie had ik hier geen problemen mee, toen deed hij het gewoon).

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen, zodat windows mijn externe HDD en muis wel gewoon ziet wanneer ik deze inplug nadat de laptop is opgestart?

Nienke

Herinstalleer de drivers even, je vind ze hier, begin met de VGA drivers, daar zit ook de chipsetdrivers in.

Dit heb ik gedaan, maar werkt niet. Wanneer mijn laptop uit de slaapstand komt en de harddisk is al aangesloten voor ik de laptop start, wordt hij wel herkend.

Ik heb nu service pack 1 geinstalleerd maar ook dat heeft geen effect.

Installeer Service pack 2, deze zorgt ook voor de USB 2.0 drivers. Daarbij is het beter dan Service pack 1. Heb je wel alle drivers die bij de laptop horen geinstalleerd?

En ik maar denken ( moet ik ook niet doen ) dat er al SP2 opstond.:o
Het is dat er aangegeven werd, dat er Service pack 1 geinstalleerd is, anders zou ik er ook vanuit gaan.:confused:

PS Welkom op Helpmij NienkeW.:)

Bij het eerste bericht had ik inderdaad geen informatie erbij gezet over de service pack's.
Ik ben nu van de microsoft site service pack 2 aan het downloaden maar dat gaat nog wel even duren denk ik aangezien het maar met 70kB per seconde gaat.. :confused:

Ik houd jullie op de hoogte wanneer dit gedownload en geinstalleerd is.
Bedankt tot nu toe.

Trouwens, volgens mijn vader zitter er aardig veel fouten in SP2. Is dit juist?
En zoja, wat voor soort fouten zijn dit dan?

Er zitten geen fouten in SP2, alleen dien je wel alle update erna binnen te hengelen, SP2 is ook alweer een paar jaar oud.

Dat Service pack 2 uitkwam zaten er fouten in, maar inmiddels moet het probleemloos werken. Voor sommige dingen hebt je minimaal Service pack 2 nodig.(bijvoorbeeld USB 2.0)

Ik heb gisteravond SP2 geinstalleerd. Toen ik na een reboot de muis eruit haalde en er weer in stopte deed hij het niet. Was te moe om nog meer dingen te proberen.
Vanmorgen de laptop nog maar een keer aangezet. Eerst werkte de HDD nog niet.
Vervolgens bij apparaatbeheer van 'Onbekend Apparaat - USB controller' de installatie ongedaan gemaakt en opzoek gegaan naar nieuwe plug-and-play hardware. Vervolgens is de USB controller geinstalleerd en bij het knooppunt USB controller staan er nu 3 in plaats van 2 zoals gisteren.
Ik denk dat het einde van het probleem in zicht is. Ik heb de muis er uitgehaald en er weer ingestopt en hij werkte weer normaal. Dit ook geprobeerd met de HDD en die wordt nu ook herkend.
Ik zal het na het werk vandaag nog een keer testen, maar als ik dit zo bekijk denk ik dat het probleem opgelost is. Zoniet klop ik nog wel een keer aan vanmiddag :)

Bedankt voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan