mijn verbinding staat regelmatig voor een rood stoplicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randalll

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
Berichten
4
goeiedag allen,

heb een vervelend probleempje met mijn netwerk.
mijn xp zit op een netwerk, en in principe kan ik gewoon over het netwerk bestanden en internet delen zoals het moet en alles lijkt het gewoon te doen.
alleen om de zoveel minuten valt mijn internet verbinding eventjes weg. dit manifesteert zich bijvoorbeeld door mijn skype die regelmatig opnieuw aan het verbinden is, downloads die halverwege blijven hangen (terwijl ik wel tegelijkertijd kan surfen) en bij een chat programma stopt het gewoon om de paar minuten.
foutmeldingen krijg ik niet, dus weet ook niet precies waar te zoeken.

ik overweeg ondertussen een re-install, maar dit is een bloederig klusje, dus als iemand weet waar het aan zou kunnen liggen, dan hoor ik dat graag.

bvd

Randall
 
Hoi,

Maak je gebruik van een router?
Wat voor een internetverbinding heb je?
Al eens een keer gescand op spyware en virussen?
 
heb 1 pc als router op een netwerk met 6pc's en 1 server(de andere pc's hebben geen problemen)

planet internet verbinding (weet niet precies maar tussen de 100kbs en 200kbs downloadsnelheid)

gebruik macaffee, pestpatrol en af en toe ook nog eens hitmanpro, om de week of 2 weken doe ik een fullscan kom inderdaad net 1 vervelend virusje tegen wat dus niet te verwijderen valt met de naam Dialer-Ras.cl gen en dit zit ergens verstopt in de folder downloaded program files.

dus!!!
 
mmmmmmm, oke.... denk dat het best dit virus kan zijn, heb voor de grap mijn knoppix cd uit de kast getrokken en zit al geruime tijd op een chatsite zonder verbindings problemen(normaal al na 5 minuten)

aangezien knoppix van de bestaande netwerk en internetverbinding gebruik maakt, ga ik er voor het gemak van uit dat mijn nieuwe "vriendje" Dialer-Ras het probleem is.
altijd al tegen mijn baas gezegd dat windows geen goede optie is, maar goed, ik zit er nu wel mee. dus hier de volgende vraag.......

hoe verwijder ik die dialer van mijn windhoos????
 
Gebruik Ad-aware, Spybot S&D, Microsoft antispyware? Of eventueel een antivirus programma als Norton, maar ik denk niet dat dat er veel mee te maken heeft.
 
Maar goed, alles leuk en aardig,
maar kreeg dus een automatisch mailtje van deze site met de vraag of deze vraag opgelost was..
nou niet dus!!!!

heb nog steeds hetzelfde probleem (die ras er wel vanaf gegooid ondertussen), maar mijn verbinding valt er geregeld nog steeds zomaar uit om de paar minuten.

dus als iemand nog een geniaal idee heeft, dan hoor ik het graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan