Mijn Vista machine ziet mijn Windows 2000 machine niet.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copyright

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Ik probeer via mijn Router een Windows 2000 professional laptop te verbinden met mijn laptop waar op Windows Vista Home Basic op staat geïnstalleerd(even ter info: deze maakt draadloos contact met mijn router de Windows 2000 laptop niet). Ik heb ze allebei lid gemaakt van de zelfde werkgroep en wat wil nu het geval:

- Bij de Windows 2000 laptop als ik naar netwerk locatie ga zie ik mijn Vista laptop wel maar mag ik er niet opkomen.

- Bij de Vista laptop als ik naar netwerk locatie ga zie ik mijn Windows 2000 laptop niet.

Is er nog iemand met tips hoe ik dit kan oplossen. Het is de bedoeling dat de Windows 2000 laptop gaat fungeren als server voor 2 vista machines. Nog even ter informatie ik heb de zwart experian box van KPN.

Vista i.c.m. (thuis) netwerk

Beste netwerker :D

Het probleem van jou ligt hem in Vista en is tweeledig.
Ten eerste is het de Windows Firewall met geavenceerde technologie (zeg maar een verbeterde versie dan die met Windows XP werd geleverd). Schakel deze eens uit en weer in om te testen. Windows Firewall vind je in het Configuratiescherm.

Ten tweede zit het probleen bij jou in het Netwerkcentrum, welke geopend kan worden door te gaan naar Start - Configuratiescherm - Netwerkcentrum.

Wil je dat je vanaf je Windows 2000 pc je Vista pc ziet, dan zul je in het Netwerkcentrum onder het kopje "Delen en Verkennen" de optie "Netwerkdetectie" in moeten schakelen.
Wil je ook op de Vista machine bestanden delen dan moet ook de optie "Bestanden delen" ingeschakeld worden. Windows Vista werkt met een sterkere beveiliging dan Windows 2000 of XP. Het ligt dus niet aan je router.

Probeer bovenstaande maar eens uit. Ik denk dat je dan al veel verder komt.
Succes!! :thumb:

Heb het uitgeprobeerd.....

Heb het bovenstaande uitgeprobeerd maar ben nog niks verder. Mijn Windows 2000 machine ziet nog steeds mijn Vista machine wel maar ik mag er niet opkomen en mijn Windows Vista machine ziet mijn Windows 2000 machine helemaal niet.

Wel heb ik gezien dat mijn Windows Firewall is overgenomen door Symantec Internet security 2008.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan