Mijn voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
'llo allemaal!

Ik wil graag weten hoe en wat voor een voeding ik heb.. Waar kan ik dat aflezen?

P.S. Ik heb geen boekjes ofzo, is een tweedehands. Ik heb ook al met Aida 32 gekeken, maar die weet het niet.

Alvast bedankt!

Eventjes PC open maken, voeding eruit halen. Daar staan 'normaal' de specificaties op.

AT voeding : 2 pluggen voor mobo (P8,P9)
ATX voeding : 1 20 pinsplug voor mobo

Dan weet je natuurlijk nog niet welke capaciteit je voeding heeft.

Dus uitbouwen en kijken

Ja, dan kan je de specificaties lezen. Als ze er nog opstaan.

Oh ja, als de kast open maakt en je hebt geluk, kan het zijn dat de spec bovenaan staan. Is dit niet heb je pech en moet je de voeding er volledig uithalen.

Laatst bewerkt:
Naja, ik was al te laat en had hem er al uit getrokke. :rolleyes: Ben een beetje ongeduldig.

Maar ok.

Hij is er dus uit.

Dit zit er zo ongeveer op:
P1 - zat op het mobo (grote stekker)
P2 t/m P5 - zaten op schijfen en hdd's (middelgroot)
P7 - Zat op flopske (klein)

Ik wil graag weten hoeveel Watt hij is.. Staat er niet echt op. Dit omdat ik aan het sparen ben voor een upgrade (een AMD) en ik wil graag weten of ik dan ook een nieuwe voeding moet kopen.

Kast is denk ik wel goed, want er stond heel vaag ergens ATX.

Hij is van compaq en hij zat op een P II'tje.

Omdat het een pII is, en van compaq, vermoed ik dat het een 200/250 Watt is.

Maar nu valt het te bekijken welke AMD je wil kopen. Ik zou in ELK geval sparen voor een nieuwe voeding.Zeker min. 400 Watt. Maar je kan een 400 W. voeding kopen voor 25€, en je kan een voeding kopen voor 50€. Spaar nog eventjes en koop de voeding van 50€. Dan ben je zeker dat deze de power aankan.

Ow, ok!

En welke zou dan goed zijn?hiervan

Ik ben van plan om alles daar te bestellen, of weet iemand goedkopere winkels?

Je kan het proberen.

MAAR ik heb mijn twijfels. Voor deze combinatie, zeker een 350 W.

Naja, ik kijk wel hoeveel geld ik hem e.d...

Bedankt!!! :thumb:

Zal 200 Watt wel genoeg zijn? Of is dat ook erg krap?!?

Kheb namelijk wel nog een 200 wattje...

Niet te doen,volgens mij. Zeker gaan voor min. 350w

Ok, nu is het helemaal duidelijk!

Thnx! :thumb:

Kost toch niet zo duur.. :)

Het is beter een voeding te kopen met wat overcapaciteit, dan eentje die het net aankan.
De eerste zul je geen problemen mee hebben, maar de tweede zal na verloop van tijd waarschijnlijk kapot gaan.
Dus als je 300 watt nodig hebt, koop dan minimaal 400 watt, dit ook met het oog op toekomstige uitbreiding.

Daar ben ik weer hoor! :)

Toch nog een vraagie..

Ik ben ook van plan om een S-ata (of SATA, ik weet niet wat het verschil is) maar dan hoor ik net da SATA gebruik maakt van een ander soort voeding... Is er geen verloopstekkertje voor, of kan ik beter voor 10 euri meer DEZE kopen?

Alvast bedankt weer,
Timothy

Ik zou zeker voor de laatste optie gaan.
Ik zie echter niet hoe zwaar de laatste voeding is?
Voor 10 euro meer, geen slechte keus denk ik, want dat geld ga je waarschijnlijk al bijna kwijt zijn voor de verloopstekkers die je voor je Sata schijf zult moeten kopen.
Daarbij zie ik dat deze voeding een mooie grote koeling heeft, dus waarschijnlijk gaat ze stiller zijn, en meer warme lucht uit je kast trekken.
Twee keer voordeel dus, zeker doen!
(mits ongeveer evenveel vermogen)

Vermogen is 500 Watt, maar gebruikt hij dan niet konstant 500 Watt, of alleen als de processer, mobo, enz. erom vraagt?

Als er echt zoveel voordelen zijn, neem ik die natuurlijk, wat ik in gedachte had wordt toch al stukken duurder (van een upgrade), dus ik ga nog lekker even doorsparen... :)

Bedankt weer,
Timothy

:thumb:

500 watt?
Nou, voor 10 euro meer, zeker doen dan!
En meer vermogen, en Sata aansluiting, en betere koeling...
3 voordelen dus.

En nee, als je een voeding hebt van 500 watt, wil dat niet zeggen dat die dan ook constant gebruikt worden.
De voeding KAN 500 watt leveren, maar levert niet meer als de computer vraagt.
Het opgenomen vermogen zal wel altijd hoger zijn als het afgegeven vermogen, daar er maar een bepaald percentage nuttig word omgezet.
De rest gaat verloren aan warmte, fans in de voeding, en een deel magnetisme.

Trouwens, een upgrade word bijna altijd duurder als gepland. Bepaal vooraf heel goed wat je wel wilt, en wat niet. Aan de hand daarvan ga je dan de onderdelen zoeken die je wilt hebben, die dus voldoen aan jouw eisen. Als je je lijstje dan eenmaal klaar hebt, ga je je spullen pas kopen natuurlijk.

Succes!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan