Mijn vriendin verslaafd aan chat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Ik deel mijn appartement met een goede vriendin (25 j) van mij. Ik heb twee PC zodat we geen ruzie hoeven te maken wie de PC/internet mag gebruiken.
Maar ik vind dat zij de laatste tijd (sinds twee weken) zeer regelmatig chat gebruikt (chat met wie je met verschillende mensen tegelijk kan chatten). Ze heeft nog geen werk. Ze gebruikt dat chat dus vaak en ze is zelfs net moderator geworden. Ze begint met dat chat bijv. om 7 uur 's avonds. Ik ga altijd op tijd slapen en meestal ga ik 's nachts (3, 4 of 5 uur) even naar de WC. Dan zie ik het licht van de PC in de PC-kamer nog altijd aan. Soms kom ik even binnen en ze is nog altijd bezig met dat chat.
De vraag is dus of ze echt verslaafd is, en/of ik maatregel(en) moet nemen. Ik zou haar kunnen vragen om te gaan minderen met dat chat en op tijd gaan slapen. Maar ze kan lang uitslapen, omdat ze (nog) geen werk heeft. En is het mogelijk om deze chat te blokkeren? Voor deze chat is java noodzakelijk. Ik kan java bijvoorbeeld deinstalleren. Of bestaat een bepaalde programma waarmee je geen toegang meer kan krijgen tot dit soort chat. Kan ik dat haar wel aandoen? Natuurlijk zal ik haar eerst moeten waarschuwen alvorens ik dit streek ga uithalen.

Een goed gesprek, zoals Caveman voorstelt, lijkt mij ook een goed begin om dit probleem op te lossen. En tussendoor even een vraagje: wat voor internetaansluiting hebben jullie, in verband met de kostenfactor.
Mij lijkt 10 uur per dag voor een beeldscherm zitten niet gezond, lichamelijk én geestelijk. Zij, of jullie beiden, zouden op zoek moeten naar een zinvolle dagvulling, in afwachting van een baan. Hoe groot is btw de kans daarop? Veel sterkte!

grtz

praat er over... en doe iets samen met haar...

en tsja... je kan beter verslaafd zijn aan een chat dan aan andere stuff...

Jeroen

Ik kan er niet uit opmaken of het je levensgezel is of een medebewoner van je appartement. Want is het laatste het geval dan is het meer haar probleem dan jouw probleem.
Maar is het je levenspartner dan wordt het toch eens tijd voor harde afspraken b.v Samen naar bed en samen opstaan zodat je beide in het zelfde ritme en aan dezelfde tafel zit. Ga samen iets doen (en dan vooral wat zij leuk vindt) En probeer haar aan het bewegen te krijgen, jazzballet, workouts, steps wat mij betreft linedance, en ga eventueel met haar mee dan komt ze in contact met andere mensen waarmee je face to face kunt chatten.
Niet boos worden en met de deuren gaan slaan want als ik al lees dat jullie twee computers hebben om geen ruzie te krijgen dan is het een beetje de pot verwijt de ketel...

Bedankt voor je antwoorden. Ik heb inderdaad nog niet met haar gepraat. Maar ik zal het zeker gaan doen.
Ze mag wel gaan chatten hoor, maar niet de hele nacht. Dat is inderdaad ongezond.
We hebben kabel, dus eigenlijk geen probleem.
Ik weet niet of ze echt 10 uur achter de PC zit.

Bedankt!!

Ben benieuwd wat je gesprek oplevert. Ik wens je er alle sterkte bij en hou ons op de hoogte als je wil.
Succes,

Raymond Bos

Vrouwen, er is ook geen touw aan vast te knopen :rolleyes:... Maar veel succes verder, hopelijk zal de relatie niet stuklopen... zou erg spijtig zijn.

Zeg Blaataap, je doet je naam wel eer aan. Mannen zijn over het algemeen meer computerverslaaf dan vrouwen.
Bij Kdankers staan twee PC' s als ze nu eens met elkaar gaan chatten dan is dat alvast een begin.
En verder geloof ik niet dat de helpmijdesk zich in de correlatie problematiek moet gaan storten, daar zijn ander (professionele) hulpverleners voor.

Inderdaad gewoon praten, maar er geen ruzie om gaan maken:)

suc6 ermee

Geplaatst door Anni
Zeg Blaataap, je doet je naam wel eer aan. Mannen zijn over het algemeen meer computerverslaaf dan vrouwen.

In het algemeen, ook buiten het computeren om wordt er (als grapje?) gezegd dat er aan vrouwen geen touw is vast te knopen, ik zeg niet dat je het serieus moet nemen trouwens, ik wens ze gewoon sterkte samen. En hopelijk mag het tot een goed eind komen, als wij hier nou ook nog eens onenigheid krijgen komt er helemaal niks van deze wereld terecht :rolleyes:... :)

Hi hi, gewoon proberen haar wachtwoord te achterhalen en ff de chatlogs doornemen......als je het niet vertrouwt, wel sneaky...

Op deze site http://www.iopus.com/ staat een progje om wachtwoorden te achterhalen, mits ze natuurlijk op automatisch inloggen staat.....

succes

Het mag niet maar je kunt ook de Fake Hotmail op mijn site proberen mits ze ook MSN gebruikt ;).

Ik kijk soms echt op van sommige mensen hoor. In een relatie (vriendschappelijk of anders) moet je met elkaar praten en niet zoals de topic starter bijvoorbeeld wil haar het chatten onmogelijk maken. Met praten bereik je gewoon het meest..

Je moet er gewoon een keer flink op der dender geven dan houd ze vanzelf wel eens op. En volgens mij is een chatverslaafde na een paar weken wel weer uitgechat!

Het is gewoon te zielig voor woorden als je zo denkt. En ik raad je aan voortaan je eigen ervaringen buiten het forum te houden als ze op dit niveau vermeld worden.
nosmile.gif

Heb dit met enige verbazing doorgelezen ??????
Denk dat je 'kamergenote' toch zelf wel oud en wijs genoeg is om te beslissen wat zij met haar vrije tijd doet. Misschien zou je haar een link moeten opsturen van dit bericht, om te laten zien waar jij je me bezig houd,in je vrije tijd.

Geplaatst door kdankers
Ik deel mijn appartement met een goede vriendin (25 j) van mij.

Is haar leeftijd relevant btw, ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe je het hebt opgelost....

Grtz en succes

ik zie trouwens dat er een aantal berichten zijn verwijderd en terecht, thnx moderators

De oplossing koop een gamecube ben je meteen van het chat probleem af. Of je het ook leuk vind om om 5 uur mario of aiai te horen is weer iets anders.

Maare even serieus als het echt een probleem is gewoon praten maar de hele dag thuis zitten is ook irritant. K' houw een week vakantie al bijna niet uit dusse zoek eerst een alternatief voordat je met haar praat want je weet het vrouwen man je kunt beter kippen houwen (LOL). Suc6

uuuuuuhhhhh , ach laat ik mijn mond maar houden mijn oplossing zal toch wel verwijderd worden :P:P:P

Geplaatst door roby
uuuuuuhhhhh , ach laat ik mijn mond maar houden mijn oplossing zal toch wel verwijderd worden :P:P:P

Niet als je zoals ik (soms) ook wat nuttigs in je bericht zet. Dus c'mon

ps : geef de link naar trillian (gebruik google ander hbe ik de link al gegeven) daar staat namenlijk naast de tekst ook de tijd bij in de log files.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan