mijn w7 schijf vervangen door een nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiwema

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2003
Berichten
123
Hoe kan ik mijn nu in gebruik zijnde w7 schijf vervangen door een nieuwe hard schijf met een volledige copie?
de oude schijf wil ik dan als back-up bewaren, los van de pc.
De oude schijf heeft al de nodige branduren, vandaar.

bvd
 
Ik weet niet of je er de ruimte voor hebt in je computer maar je zou ook gewoon allebei de schijven naast elkaar kunnen draaien

1. Je haalt de oude schijf uit de pc en plaatst de nieuwe schijf
2. Je installeert windows op de nieuwe schijf
3. Je hangt de oude schijf naast de nieuwe
In je pc zal je dan 2 schijven zien waarvan 1 de nieuwe en 1 de oude zodat je nog bij al je documenten kan komen.
 
Ik zou even zoeken naar een Hirens Boot CD, en dan een ghost kopie maken, heb je geen geklooi met drivers en dergelijke, gewoon een 1 op 1 kopie. Beide schijfjes er in hangen, dan disk to disk (wel de juiste schijf als bron selecteren, anders ben je alles kwijt, maar Ghost is gelukkig wel zo slim om de juiste al te selecteren voor je) Kind kan de was doen.. ;)
 
Met norton ghost had ik al een kopie gemaakt. dus van de hele windows7 harddisk naar de nieuwe harddisk.
alles leek goed, maar toen ik de nwe schijf opstartte, leek alles OK tot "bureaublad voorbereiden"
toen gaf hij rechtsonder in beeld.."Windows 7 is niet legitiem"
 
Dat kan heel goed, dan vind Windows dat er teveel hardware veranderd is, als je een legitieme windows hebt, kun je gewoon de activatie opnieuw uitvoeren, en klaar alweer.
 
Dat kan heel goed, dan vind Windows dat er teveel hardware veranderd is, als je een legitieme windows hebt, kun je gewoon de activatie opnieuw uitvoeren, en klaar alweer.

Bedankt voor het meedenken, maar....
Waar moet ik dan activeren, het blijft een dood blauw scherm met die mededeling rechtsonderaan
 
volgens mij had ik die optie niet, maar ga het opnieuw proberen.

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan