mijn website laten vinden in google

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskiab

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
haoi,

wist niet hoe ik de vraag precies moest formuleren, maar hoe zorg ik ervoor dat als mensen bijv. woorden zoeken in google (of msn wat dan ook) die te maken hebben met wat mijn website heeft te bieden, ik in de zoekresultaten te voorschijn kom? ik werk met dreamweaver mx 2004(ja lekker oud weet ik)

alvast bedankt!:thumb:
saskia

Je kunt bij verschillende zoekmachines je website 'aanmelden'. Dit houdt in dat je de zoekmachine laat weten dat jouw website bestaat en dat je graag wilt dat hun 'crawler' (machine die alles indexeert) eroverheen gaat.

Voor bijv. Google doe je dat hier.
Er zijn ook genoeg websites te vinden die je helpen bij je website zoekmachine-vriendelijk te maken.

Succes!

Hallo Miike :thumb:

Juist onder de head-tag de volgende meta's plaatsen
<meta name="keywords" content="Hier trefwoorden plaatsen tussen de trefwoorden telkens een komma plaatsen" />
<meta name="description" content="Hier korte omschrijving van je site" />

Groetjes Michelscot :cool:

Deze heb ik over het hoofd gezien, aangezien ze voor mij eigenlijk erg standaard zijn. Mijn fout dus.

De reactie van michelscot is dus een must. Daarna zou je de handelingen beschreven in post #1 kunnen uitvoeren om te zorgen dat je website sneller wordt opgenomen in de zoekresultaten van Google.

Aantal tips:
  • Heb geduld. Het indexeren van de hele website kan soms enkele maanden in beslag nemen, dit omdat er iedere dag talloze websites over de hele wereld bijkomen.
  • Zet je eigen website als startpagina; hoe meer pageviews (pagina-bezoeken) een website krijgt, des te hoger deze in de zoekresultaten komt te staan.

zoiets moestik dus hebben. aangezien ik wel al ben aangemeld bij google schijnbaar. gaat dat bij sommige providers vanzelf ofzo? heb een domein bij xs4-all en als je de excacte naam invult sta ik wel in google alleen zoek ik op workshops sieraden maken vind ik niets of misschien helemaal achteraan in de tig lijsten?:confused: had dus geen zin alles bijlangs te gaan.

Wat ook helpt (na bovenstaande tips) is om de link naar jouw website op een heleboel andere sites te (laten) zetten. Bij Google wordt namelijk gekeken naar het aantal verbindingen naar jouw site, met andere woorden, hoeveel websites jouw link bevatten. Hoe meer verbindingen er naar jouw site zijn, hoe hoger dat je in de ranglijst van Google komt te staan, hoe eerder je wordt gevonden.:)

Nog even een tipje betreft de reactie van michelscot:

Het gebruik van veel keywords vind Google niet prettig. Hoe minder keywords, hoe blijer Google met je is en hoe sneller je hoog in de resultaten komt te staan.
Er zijn websites die krijgen het voor elkaar maar 3 keywords per pagina te hebben (iedere pagina heeft natuurlijk andere keywords nodig) maar ik denk dat je met 6 tot 8 erg netjes zit!

oke, maar als ik per pagina 3 keywords heb is dat al voldoende bij mij omdat alle pagina's hetzelfde onderwerp in grote lijnen heeft. alleen de hoofdpagina zal denk ik wel lastig worden.

Zoals al gezegd is 3 keywords per pagina érg mooi. Let voor je hoofdpagina op dat je niet te breed gaat; al je pagina's worden door Google geïndexeerd (mits jij via code de crawlers de toegang niet ontzegd) dus keywords van andere pagina's die in principe niks met de hoofdpagina te maken hebben hoef je dus ook niet te gebruiken op je hoofdpagina.
Snap je een beetje wat ik wil zeggen?

Probeer je daarnaast in te denken waarvoor je mensen op je hoofdpagina wilt hebben. Wat moeten ze daar? Zijn ze daar voor nieuws, voor recepten of voor verzekeringen (om maar even lukraak iets te noemen :D)?
Dan kun je dus de onderstreepte woorden als keyword gebruiken.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan