csshunter
Meubilair
- Lid geworden
- 4 aug 2009
Welke web-editor?
Met Kompozer als web-editor zal je een heel eind kunnen komen voor het bouwen van een goede site, denk ik. Je kan makkelijk naar de code-weergave om dingen met de hand aan te passen.
Zelf hou ik er geen WYSIWYG-editor op na. Ik tik alle code er gewoon met de hand in. Daarvoor heb je alleen maar Kladblok nodig, d.w.z. iets als de gratis Notepad++ (geavanceerder en met mooie kleurtjes om snel tags, eigenschappen enz. te kunnen herkennen).
Preview´s heb je toch niet nodig, die zijn vaak onbetrouwbaar, en pagina's testen in echte browsers gaat net zo snel. Voor php moet je tussendoor nog even uploaden, maar als je je FTP-programma stand-by hebt staan, is dat ook met 1 klik gebeurd.
Kennis van html, css en wat javascript moet je sowieso hebben.
In elk geval: binnen 2 weken lach je de makers van de Webpagemaker en soortgelijke allesbelovers vierkant in hun gezicht uit. :d
Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
Met Kompozer als web-editor zal je een heel eind kunnen komen voor het bouwen van een goede site, denk ik. Je kan makkelijk naar de code-weergave om dingen met de hand aan te passen.
Zelf hou ik er geen WYSIWYG-editor op na. Ik tik alle code er gewoon met de hand in. Daarvoor heb je alleen maar Kladblok nodig, d.w.z. iets als de gratis Notepad++ (geavanceerder en met mooie kleurtjes om snel tags, eigenschappen enz. te kunnen herkennen).
Preview´s heb je toch niet nodig, die zijn vaak onbetrouwbaar, en pagina's testen in echte browsers gaat net zo snel. Voor php moet je tussendoor nog even uploaden, maar als je je FTP-programma stand-by hebt staan, is dat ook met 1 klik gebeurd.
Kennis van html, css en wat javascript moet je sowieso hebben.
- In de www.web-garden.be/cursus-html/cursus-html staat zo ongeveer de basis.
- Op die pagina kan je onderaan op het groene boek klikken, en dan kan je gratis een compleet handboek downloaden (duurt even, want een pdf van > 500 pagina's).
- Doornemen van de Webrichtlijnen is ook erg instructief.
- Er is ook nog bv. w3schools.com met een heleboel tutorials en "Try is yourself" voorbeelden, waarmee je online aan de slag kunt.
- En tal van andere tips-pagina's op internet (zoals de Golden Rules of CSS).
- Voor het opzetten van een php-site (heel makkelijk om de herhalende onderdelen op de pagina's er niet steeds volledig identiek in te hoeven zetten; zonder frames!) kan je deze eens doornemen: Mini-tutorial: de opzet van een php-site.
In elk geval: binnen 2 weken lach je de makers van de Webpagemaker en soortgelijke allesbelovers vierkant in hun gezicht uit. :d
Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter