• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mijn werkboek switcht 1 maal en stopt ermee, waarom ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Berichten
218
Hallo,

Ben al een tijdje bezig met een project om Excel te laten switchen op bepaalde tijden. Nu werkt dit 1 maal perfect maar als excel het werkboek heeft afgesloten en het nieuwe werkboek heeft geopend dan stopt excel ermee zijn macro uit te voeren en switcht dan niet meer verder. Ik zal alle drie de werkboeken aan deze post hangen en hoop dat iemand de oplossing heeft.

Er is me wel wat opgevallen en ben bang dat daar ook de fout zit, dat namelijk als ik ploeg1 heb opgestart en deze switcht naar Ploeg2 dat Ploeg1 netjes afsluit maar dat in de macro lijst er nog macro's aanwezig blijven van Ploeg1 ?!?!

Ze hebben echter wel een nieuwe naam gekregen Ploeg1.Open_workbook en dan staat ook van Ploeg 2 de macro Open_workbook in deze lijst.

Kan er ook meteen gekeken worden naar de macro's die ik heb gebruikt en als iemand tips heeft hoe dit beter op te lossen houd ik mij aanbevolen.

Alvast bedankt. :thumb:
 

Bijlagen

  • Ploeg1.xlsm
    46,7 KB · Weergaven: 24
  • Ploeg3.xlsm
    45 KB · Weergaven: 17
  • Ploeg2.xlsm
    51,5 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Hoi MrBob,

Waarom maak je geen gebruik van 3 werkbladen in één Excel-bestand. Ik weet zelf even niet hoe je dit in macro's instelt dat er tussen de werkbladen geschakeld kan worden maar zo krijg je niet probleem dat er een macro open blijft op de achtergrond en hoef je maar één macro te onderhouden.
 
Als je mijn werkboek opent zie je dat ik in 1 werkboek van Zondag naar Zaterdag ga. Graag wil ik het ook 3 werkboeken houden zodat 3 man hun eigen werkboek kunnen editten en niet per ongeluk in het verkeerde werkboek editen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan