Mijn windows 7 pc loopt vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windows7pc

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2012
Berichten
5
Hallo!
Ik heb een groot probleem. Mijn windows 7 pc loopt vast. Mijn pc is nog niet zo lang windows 7. Mijn pc was vroeger een een windows vista maar door dat mijn pc niet meer werkte, heeft iemand alles eraf gedaan en er een windows 7 opgezet (het is een ultimate).
Het probleem begon eind december. s' Morgens zette ik mijn pc zoals gewoonlijk op en die werkte prima. Ik was de hele dag weg en toen ik s' avonds thuis kwam en mijn pc aanzette liep hij al snel vast. Omdat het al redelijk laat was sloop ik hem gewoon af (door hem uit te drukken want gewoon afsluiten ging niet meer). Toen ik hem de volgende dag aanzette werkte hij weer. Maar dan tegen de avond liep hij weer vast. Hij start wel nog op en werkt normaal in de 'safe mode'.
Vanaf dan werkte hij soms en soms niet. Maar de laatste tijd werkt hij dus nooit meer. Het kan best zijn dat er een virus is. Als antivirus heb ik avast. Voor de problemen heb ik ook een paar keer een scan gedaan en die vond nooit een virus. Maar nu met die problemen als ik een scan doe, zegt hij dat er een paar bestanden niet gescand kunnen worden.

Wat moet ik doen om dit op te lossen? :)
 
Allereerst scan op virus en malware, want dat moeten we natuurlijk uit kunnen sluiten.

Je had eerder problemen en je hebt toen Win7 er op laten zetten.
Zijn de problemen van nu niet identiek?

Heb je de pc al eens teruggezet m.b.v. een systeemherstelpunt naar een tijdstip dat alles ok was?

Je bent bij met Updates?

Je pc loopt vast.
Schijfcontrole uitgevoerd?
Geen gele uitroeptekens in Apparatenbeheer?
Drivers al eens op upates gecontroleerd?

Hoe zit het met de temperatuur?
Al eens stofvrij gemaakt?
Voldoende vrije schijfruimte?

Er staat nu Win7 op.
Ik ga dus ervanuit dat de hardware geschikt voor dit besturingssysteem.
 
Laatst bewerkt:
Nee, de problemen zijn niet identiek. De eerste keer dat ik dus een probleem had (toen hij nog vista was) was het probleem dat als ik internet opzette dit niet werkte. Maar al de rest werkte wel nog gewoon met internet (zoals msn enz.) Daarna hebben ze hem dan gereboot. En de 2de keer startte mijn pc gewoon niet meer op.
Hij kan dit besturingssysteem wel aan. Want ervoor heeft hij prima gewerkt.
Ik heb ook al eens bij de logboeken gekeken en daar heb ik dus veel waarschuwingen en fouten.
Volgens mij is de temperatuur wel goed. Hij heeft een koelingssysteem en hij is voordien ook nooit uitgevallen als gevolg van dat hij te warm werd. Hij voelt ook nooit echt warm aan. Dus, ik denk dat dat wel goed zit.
Er is nog voldoende schijfruimte, maar stofvrij is hij niet gemaakt. Misschien wel toen hij gemaakt werd maar dat weet ik niet precies.
 
Ook geen herstelcd gemaakt?

Of start op met installatiedvd van Windows7 en voer opstartherstel uit.
 
Ik denk niet dat er een herstelcd gemaakt is. Maar ik kan het nog eens vragen. Maar ik denk eerlijk gezegd wel dat het een virus is ;s
 
Zie mijn allereerste reactie: "" Allereerst scan op virus en malware, want dat moeten we natuurlijk uit kunnen sluit!!!".

Ik ga er vanuit dat je niet met de handen over elkaar hebt gezeten en dit uitgevoerd hebt!!!


Maak een opstartbarecd en start er mee op: http://connect.microsoft.com/systemsweeper
Zet in bios cdrom als 1e opstartitem en start met de gemaakte cd en laat je systeem scannen.

Malware: genoeg free scanners als bijv. Mbam.
Virus: online scanners als Kaspersky, Trend etc.
Maar daarvoor zal je systeem wel eerst moeten kunnen opstarten.

Dat zal je toch echt zelf eerst moeten uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
heb je je pc al eens stof vrij gemaakt?

en als dat niet het geval is, dan moet je de harde schjf formatteren (ook windows eraf) en dan opnieuw installeren. genruik hier voor `dban`

suc6
 
Mogelijke oorzaken van een vastlopende computer.
Te hoog geheugen en processor gebruik. (Sluit openstaande programma's af die je niet gebruikt).
Te zware automatische opstart.
Mogelijk aanwezige spyware op de computer.
SP1 niet geïnstalleerd.

(het is een ultimate).
Heb je de advisor uitgevoerd voor het installeren van windows7 of deze versie wel geschikt is voor je computer?

problemen als ik een scan doe, zegt hij dat er een paar bestanden niet gescand kunnen worden.

Kun je hierover wat meer uitleg geven? Het zou me niet verwonderen dat je computer besmet is met een rootkit of een bootsector virus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan