Mijn windows start niet meer goed op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo,

Nadat ik een downloadje had gedaan en dat programmaatje had opgestart, restarte mijn computer. Op zich niks ergs, maar als ik nu probeer in te loggen of even wacht komt windows met een foutmelding en zegt hij dat ik moet proberen hem in veilige modus op te starten. Werkt niet.

Het werkte wel even toen ik hem in veilige modus met opdrachtprompt probeerde, maar daarna stopte die er weer mee.

Ik denk dat het een virus is omdat ik via een Ubuntu dual-boot in mijn windows keek en daar een bestandje met de naam: 'Davids hack' (ofzo)
Nadat ik dat had gedelete werkte hij nog steeds niet.

PC: Acer Aspire 7740G
OS waar het over gaat: Windows 7
Dual-boot: Ubuntu

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Gezien de hoeveelheid bestandjes graag niet 'alle bestandjes die je wilt houden kopieren, dan terug naar fabrieksinstellingen'....

Thx

Laatst bewerkt:
Nee, bij het inloggen houdt hij er mee op.:(
Maar misschien is er een linux-versie...

Dat durf ik zo niet te zeggen.. Zal eens even zoeken;)

Idd zie het ook net, lastig verhaal, dan durf ik verder niet veel te zeggen, ik ben namenlijk niet thuis in linux. Kun je vanaf je bootscreen niet in de veilige modus komen?

Oh **** hee, lastig verhaal dit, zal eens verder zoeken:)

***, nu werkt Ubuntu ook niet meer goed...:confused:

Heb je een originele windows 7? Of in ieder geval heb je hem op dvd. dan kun je wel de herstelfunctie gebruiken

Toen ik mijn computer kocht stond hij er al op. Maar ik heb geen dvd/cd.

Dit scherm krijg ik...
Clipboard01.jpg (Zie hieronder)

attachment.php

Maar hiervoor moet ik hem wel in veilige modus (met opdrachtprompt) starten, anders is het onleesbaar. En het komt pas als ik inlog.

Toen het even lukte om op mijn broers account in te loggen kwam ik erachter dat hij automatisch realtime scannen van McAfee uitzet.

Laatst bewerkt:
Haal één RAM reepje uit je systeem (niet allemaal, zo kan je je Personal Computer beschadigen)! Dat zal, als het goed is, de BSOD stoppen.

Kan dat makkelijk met een laptop? En is dan niet gelijk de garantie verlopen? En kan die dan ook weer terug?

PS: virus valt niet binnen garantie...

Thx:thumb:

*EDIT*

Er stond nog wat bij toen ik hem in veilige modus opstartte:

ik dacht:
Code:
Stop iastor.sys
Stop {iets met een 'm'}

Nu is mijn vraag: Wat staat er in iastor.sys, en kan je iastor.sys verwijderen zonder windows te slopen?

Laatst bewerkt:
Hoi !

iastor-sys is de raid-controller van Intel, dus dat is zeker geen spyware !

ïets met "m"kan ik weinig mee, maar heb je problemen in Windows zowel als Linux moet je de fout in de hardware zoeken .

Dus: geheugen en HDD testen om te beginnen.

Greetz,

Harry.

Ik denk niet dat het aan mijn hardware ligt, want hij deed alles gewoon normaal totdat ik een programmaatje opstartte en mijn computer ook restartte. Linux deed het gewoon totdat ik daar ook nog een progje op zette en toen deed die het ook niet meer.

Ik had al verwacht dat je niet veel met 'm' zou kunnen, maar het was het proberen waard.

Toch bedankt!:thumb:

Hoi,

Hoi !

iastor-sys is de raid-controller van Intel, dus dat is zeker geen spyware !

ïets met "m"kan ik weinig mee, maar heb je problemen in Windows zowel als Linux moet je de fout in de hardware zoeken .

Dus: geheugen en HDD testen om te beginnen.

Greetz,

Harry.

Toen ik hem in veilige modus met opdrachtprompt nog eens opstartte, kreeg ik een nieuw scherm:

IMG_3832.JPG

Wat mij daaraan het meest opviel was eigenlijk dit:

IMG_3833.JPG

Dus volgens mij ligt het toch wel aan een software probleem.

Iemand nog meer goede ideeën???

*edit*

Ik weet niet hoe ik het geheugen en de hdd kan testen als windows niet opstart, maar misschien helpt het wel, dus wil iemand graag ook een uitleg posten???

THX

En linux doet het waarschijnlijk niet meer door een installatie die verkeerd is gegaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan