Mijn windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

deaapdaar

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
mijn windows start niet op elke keer komt er een blauw scherm. daarin stat dat er een probleem is op de harde schijf en dat ik anti virus programma en andere hulp programmas uit moet zetten en dan moet ik chdsk uitvoeren ofzow maar dat kan ik niet want windows start niet op ook niet in veilige modus hij gaat dan naar de load balk en dan komt dit bericht. dit is heel vervelend want ik moet nu nog een paar projecten maken voor school. ik heb nu onder andere de reparatie aan gezet met de windows xp schijf ik krijg zo'n scherm dan staat er druk enter om te installeren f3 om te sluit en r om te repareren mijn oom zei dat ik R moest drukken dit heb ik gedaan en me computer staat nu al iets van 20 uur aan klopt dit wel dat het zo lang duurt dat onderzoeken. mijn harde schijf is 152626 mb groot volgens de installatie en er staat zon witte blak onderin

daar staat
bezig met onderzoeken van schijf 152626 mb, 0 met id 0 met bus 0 <atapi>...

en de schijf is van een dell computer waar mijn computer al een keer is mee gereset.

Laatst bewerkt:
Wat staat er in dat blauwe scherm (BSoD)?
Wat ik graag wil weten is het bericht dat staat beschreven zoals:

DIT_IS_EEN_BERICHT

Groeten :)

hij is nu nog steeds bezig met repareren dus ik wil niet kijken wat er op staat. Er staat dat als dit de eerste keer is dan moet je de computer opnieuw opstarten nou het was de eerste keer dus ik starte opnieuw op en kreeg het weer en weer en weer en weer. er stond ook in dat alle antivirus en hulpprogrammas afgesloten moeten worden dat er een fout op de harde schijf was en dan moest ik een paar stappen volgen die ik niet kon uitvoeren want ik kon niet op windows er stond dat ik dus de antivirus en hulpprogrammas moest uitschakelen of verwijderen en dan moest ik chfdsk uitvoeren.

Wat staat er in dat blauwe scherm (BSoD)?
Wat ik graag wil weten is het bericht dat staat beschreven zoals:

DIT_IS_EEN_BERICHT

ZOu een systeemherstel misschien helpen. ik kan alleen ook niet in veilige modus. ik moet nog een zootje dingen maken op me pc dus kan je alstjeblieft snel reageren Bedankt. en hoe werkt zon systeemherstel ik las net iets met F8

JB.

Sinds ik niet precies weet wat het foutbericht was en wanneer het exact optrad (na het aanmelden, voor het aanmelden direct na het lopende balkje, tijdens het lopende balkje) kan ik u niet helpen.
Systeemherstel is een optie die benaderbaar is vanuit Windows. Dit kan in normale modus of veilige modus (Veilige modus kunt u benaderen door direct nadat de bios alles gecontroleerd heeft, zeg maar het dos gedeelte, op F8 te drukken en dan te kiezen voor veilige modus).
Aangezien je nu bezig bent met het herinstalleren van Windows (wat écht té lang duurt) kan dit toch niet meer benaderd worden. De oude Windows versie is naar alle waarschijnlijkheid al verwijderd. Er zit niets anders op dan de installatie af te laten maken. Herstart de installatie eens (door de pc uit te zetten en weer aan te zetten), soms werkt dat.

Bedankt voor je hulp ik heb van me kennis een nieuwe harde schijf gekregen dus het maakt niet meer uit echt reuze bedankt dat je tijd voor me wilde maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan