mijndomein bestanden up/downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker35

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
434
Ik heb sinds een tijdje een site bij mijndomein. Als ik echter een bestand (php, html) download (ja, ik heb het eerst geupload) dan zijn alle enters en tabs weg... Hoe voorkom ik dit? De helpdesk zij dat dat met de mode waarin ik upload te maken had, maar ook dat maakt geen verschil bij mij...
 
Als je FTP ervoor gebruikt: Je PHP, HTML, XML bestanden uploaden (en downloaden) in ASCII modus, dus niet in Binary modus.

Natuurlijk moet je .GIF, .PNG, .BMP, .ZIP etc. bestanden met FTP wél in Binary modus uploaden (en downloaden).

Tijs.
 
ja sorry, gebruik inderdaad ftp.

Maar dat maakt geen verschil met die enters.. :(

ik gebruik de modus gewoon goed...
 
Er is wel een trucje dat je kunt gebruiken (ik heb even geen Vista in de buurt, dus ik weet niet of edit beschikbaar is daar, maar in XP heb je het wel):
Stel dat je de bestanden gedownload hebt naar C:\Website, en dat een daarvan MijnSite.php is.
Doe dan het volgende: Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d c:\Website
edit MijnSite.php
[Wijzig iets simpels, bijv. voeg een spatie toe en haal die weer weg aan het begin van het document]
Bestand -> Afsluiten -> Wilt u het bestand nu opslaan: Ja


Je zult dan zien dat het in Notepad er ook weer goed uitziet.

Zoiets kun je ook met andere tekst-bestanden doen (.php, .html, .htm etc. bestanden).

Succes,

Tijs.
 
Onderhand heb ik wordpad al als standaard ingesteld dus daar gaan we niet meer moeilijk over doen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan