mijndomein.nl en NU

• Onderwerp starter Onderwerp starter nader
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nader

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2001
Hallo,

Ik heb een domein naam bij www.mijndomein.nl en wil een interactieve site opzetten dwz connectie met internet en bla bla bla.

Ik kan het beste met SQL en HTML werken, heb het goed in de vingers maar mijn vraag is hoe en waar moet ik precies beginen om hier een mooie site van te maken.

welke tools?
welke programeer talen?
welke documentaties zijn er gratis te bestuderen.

Ik wil liever dat ze allemaal gratis zijn....!!!

Hoop snel iets horen.

grt,

nader

En XHTML en JS (AJAX)

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan wel een beetje in java programmeren is PHP een goede keuze? en kan ik hem ook op www.mijndomein.nl gebruiken? kan iemand mij bv een voorbeeld van de eerste pagina opsturen waar ik bv de naam van mijn database op mijn HTML pagina krijg?

ik heb op www.mijndomein.nl al een database en wat tabelen en kolomen aangemaakt en weet verder niet hoe ik op mijn pagina naar kan refreren en info's ophalen.

zodra ik weet welk taal meest geschikte is dan plaats ik daar mijn oproen naar.

alvast dank,

nader

wat is mis met de volgende code:

Deze parsameters heb ik van www.mijndomein.nl gekregen:
("mijn_server_naam","mijn_gebruiker","mijn_pasw");

bovendien heb ik daar op de site de phpadmin.php of zo aangepast en de tabel aangemaakt. de gebruiker bestaat ook. de tabel heeft ook waarden maar ik kan deze script niet draaien krijg ik volgende foutmelding:

Meld je aan!#
Naam achternaam ";while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo ""; echo "" . $row['naam'] . ""; echo "" . $row['achternaam'] . ""; echo ""; } echo "";mysql_close($con); ?>

<html>
<head>
<title>*** test pagina ***</title>
</head>
<body>
<h1>Meld je aan!#</h1>

<?php

$con = mysql_connect("mijn_server_naam","mijn_gebruiker","mijn_pasw");

if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

if ($con)
{
die('connectie is oke ' . mysql_error());
}

mysql_select_db("mvs", $con);

$result = mysql_query("SELECT * FROM klant");

echo "<table border='1'>
<tr>
<th>Firstname</th>
<th>Lastname</th>
</tr>";while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "<tr>";
echo "<td>" . $row['name'] . "</td>";
echo "<td>" . $row['achtername'] . "</td>";
echo "</tr>";
}
echo "</table>";mysql_close($con);
?>

</body>
</html>

het schiet hier niet echt op vind ik..... zijn er zo weinig bezoekers of is deze topic zo buitenaards die niemand zich mee bezig houdt!!!!!!!!!!!!!!!

Je mag ook wel even een beetje geduld opbrengen.
Niet iedereen zit 24/7 op dit forum dus als je antwoord wil, dan zal je soms toch even af moeten wachten.

ik ben met 2 dingen bezig.

1- de code meteen op de site van mijn provider te zetten en kijken of het werk.
2 zelf thuis op mijn pc een eigen omgeving maken zodat ik eerst alles hier kan ontwikkelen en dan pas op mijn site zetten.

de code die je hierboven ziet hoort bij de eerste senario. dus via ftp bij de provider geplaatst en kijken of www.nejad.nl werkt maar dat werkt dus niet.

misschien moeten we zicht sonstateren op de tweede geval.......!!! ik moet zelf een ontw. omgeving op mijn eigen pc maken... waar begin je en wat moet je voor doen?

tot nu toe heb ik volgende gedaan/geinstateerd:

1- mysql server 5.0
2- PHP 5
3- apache HTTP server 2.2

maar nu loop ik vast met de configuratie hiervan...... is er geen site waar deze 3 bij elkaar worden uitgelegd?

ik hoor het nog......

Dit:
Code:
$con = mysql_connect("mijn_server_naam","mijn_gebruiker","mijn_pasw");

if (!$con)
{
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}

if ($con)
{
die('connectie is oke ' . mysql_error());
}

Zou ik verkorten tot:
Code:
$con = mysql_connect("mijn_server_naam","mijn_gebruiker","mijn_pasw") or die('Could not connect: ' . mysql_error();

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan