mijnenveger uitvoeren via cmd.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

simpleasy

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
^^ de titel zegt het al, hoe doe je het? welk command heb ik nodig?

ps. ik ben niet zeker of het in de juiste categorie staat.. sorry als het fout is

winmine

winmine
Je kunt het zelf ook vinden door in start -> Alle programma's -> Ontspanning -> mijnenveger met de rechtermuis de eigenschappen van mijnenveger te bekijken. Daar staat het in.

dat het bij start enzo staat wist ik ook al ik wou gewoon weten hoe je het via cmd kon openen, want dat vond ik maar niet ;)
eneuhm.. kan ik ook bijvoorbeeld firefox zo openen?

dat het bij start enzo staat wist ik ook al ik wou gewoon weten hoe je het via cmd kon openen, want dat vond ik maar niet ;)
eneuhm.. kan ik ook bijvoorbeeld firefox zo openen?

Dat kan, bijvoorbeeld op deze manier:

"%programfiles%\Mozilla Firefox\firefox.exe"

(inclusief de "-tekens intypen!)
Dit zou altijd moeten werken. %programfiles% vervangt zich door de map wat Program Files voorstelt op je harddisk.
Staat je Program Files op de C: schijf, dan werkt dit ook:

"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe"

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
die cmd begint my wel te intereseren, ik heb al gevonden hoe je een taak pas na een tijd uitvoert
als het dus nu 12u en 5 minuutjes is dan doe je bijvoorbeeld
at 12:06 /interactive winmine
dan start hij winmine op om 12 uur en 6, maar hiermee kan je ook dingen uitvoeren op een computer op je netwerk:
at \\*naam van de computer* 12:06 /interactive winmine
ik heb dankzij winchat de naam van de pc van mijn broer en zus gevonden, maar als ik het dan wou proberen (hehe zou wel grappig zijn, ze zijn met iets bezig en plots zegt hun pc dat hij mijnenveger wilt spele xD) naja, ik wou het dus proberen en er kwam op:
toegang geweigerd
ik probeerde het dan met de naam van mijn eigen pc en dan deed hij het wel, logies eig, maar dat betekend wel al dat er een paar fouten wegvallen

nu is mijn vraag dus: hoe kan ik dat dan activeren?

en dan nog effe iets, zou ik dan mijn pc kunnen laten opstarten via cmd fzo? zodat hij opstart 5 minuten voordat ik thuis ben, hah, dat spaart weer al eens tijd xD

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ga naar Start en zet dit in " Uitvoeren" :

ms-its:C:\WINDOWS\Help\ntcmds.chm::/at.htm

Succes , Ed:)

euhm.. njah ik vind hier niet in wat ik wou weten, maar het kan zyn dat ik erover gekeken heb, want der staat wel veel in...

Ik vind dat we nu kilometers ver van het onderwerp van je vraag afdwalen.
Ik kan best wel een reden bedenken waarom je Toegang geweigerd krijgt (denk aan firewall op die andere computer, jouw gebruikersnaam + wachtwoord zijn niet bekend op die andere computer etc.), maar daar moet wat mij betreft maar een nieuw topic voor maken.

De hulp die ik en vdijken gegeven hebben voldoet voor je vraag.

Begin eventueel een nieuwe vraag over je "toegang geweigerd"-vraag. Zet die nieuwe vraag in de sectie van het besturingssysteem waar jouw pc en die andere pc op draaien, want dáár hoort het thuis, niet in Overige software.

Meld je huidige vraag dus als opgelost: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

En....pc laten opstarten e.d. is ook weer een apart verhaal...(nieuw topic dus)

Ed..:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan