• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Milliseconden in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jezet

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
Berichten
242
Goedemiddag,

Meestal beantwoord ik hier vragen, deze keer niet.

Ik wil in VBA de tijd in een cel zetten, maar dan in milliseconden. VBA geeft alleen de tijd in hele seconden, zie ik iets over het hoofd?

Groet,
Jeroen
 
Opmaken als mm:ss,000
Excel laat ms helaas niet zien in de formulebalk of in editmode. Tijd 1,123 wijzigen in 1,124 kan dus alleen door 124 "helemaal" over te typen. Maar daar is zonodig wel iets op te verzinnen, bijv door de ms als een gewoon getal in een aparte cel in te voeren.
 
Heb je hier wat aan?
Als je nu in een cel =MILLISECONDEN() in je werkblad plaatst, krijg =NU() met milliseconden.
Het is niet geheel je oplossing, maar misschien heb je wat aan de Functie...
Code:
Public Function MILLISECONDEN() As String
MILLISECONDEN = Strings.Format(Now, "dd-MMM-yyyy HH:nn:ss") & ":" & Strings.Right(Strings.Format(Timer, "#0.00"), 2)
End Function
 
Hoi Frans,

Zo eenvoudig is het niet. De Celopmaak staat goed.

Ik heb een knop in excel die heel simpel de tijd in een cel zet. En als ik nogmaals op de knop druk wordt de tijd daaronder gezet. Het verschil in tijd is de reactietijd. Die wordt nu uitgedrukt in m:ss,000, waarbij de decimalen steeds 000 zijn. Dat wil ik dus niet.

Wat is mijn doel:
Ik heb een oefening waarbij een keeper een actie moet doen. Iedere keer als de actie uitgevoerd is wordt er op de knop gedrukt. De oefening duurt 1 minuut, het aantal acties is 45-55 per minuut. Dat wil ik registreren om te zien of de oefening in het begin sneller gaat dan aan het eind. Vandaar dat ik milliseconden nodig heb in VBA.

Groet,
Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Lukt het hiermee?
Code:
Sub hsv()
Dim t As Single
 t = Timer
  [a1] = Timer - t
End Sub
 
Hoi Spaarie en Harrie,

Het is gelukt, ik was op zoek naar de Timer-functie.

Bedankt
 
Jeroen,

Misschien kan je je oplossing hier plaatsen voor diegenen die in de toekomst misschien hetzelfde zoeken.:thumb:
 
ook ik ben benieuwd hoe je milliseconden haalt uit een functie die alleen seconden teruggeeft

volgens mij heb je de "timer api" (functie uit een dll-bestand) nodig
 
Alpha, zit je op een Mac?
In Microsoft Windows the Timer function returns fractional portions of a second. On the Macintosh, timer resolution is one second.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan