• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MIN ALS EN combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swinkey

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2014
Berichten
12
Beste Mensen,

Ik zit met een probleem.

De volgende formule werk niet (zonder de EN functie werk hij prima):

=MIN(ALS(EN(($D$5:$E$199=L5);($J$5:$J$199=""));$A$5:$A$199;""))

Echter wil ik de formule aan meerdere criteria laten voldoen.
Maar nu kom ik er niet meer uit.

Deze formule werk naar behoren:

=MIN(ALS($D$5:$E$199=L5;$A$5:$A$199;""))

Nu wil ik dat hij alleen het minimum mag pakken wanneer cel J5 leeg is.
Daarom de volgende formule:

=MIN(ALS(EN(($D$5:$E$199=L5);($J$5:$J$199=""));$A$5:$A$199;""))

Echter werkt hij dan niet meer.

Wat doe ik verkeerd?

Groet Mark.

Bekijk bijlage Overzicht Klinkerdepots.xls
De formule moet op het voorblad komen te staan.
 
Laatst bewerkt:
Met formule evalueren kun je stap voor stap de formule volgen.
Dan kun je zien waar het fout gaat.

Probeer het maar eens.
 
Mark,

plaats het bestand waar deze formule in moet komen eens....
 
Swinkey,

haal even je handtekening uit het bestand....
 
Swinkey,

vervang in
Code:
=MIN(ALS(EN(($D$5:$E$199=L5);($J$5:$J$199=""));$A$5:$A$199;[COLOR="#FF0000"]""[/COLOR]))
de laatste "" een soor 0
Code:
=MIN(ALS(EN(($D$5:$E$199=L5);($J$5:$J$199=""));$A$5:$A$199;[COLOR="#FF0000"]0[/COLOR]))

en regel via de optie dat een nulwaarde niet getoond wordt. De cel blijft dan leeg...

en haal je bijlage maar helemaal weg
 
Laatst bewerkt:
Zo werkt de formule wel maar niet zoals ik wil.

Ik zou het volgende willen hebben:
Op het voorblad wil ik een overzicht van de handelingskosten per project met begin en einddatum.

Bijvoorbeeld:
Bakelsedijk 3-4-2015 t/m 27-5-2015 236,94 ton á € 1,50 /ton = € 355,41

De totale tonnages en begin en einddatum per project moeten uit het tabblad "Depotoverzicht" gehaald worden.
Dit kostenoverzicht stuur ik dan weg en dit word afgerekend.

Als de kosten betaald zijn. Zet ik de regels in "Depotoverzicht" in kolom J op Betaald? = "Ja"

Wanneer ik over een aantal maanden weer een kostenoverzicht ga sturen.
Moeten de regels die al betaald en afgerekend zijn niet meer meegenomen worden.

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan